Skip to main content

Monteur heeft ADSL (6o Mb/sec) afgesloten en mijn pc op de wifi vh nieuwe modem aangesloten. Dit omdat d pc in een andere kamer staat dan waar het modem nu staat, nl bij  de glasvezelaansluiting in de woonkamer.  Internetsnelheid is nu gedaald tot nog geen 10 Mb.sec!. Monteur heeft een antenne in mijn pc gestopt en dat was het. Dagen later kwam in erachter dat hij de pc via de wifi  dus draadloos heeft aangesloten.  Ik had natuurlijk in zij bijzijn de internetsnelhed moeten testen. Wat nu? Ik wil mijn originele snelheid terug zonder extra te betalen!

Wat voor antenne heeft hij in uw modem gestopt? Weet u het type? Of kunt u hem omschrijven?


Wat voor antenne heeft hij in uw modem gestopt? Weet u het type? Of kunt u hem omschrijven?

Of een foto plaatsen @quip 


TP link Archer 2TUM in UDB poort. Zonder te zeggen dat mijn internetverbinding nu via traag wifi loopt. Ik zie nu bij KPN dat e van alles te koop is voor sneller internet maar de keuze daaruit gaat mij boven de pet. Het moet toch niet zo zijn dat ik snel inntenet had me ADSL (ca 60 Mb/sec - was heel tevreden) en nu veel trager internet (omdat ze geen kabel willen doortrekken door het huis naar andere kamer, boren kabelgoten etc aanleggen )en moet bijbetalen om mijn oude snelheid weer te krijgen?


... en nu veel trager internet (omdat ze geen kabel willen doortrekken door het huis naar andere kamer, boren kabelgoten etc aanleggen )en moet bijbetalen om mijn oude snelheid weer te krijgen?

Dat doet KPN wel. Bij de overgang van koper naar glasvezel. Maar veel mensen willen dat niet. U zou dat wel willen?


Onze monteur had er zo te zien geen zin in. Het is ook een hele klus. En, neem ik aan, niet gratis. Mijn zwager heeft internet via het elektriciteitsnet en wil dat bij ons wel uitproberen. Dat wacht ik maar af.


Monteur heeft ADSL (6o Mb/sec) afgesloten en mijn pc op de wifi vh nieuwe modem aangesloten. Dit omdat d pc in een andere kamer staat dan waar het modem nu staat, nl bij  de glasvezelaansluiting in de woonkamer.  Internetsnelheid is nu gedaald tot nog geen 10 Mb.sec!. Monteur heeft een antenne in mijn pc gestopt en dat was het. Dagen later kwam in erachter dat hij de pc via de wifi  dus draadloos heeft aangesloten.  Ik had natuurlijk in zij bijzijn de internetsnelhed moeten testen. Wat nu? Ik wil mijn originele snelheid terug zonder extra te betalen!

Vrij logisch maar ook onlogisch. Het trekken van een kabel kan zoveel tijd kosten dat de monteur zijn afspraken met andere klanten in gevaar komt. 

Had je echt van tevoren moeten afspreken. Over het algemeen is KPN niet duur met dit soort werkzaamheden. Als er oude kabelgoten bijvoorbeeld voor telefoon of tv aanwezig zijn kunnen de kosten best meevalen. Moeten ze door een kruipruimte heen, dan kan het weer tegenvallen. Gewoon contact opnemen met de helpdesk en de omgeving goed omschrijven waar de kabel naartoe moet. (Helpdesk is gratis, 0800-0402 Je krijgt eerst contact met een digitale mededewerker. Duurt het naar jou idee te lang inspreken “Ik wil een medewerker spreken”

Maar glasvezel alleen voor TV is natuurlijk complete waanzin. 


Ik zal het in gedachten houden. Dank voor het meedenken.


Hoi @quip . Aangezien jij van koper naar glas ging zal dit een Roamler monteur geweest zijn.

Begrijp ik nou goed dat hij een wifi dongle in je pc heeft gestopt zonder jou hier over in te lichten? En wat is er met de kosten hiervoor gebeurd?

Moest je ook iets tekenen toen de monteur vertrok? 


Hoi @quip . Aangezien jij van koper naar glas ging zal dit een Roamler monteur geweest zijn.

 

Even voor de goede orde @Erwin_ als het dat zou zijn werkt die dus wel onder verantwoording van KPN, Voordat @quip denkt dat jij het probleem afschuift naar een andere organisatie. Eigenlijk is het niet van belang wie het doe, ik heb eens een duidelike ZZP’er gehad voor KPN. Perfect. 


