Skip to main content

Sinds 29 dec aangesloten op glasvezel en KPN 12 modem. Alles aangesloten door monteur.

Wifi is traag , valt weg en ook tv geeft blokjes en witte balk.  Ook met aansluiting komen we niet verder dan 90. Terwijl abonnement 200 is.

Wifi manager gebruikt, geeft aan dat het balen is. Maar als ik verder ga met volgende , kom ik wederom bij de wifi manager, en dat blijft iedere keer zo. Dat lost niks op. Hoe nu verder.

Dat is natuurlijk niet zoals het hoort. Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem? Die 90 is dat gemeten met een bekabelde laptop of pc?


Tv ontvanger is met kabel.

90 is idd met kabel aan de laptop. Zonder kabel is het meten bij de meterkast dramatisch:  37 

Begint dan bij 40 en valt terug naar 11.

 


Hoi @Marion900, welkom hier. 

Is het intussen al verbeterd? Anders wil ik je aanraden om het glasvezelkastje en modem eens stroomloos te maken voor ten minste 2 minuten. Dan glasvezel opstarten en vervolgens het modem? Wordt het dan beter? Zo niet, dan kijk ik graag nog eens mee. Wil je dan jouw profiel van gegevens voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


Helaas nog niet goed en stabiel. Van de week een paar keer wel de 200 gehaald, met andere laptop, maar kan een vlg keer met de speedtest ook 20 zijn. Met smartphone idem dito.

Mijn laptop komt niet hoger dan 40 en in de meterkast, aangesloten met kabel, wordt het zelfs minder. 11 !

Modem en glasvezelkastje is al van stroom geweest . Heeft niets geholpen.

 


Dus de wisselende snelheid is met de kabel. Dat hoort niet. Zeker niet met glasvezel. Als ik jouw lijn meet, meet ik geen fouten. Ik heb nu melding bij collega's gemaakt om het verder uit te zoeken. Ik hoor graag van je als er contact is geweest. 


Kreeg vanmiddag een bericht dat men het het probleem gaat onderzoeken.

Hoop dat het opgelost wordt.

Bedankt voor het meedenken en hulp! :thumbsup:


Graag gedaan. Ik ben benieuwd. 


Gister is monteur geweest. Blijkbaar gaat er iets mis en nemen we automatisch de 2,4 Ghz af, ipv de 5Ghz zoals hoort bij de Kpn12 box. Modem aangepast maar nog steeds wisselt het van 2,4 naar 5 en terug waardoor de internetsnelheid niet wordt gehaald.  2,4 kan wel uitgeschakeld worden, maar dan werkt een pc niet . Advies was om dan bij HP een wifi adapter 5ghz voor de laptop te nemen. Uur met HP aan de tel gezeten, hebben ze niet!?!

E mail werkt ook niet naar behoren. 1 email adres is prima . 2e  e mailadres geeft steeds de melding server niet beschikbaar. Monteur had hier ook geen oplossing voor.

Probleem is aangeven binnen KPN om naar een oplossing te zoeken.

Kortom:  niks opgelost. 


Goedemiddag @Marion900, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

1. Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.

- Wacht 10 seconden.

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

- Je modem is herstart.

Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen.

 

2. Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent. Misschien wel wat laat, maar misschien helpt het.


Alles is al een keer van de stroom geweest. Heeft niets opgeleverd.

Bedankt voor je reactie


Dat is wel balen zeg. Monteur heeft dus verder onderzoek uitgezet. Dat is fijn. Ben benieuwd wat daar uit komt. 


Zeker balen. Nog steeds op zoek naar een usb adapter 5ghz voor mijn laptop. Dan zou als tussenoplossing de 2,4 ghz uit geschakeld kunnen worden en dan kan het niet anders dat alle apparaten op de 5ghz. gaan. Tot het bij KPN uitgezocht is.

Zoek een 5ghz adapter( 802.11Ax)  usb voor de laptop. Blijkt nog niet zo makkelijk te zijn ;-)

Bedankt weer voor je bericht!!

 

 


Alles is al een keer van de stroom geweest. Heeft niets opgeleverd.

Bedankt voor je reactie

Graag gedaan! Hopelijk komt het snel goed!


Ook al via Tweakers gekeken @Marion900, misschien vind je daar er een tussen. 


@Bart_Z Alles opgelost met een netwerkadapter tp link archer t9uh.  Met dank aan een ict er die het probleem herkende , en meteen ook de juiste adapter kon adviseren. Misschien hebben jullie er nog wat aan voor een volgende met dit probleem.  :wink:

In ieder geval bedankt voor jullie hulp! :thumbsup:

 


Dat is goed nieuws. Helemaal top. 

Mocht er nog weer eens iets zijn, dan zien we graag een topic verschijnen.