Skip to main content

Sinds een week zijn we overgezet naar het KPN netwerk vanuit XS4ALL. Nu ga je van het beste uit omdat iedereen intern z'n best doet om voor de klant haar internet en tv beleving zo fijn mogelijk te maken.

 

Echter zijn er drie dingen die mij opvallen:

  • Internet - wifi sterkte vele malen minder
  • Tv - wegvallend signaal
  • Viaplay - enkel toegang via de ontvanger.

Mijn internet verbinding is vrijwel hetzelfde, geen klachten over. Echter de reikwijdte van mijn wifi verbinding is plots vele malen minder. Waar ik voorheen op de vlonder (18meter verder op) goed ontvangst had om te browsen en nieuws te lezen. Lukt dit nu niet en ontvang ik zelfs geen signaal. Hoe kan dit en hoe lossen we dit op?

Onze tv ontvangers vallen geregeld weg met de melding "geen verbinding". Eerder heel soms gehad, nu meerdere malen in de week.

 Hoe kan dit en hoe lossen we dit op?

Viaplay heb ik op zitten wachten en daardoor de eerste races dramatisch ervaren. Nu kan ik viaplay afnemen bij KPN en kom ik erachter dat ik dan enkel via de ontvanger kan kijken en niet via de app. 

Wel betaal je dezelfde prijs. Via de app kan je ook onboard meekijken enz. Vandaar de wens.

waarom is hier voor gekozen en blijft dit zo?

 

al met al wordt een terugkeer naar Ziggo steeds groter. Echter wil ik XS4ALL niet achterlaten na jaren lange trouwe vriendschap met alle medewerkers. Zo voelde het namelijk! 

 

Dikke pluim voor alle medewerkers, over jullie geen slechte woord.

​​​

  • Viaplay - enkel toegang via de ontvanger.

Je hebt Viaplay nu via kanaal 225 ? Bij de afronding van de aanvraag heb je ook een wachtwoord moeten opgeven. Daarmee kun je gebruik maken van Viaplay via diens app (niet aanwezig in de ontvanger; wel je smart-tv / tablet / phone / http://viaplay.com/nl-nl .) Ik heb Viaplay ook via kpn en gebruik gewoon ook de Viaplay app en website.

 

Mijn internet verbinding is vrijwel hetzelfde, geen klachten over. Echter de reikwijdte van mijn wifi verbinding is plots vele malen minder. Waar ik voorheen op de vlonder (18meter verder op) goed ontvangst had om te browsen en nieuws te lezen. Lukt dit nu niet en ontvang ik zelfs geen signaal. Hoe kan dit en hoe lossen we dit op?

Wifi bereik hier met de experia V10 is ca. 30 meter v.a. het modem. Bij 18 meter is het wel nog maar 2 streepjes (vd 4).
Als je exact hetzelfde modem hebt zou  het wifi-zendbereik niet veranderd moeten zijn. Check eens in je modem hoe hoog ie staat? Kan hier ook op 25, 50 en 75 % namelijk.

 

Onze tv ontvangers vallen geregeld weg met de melding "geen verbinding". Eerder heel soms gehad, nu meerdere malen in de week.

Zit hier misschien een verbindingsset via het stopcontact tussen?


Hebben we bij mijn schoonouders geprobeerd, maar dit werkte voor de eerste race nog niet. Naderhand niet weer geprobeerd. Dank voor de tip.

 

Geen idee de beste mannen van XS4ALL hebben alles geoptimaliseerd met de fritzbox en heb dit onaangepast gelaten na de overgang. Het zou dan niet uit moeten maken hoe het staat. Het stond goed.

 

Ja die zit er tussen en is volledig geupdate en ook van Fritz. Alles is optimaal op elkaar afgestemd. 


Ja die zit er tussen en is volledig geupdate en ook van Fritz. Alles is optimaal op elkaar afgestemd.

Nou, niet zo optimaal dus. Want je had al af en toe problemen en inmiddels wat meer.

Op het forum vinden we de netwerkverbinding via het stopcontact een noodoplossing. Directe kabelverbinding van modem naar ontvanger en je hebt storingsvrije verbinding. Eén maal wat werk jaren en jaren plezien. En materiaalkosten lager dan die powerlines.


Ja die zit er tussen en is volledig geupdate en ook van Fritz. Alles is optimaal op elkaar afgestemd.

Nou, niet zo optimaal dus. Want je had al af en toe problemen en inmiddels wat meer.

Op het forum vinden we de netwerkverbinding via het stopcontact een noodoplossing. Directe kabelverbinding van modem naar ontvanger en je hebt storingsvrije verbinding. Eén maal wat werk jaren en jaren plezien. En materiaalkosten lager dan die powerlines.

Dat ben ik zeker met je eens! Dit werd mij tzt zo geadviseerd. En had nooit klachten. Heeft het ook effect op het beeld kwaliteit? Of alleen op de verbinding?


Beeldkwaliteit niet zozeer. Het wordt niet scherper ofzo. Maar zonder haperingetjes… da's sowieso beter, toch?

Kijk alleen op de tweede tv niet bekabeld. Maar ook niet via powerlines. Maar via wifi mbv de chromecast. Maar ja, bij mij is het nergens verder dan 8 meter van het modem.

En mijn flat heeft maar 1 stroomfase, dus dat is ook al minder problematisch met powerlines. Al komen die er hier niet in 😁.


Hoi @DeLevensgenieter, welkom! Ik zie dat Peter je al een eind op weggeholpen heeft!

Heb je hierover (sinds de migratie) ook al eens contact over gehad met de XS4all klantenservice? (telefonisch bereikbaar op 020 398 76 66)