Ik schuif niks af. Roamler werkt voor ons.  

Daarom wil ik graag weten hoe dit precies gegaan is. 

 


Ik schuif niks af. Roamler werkt voor ons.  

Daarom wil ik graag weten hoe dit precies gegaan is. 

 

Had ik ook niet het idee van, alleen maar even om duidelijk te maken dat je het niet deed. Staat er ook. “Voordat @quip denkt dat jij het probleem afschuift naar een andere organisatie. “ 

Op dat soort dingen heb ik jou nog niet betrapt. Leek mij nu op een mechanisch tijpen van een gedachte. 😘


De monteur heeft een witte antenne in mijn pc gestopt maar er niet bij gezegd dat ik daardoor traag internet heb omdat de vebinding router-pc nu draadloos is ipv bekabeld. Hij zei wel als je problemen ondervindt moet je maar KPN bellen. Ik heb in goed vertrouwena angenomen dat hij het goed heeft gedaan. HIj heeft zelfs op onze telefoons ed wifi even ingesteld. Ik wist toen echter niet dat de pc nu ook met wifi qwerkt en dus erg sloom is. Ik had met ADSL ca 60 Mb/s, ni 10 to 15. Als ik mijn digitale krant lees zie ik het beeld in stukken opgebouwd worden - heel irritant. Ik ben echt belazerd.


@quip Denk niet dat dit normaal is bij KPN, ik heb ook een zo’n een monteur gehad, die heel snel door het huis rende en mij met een slechte ervaring over KPN achterliet. De daarop volgende hebben dat ruimschoots goed gemaakt. 

Ik neem aan dat @Erwin_ je verder helpt, want er is een scala van mogelijkheden, maar dat is wel afhankelijk van hoe de kamer waar de PC ligt zit tegenover het punt waar je Box 12 staat. 

Is er tussen de kamer en dat slechts een muur, dan zou ik een gat in die muur boren en er een kabeltje doortrekken (misschien heb je dan een switch (rond de 25 euro) nodig omdat er ook een TV staat). Vul even je profiel in en beschrijf in je opmerkingen zo goed mogelijk die situatie. Oplossingen zijn er momenteel genoeg bij KPN. 

https://forum.kpn.com/settings/profile


@quip : Dit willen we graag rechtzetten.  Wat zou je er van vinden als we een nieuwe monteur langsturen? 


Dat zou wel heel fijn zijn. Als mij internetsnelheid weer rond de 50-60 Mb/sec ligt is dat geweldig. Kabel aanleggen is wel lastig,: door muur van woonkamer waar de aansluting zit en router staat door gang, door muur van werkkamer waar de pc staat. Mijn zwager zegt dat i.p.. kabel ook gebruik van elektriciteitsnet goed mogleijk is. Werkt bij hem bijna storingsvrij (LED-verlichting stoort).

Nog een vraag: is dit nog gratis? Ik vind dat KPN mij minimaal mijn oude snelheid zou moeten geven.


Dat zou wel heel fijn zijn. Als mij internetsnelheid weer rond de 50-60 Mb/sec ligt is dat geweldig. Kabel aanleggen is wel lastig,: door muur van woonkamer waar de aansluting zit en router staat door gang, door muur van werkkamer waar de pc staat. Mijn zwager zegt dat i.p.. kabel ook gebruik van elektriciteitsnet goed mogleijk is. Werkt bij hem bijna storingsvrij (LED-verlichting stoort).

Nog een vraag: is dit nog gratis? Ik vind dat KPN mij minimaal mijn oude snelheid zou moeten geven.

Ja de Powerline adapter was een geweldige uitvinding. Jammer dat er zoveel mensen verdrietig van worden als ze bijvoorbeeld weer eens de lampjes van de kerstboom aansteken. 

Probeer dit is, in dit forum heb ik meermalen gelezen dat mensen er succesvol mee zijn geweest. 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm


Is inmiddels verbeterd.


Dat zou wel heel fijn zijn. Als mij internetsnelheid weer rond de 50-60 Mb/sec ligt is dat geweldig. Kabel aanleggen is wel lastig,: door muur van woonkamer waar de aansluting zit en router staat door gang, door muur van werkkamer waar de pc staat. Mijn zwager zegt dat i.p.. kabel ook gebruik van elektriciteitsnet goed mogleijk is. Werkt bij hem bijna storingsvrij (LED-verlichting stoort).

