Skip to main content

Monteur heeft ADSL (6o Mb/sec) afgesloten en mijn pc op de wifi vh nieuwe modem aangesloten. Dit omdat d pc in een andere kamer staat dan waar het modem nu staat, nl bij  de glasvezelaansluiting in de woonkamer.  Internetsnelheid is nu gedaald tot nog geen 10 Mb.sec!. Monteur heeft een antenne in mijn pc gestopt en dat was het. Dagen later kwam in erachter dat hij de pc via de wifi  dus draadloos heeft aangesloten.  Ik had natuurlijk in zij bijzijn de internetsnelhed moeten testen. Wat nu? Ik wil mijn originele snelheid terug zonder extra te betalen!

We hebben intussen een computerwinkel in de buurt gebeld en dinsdag komt er iemand kijken. De pc werkt gelukkig normaal (via Powerlink nog steeds met internetsnelheid van ca. 24 mb/s).

Ik vermoed dat iemand die een beetje handigheid met dit soort zaken heeft, het vrij snel weer aan de praat gaat krijgen. Zullen we dat even afwachten?

Tip:  Laat je voorlichten door die persoon wat ie nou precies doet.  En mocht deze persoon gegevens aanpassen laat ie die dan opschrijven. Hoewel ik er van uit ga dat zo iemand alles netjes in overleg doet. 


Wordt vervolgd.


De ICT-man heeft gisteren eerst de router gereset, wat niet hielp. vervolgens heeft hij op de pc bij KPN de naam van de router opnieuw ingevoerd en dat werkte. Alle apparaten hebben nu weer wifi. Ook heeft hij met zijn smartphone de internetsnelheid van de router gemeten: 82 mbit/s, met de i-pads en telefoons aan. Ik wist niet dat dat kon. Ik heb wekenlang zitten wachten tot mijn zoon met zijn laptop zou komen.

De router op zich levert dus zeker wel ca. 100 mbit/s. Maar met de geleende Powerline-adapter heb ik dus nog steeds ca 21-24 mbit/s (en met de door  de monteur aangebrachte dongle slechts 14 mbit/s). 

Een wifipunt is bij ons erg lastig omdat er in de gang tussen de 2 vertrekken ((woonkamer met de router en werkkamer met de pc) geen stopcontact zit. Ik overweeg een nieuwe Powerline-adapter met wifi-mogelijkheid te kopen, en die door mijn zwager t.z.t. te laten aansluiten, Maar of dat een hogere snelheid,  bv 50 mbit/s, oplevert is absoluut niet zeker.

Wat kan de KPN dan nu nog doen? Korting op een Powerline-adapter bieden?


Wat heb je voor de powerlines betaald, @quip ?  Heb je ook een foto van zo'n apparaat? 


Ik heb van mijn zwager een link gekregen. Moet nog keuze maken: met en zonder wifi en soms zijn er niet 2 maar 3 stekkers. Heel dure worden het sowieso niet.

https://reviewify.nl/elektronica/beste-powerline-adapter/

 


Hierbij foto van de bestelde adapters en de factuur. Aansluiten laat ik over aan mijn zwager, die een keer uit Breda  naar ons toe moet komen (180 km), mogelijk eind maart of april. Durf zelf niets tr doen, ben bang dat de router er misschien weer uitvliegt. Of de nieuwe adapters meer snelheid opleveren is ook nog maar de vraag. Ze zijn zo groot dat er een nieuw (groter) opbouwstopcontact moet worden gemonteerd, wat ook wee kosten me zich meebrengt. 


Ik stuur je even een privébericht, @quip