Skip to main content

Goedemiddag,

ik heb sinds kort een 1Gbit fiber aansluiting. Op mijn iPad haal ik makkelijk 900Mbit en meer. Op mijn telefoons, Samsung Galaxy A50 en A70 , blijft het rond de 40Mbit steken. Als ik even de WiFi uitzet op de telefoons en test dan met Speedtest.net dan heb ik ineens 200+Mbit. Vervolgens test ik een uur of wat later weer en dan is het weer traag 20/40Mbit tot ik de WiFi op de telefoons weer uit en aan zet..

iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

alvast bedankt voor de reply 

Hi @BullShark en welkom op het forum! Alleen op de Samsung A50 en A70 kakt de wifi snelheid na verloop van tijd dus in. Dat kan veel redenen hebben. Veel voorkomende zijn:

  • De telefoonhoesjes. Metalen hoesjes bijvoorbeeld? Dan kunnen die het wifi signaal flink in de weg zitten
  • Zijn de toestellen op dezelfde locatie als de iPad op het moment van de speedtests? Als ze verder bij het modem/de wifiversterkers vandaan zijn zal er ook snelheidsverschil zijn
  • Heb je de Wifi Manager al doorlopen om te kijken of het daarna beter gaat op de toestellen? 

Ik ben benieuwd! 


 Bedankt voor de reactie. 
telefoons zitten niet een een metalen hoes. Zoals ik schreef, het is na een tijdje aan het inkakken Indd, maar zodra ik de WiFi op de telefoon even uit en aan zet dan is het signaal weer full speed.

Ipad en telefoon liggen bij elkaar. Maar ik woon in een niet zo groot appartement en de router/modem staat hier nog geen 4 meter vandaan met alleen 1 deur er tussen. Het WiFi signaal is gewoon goed. 

dat gezegd hebbende, ik heb net weer getest en nu laat de telefoon een “normale” snelheid zien. Geen idee of het nu wel is opgelost maar voor nu lijkt het prima te werken. 
beschouw het voor nu als opgelost en mag dit topic dicht van mij. 
mocht ik toch weer tegen problemen aanlopen dan meld ik mij weer.

 

fijne avond gewenst. 


Helemaal prima, laat het inderdaad gerust hier weer weten mocht de snelheid toch weer inzakken. Probeer dan ook meteen de Wifi Manager

Hopelijk blijft het nu stabiel en alvast een fijn weekend gewenst!