Nog een vraag: is dit nog gratis? Ik vind dat KPN mij minimaal mijn oude snelheid zou moeten geven.

Ik kan een monteur aansturen en de basis installatie is uiteraard gratis.  Maar als ik het zo lees, is een kabel best een uitdaging?  Heb je anders de mogelijkheid om voor te boren?  

Je had ook die wifi manager gedraaid?  Wat is nu dan de snelheid? 


Mijn intrenetsnelheid volgens KPN i nu ong. 10 Mb/s. Ik wacht op mijn zwager, die Powerline bij ons wil uitproberen. Hij heeft ook boren om door muur te boren (ik ben zelf erg onhandig) en kan kabel doortrekken. Ik wacht dat even af. Wordt het niets, dan maak ik graag gebruik van de KPN-monteur..


Klinkt goed. Succes! Ik lees het wel als mijn hulp nodig is.


Ik heb in november 2022 een probleem gemeld met de nieuwe router (koper vervangen door glasvezel). Ik had via de telefoonlijn internet op ca. 50 mb/s, nu met glasvezel ca. 15 mb/s. Dat kwam omdat de monteur onze pc VIA WIFI (dongle) met de nieuwe router verbonden heeft, zonder te zeggen dat de internetsnelheid nu heel laag ligt, waardoor ik storingen krijg bij het lezen van de digitale krant en film kijken op Netflix. De moderator was zo vriendelijk zijn hulp aan te bieden. Ik kreeg  daarna van mijn zwager Powerline (gekocht in 2015) te leen (gaat via het stroomnet), wat de snelheid op ca. 24 mb/s bracht. Mijn zoon heeft gisteren gepoogd een wifipunt te installeren, dat is mislukt en nu hebben we op de pc wel internet (weer ca. 24 mb/s) maar doen andere appraten die op de wifi aangesloten waarna niets meer. Dus onze mobiele telefoons hebben geen internet, onze i-pad heeft geen internet, de wifi-luidspreker ligt eruit. We hebben de routeren telefoons herstart zonder resultaat. De dongle is nu ineens actief, zodat ik niet weet of internet via Powerline loopt of via de dongle. We hebben geen idee wat er nu moet gebeuren. Kan iemand ons helpen? Ik vrees dat er een monteur moet komen tegen hoge kosten.

 

Admin: verplaatst naar eigen topic


@quip .  Dit is lastig voor mij om op afstand iets zinnigs over te zeggen.

Er is een wifipunt geinstalleerd? Wat voor wifi punt? En waar en hoe is dat ding aangesloten:? 


Mijn zoon heeft dat gedaan maar niet volgens de handleiding. Intenetsnelheid ging van 24 naar 14 mb/s. Dus ik ik heb de wifiversterkers verwijderd. Vervolgens bleek alle onze op wifi aangesloten apparaten gee n wifi meer te hebben. Router resetten hielp niet. Dus 2 Samsungs, i-pad en wifiluidspreker allemaal geen wifi meer. Reset van telefoons haalde niets uit, I-pad  ook niet. De pc bleef wonderwel gespaard van deze ellende, zit weer op de Powerline maar met nog steeds sechts 24 mb/s. Ook knippert nu de wifi dongle (aangesloten door de monteur) in de pc. 

Een wifipunt kan erg moeilijk bij ons er zit een gang tussen de woonkamer (met router) en de werkkamer (met pc). In de gang is geen stopcontact voor een apparaat. Dan zou je moeten boren naar ander vertrek.

 


Er is wel een flinke tijd voorbij gegaan en ik kan niet zomaar meer een gratis monteur op pad sturen. 

Ik wil graag kijken wat ik voor je kan doen. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 


Profiel is ingevuld.

Het heeft inderdaad lang geduurd. Ik ken niemand met een laptop om de snelheid van de router te meten. Mijn zoon heeft wel een laptop, maar is druk en zag het nut van de meting ook niet in en kwam deze week ineens met 2 wifiversterkers aan en heeft toen de wifi hier verprutst. Vijf apparaten die op de wifi zaten liggen eruit, herstarten werkt niet. We hebben intussen een computerwinkel in de buurt gebeld en dinsdag komt er iemand kijken. De pc werkt gelukkig normaal (via Powerlink nog steeds met internetsnelheid van ca. 24 mb/s).