Skip to main content


Hallo, wij hebben ook de update gekregen. Nu wou ik graag de wifi van de experiabox uitzetten, zodat wifi alleen via superwifi gaat (heb daar twee stuks van, beide bedraad), in eerste instantie ging dit goed. Later had ik gastnetwerk aangezet, even later weer uit. Ook had ik wifi op experiabox weer even aangezet.

Later zette ik de wifi op de experiabox weer uit, maar heb nu ook geen wifi-signaal meer vanuit de superwifi-punten. Wifi op experiabox wil ik graag uitgeschakeld laten, omdat mijn laptop geen goede verbinding kan krijgen met de wifi van de experiabox (en wel met de wifi van de superwifi-punten).

Heeft iemand een oplossing voor mij, om wifi op experiabox uit te kunnen zetten, maar dat de superwifi-punten wel gewoon qua wifi functioneren?

 

*admin: afgesplitst

Hallo, wij hebben de update ook gekregen. Nu zit ik met het volgende:

- Vanochtend wifi op experiabox uitgezet (via de thuis-app), zodat alleen wifi over de bedrade superwifi-punten zou gaan. Met succes.
- Later had ik gastnetwerk aangezet. Vanaf toen had ik geen wifi-signaal meer via de superwifi-punten
- Bedraad mijn laptop erop aangesloten, gastnetwerk via de web-interface weer uitgezet, nog steeds geen wifi via de superwifi-punten
- Wifi van de experiabox via de web-interface weer aangezet. Vanaf dat moment wel weer wifi via de superwifi-punten, maar dus ook via de experiabox.

Is het mogelijk om alsnog wifi van de experiabox uit te zetten, terwijl wifi via de superwifi-punten dan wel blijft functioneren? Zo ja, is (en hoe dan) het dan ook nog steeds mogelijk om gastnetwerk te beheren?

Ps. wifi van de experiabox heb ik liever uit, ivm mijn laptop die zeer slechte verbinding heeft met wifi van experiabox. Dat heeft ie niet met de superwifi-punten

*admin: verplaatst naar eigen topic.


@Tonnie250 als je de WiFi op de KPN Box 12 uitzet, zet je het mesh netwerk uit. De SuperWifi punten en de KPN box 12 vormen samen een groot Wifi netwerk, daarbij fungeert de KPN Boox 12 in veel gevallen als master. Als je van de master de Wifi uitzet kunnen de superwifi punten niets 🙂.

Als je een Superwifi punt wilt gebruiken als master moet je er één met een draad aan de KPN Box 12 verbinden en dan kun je de wifi op de KPN Box 12 uitzetten. Maar je bent beter af als je het Meshnetwerk gebruikt wat KPN nu aanbied met de KPN Box 12 en de Superwifi punten.

 

 


dwiersma, dank je. Ondertussen lijkt het opgelost. k Heb de superwifipunten uitgezet, vervolgens op experiabox wifi uitgezet, en de superwifi-punten beide (bedraad) weer aangezet. Wifi-signaal lijkt stabiel nu