Skip to main content
Beantwoord

wifi traag op laptop, maar op gsm en tablet is het snel

• April 8, 2022
  • 4 reacties
  • 666 keer bekeken

nadje
Nieuwkomer

op mijn laptop is de download via wifi 47 mbps en met gsm en tablet 110 mbps ,zou het aan mijn laptop liggen?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Beste antwoord door PeterG

Dat ligt waarschijnlijk aan de laptop.

Bv de wifi-kaart. En of ie wel of geen 5 Ghz wifi ondersteunt. Met 2.4 komt de mijne tot ca. 35 Mb/s download en de smartphone, op 5 Ghz, tot ruim 70. (abonnement is 50/5 op DSL lijn van 100).

BTW

Alleen voor bestanden downloaden is het '’handig'’.

Maar bv een HD stream via Netflix, Viaplay, Videoland, KPN iTV e.d. is gem. 5 Mb/s. Daar heb je dus ruim voldoende snelheid voor via de wifi.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • April 8, 2022

Dat ligt waarschijnlijk aan de laptop.

Bv de wifi-kaart. En of ie wel of geen 5 Ghz wifi ondersteunt. Met 2.4 komt de mijne tot ca. 35 Mb/s download en de smartphone, op 5 Ghz, tot ruim 70. (abonnement is 50/5 op DSL lijn van 100).

BTW

Alleen voor bestanden downloaden is het '’handig'’.

Maar bv een HD stream via Netflix, Viaplay, Videoland, KPN iTV e.d. is gem. 5 Mb/s. Daar heb je dus ruim voldoende snelheid voor via de wifi.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 11, 2022

Hallo @nadje en welkom hier op ons forum :)

Eigenlijk kan ik niet zoveel toevoegen aan het antwoord van @PeterG! Ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad; mocht je toch nog verdere vragen hebben dan horen we dat natuurlijk graag!

nadje
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 11, 2022

Dank u ,ben ik wat wijzer geworden ,zal aan mijn laptop liggen dan

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 11, 2022

Graag gedaan en mocht je ons nog eens nodig hebben dan weet je ons te vinden @nadje !

Voor nu in ieder geval een fijne avond nog toegewenst :)