Skip to main content

Bij mij precies hetzelfde probleem. Verbinding via stroomnet (hangt aan Experia v10a) blijft werken (tv, Sonos), evenals draadloos internet. Op de bovenverdieping, bij Super Wifi-punt, geen internet (mobieltje. omvormer zonnepanelen). Heb schone installatie uitgevoerd maar dat heeft niet geholpen. 

De Experia v10a op de begane grond blijft daar dus wel helemaal werken. Maar bij inloggen in ‘mijnmodem’ is het Super Wifi-punt niet meer te zien. 

Opnieuw Super Wifi starten verhelpt inderdaad de storing. Maar wat veroorzaakt hem?

 

Admin: afgesplitst

@S-o-l In de superwifi/experiawifi staat een setting “Auto Channel Selection” die s 'nachts voor wat actie kan zorgen. Default staat deze ingeschakeld!

Probeer eens als je deze uitschakelt ( en opslaan) of je problemen dan zijn verholpen.

 

@Radioman: in de Experia zie ik alleen in de WLAN>WLAN tab voor 2.5 en 5GHz een Channel-keuze (‘auto all’ of een nummer, 1-13 resp 36 - 128 in sprongen van 4).Bedoel je dat? Moet ik dan een vast kanaal kiezen (en wat is dat dan, trouwens?). Dank!

wwvn

 

Admin: naar eigen topic verplaatst


@wwvn Mijn opmerking was aan S-o-l gericht ( uitval van wifi na de nacht), ik denk dat je in jou situatie een andere oorzaak moet zoeken.


Hoi @wwvn, zoals je misschien al wel gezien had heb ik een eigen topic voor je vraag aangemaakt.

Lees ik het goed dat je je SuperWifipunten aangesloten hebt met een draadloze verbindingsset? We zien momenteel meerdere issues voorbij komen en een van de mogelijke oorzaken lijkt daarmee te maken te hebben.
Kun je eens proberen je SuperWifipunten zo veel mogelijk bekabeld en “gewoon draadloos” te gebruiken? Dus zonder DVS?


@wwvn ik weet niet of je deze problemen nog steeds ervaart maar er is inmiddels een oplossing.