Skip to main content

Beste allemaal,
Mijn wifi doet het plotseling niet meer. Het lampje van de wifi brandt niet meer. LAN en iTV doen het zonder problemen. Ik denk zelf dat er in de modem intern iets fout zit. 
Als ik inlog op mijnmodem.kpn staat zowel het 2.4 als het 5ghz netwerk op enabled, evenals de SSID. Status: DOWN, waar ik liever UP zie staan :)

Modem is gereset, ik heb de wifinetwerken aan/uit gezet. Alles zonder resultaat. Ook de wifiknop aan de zijkant heeft geen effect. 

Nu vraag ik mij af of hier nog slimme mensen zijn die nog ideeën hebben of dat ‘ie inderdaad defect is?

Ik heb overigens ook nog een accespoint van tp-link, die doet het wel. Maar die is via LAN verbonden, dus logisch.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Staat ook radio aan?

Probeer eens wat te wijzigen en na elke wijziging onderaan op "Apply" klikken.


Thanks voor je snelle reactie!

Ja ze staan beide op groen. Ook bij 5ghz. Geprobeerd de een wel, de ander niet en vice versa. Helaas zonder het gewenste resultaat.


Welke modem heb je eigenlijk? Eentje met een wireless lampje erop? En zo ja, brandt het lampje ook? Staat broadcast ook aan? Dat wil zeggen dat het netwerk wordt getoond als je draadloze verbindingen zoekt. 


Thanks voor je reactie. Het lampje van de wifi doet het niet meer (de enige die het niet doet).

Verbinding zou inderdaad zichtbaar moeten zijn, staat niet op verborgen.

Ik voeg een foto toe

Edit: gaat om een experia box 12

 


Heb je de modem ook helemaal naar fabrieksinstellingen gereset? Door het resetknopje ingedrukt te houden met een tandenstoker tot alle lampjes uit gaan? 


Ik heb het via de mijnkpn gereset. Niet met de hand. Ging er vanuit dat dit hetzelfde effect zou hebben. 

Zal het nog eens met de hand doen en laten weten wat het resultaat is.

 


Zit een wifi knop aan de zijkant van de V12 modem heb je dat al geprobeerd een paar seconde in te houden?


De reset nogmaals geprobeerd, met hetzelfde resultaat. (Wifiknopje uiteraard ook geprobeerd)

Denk dat ik morgen de klantenservice maar bel met die verhaal. Vrees dat ie aan t einde van z'n Latijn is. 

Bedankt allemaal voor t meedenken!


Hoe heeft u gereset? Met de paperclip op het pinnetje? 

Vanuit de webinterface kun je ook resetten.

Misschien kan je dat nog eens proberen? 


Thanks Nick voor je reactie. Ik heb beide geprobeerd.


Dan gaan we het omruilen. Dit gebeurt bij een Post NL bij jou in de buurt, in dit geval de Jumbo, zie hieronder. Neem de modem in een doosje mee samen met een ID-bewijs. Je kunt het morgen omruilen vanaf 15 uur. 

Laat je ons hier nog even weten of de nieuwe modem wél goed werkt? 

Naam Servicepunt: Jumbo
Straat en huisnr: Zonnewijzer 21
Postcode en plaats: 3824EE Amersfoort

Super Alex, thanks! 

Ik laat het weten.


Ik heb 'm binnen, verbonden en het werkte meteen weer zoals vanouds!

Thanks voor de service, hier kan een slotje op. 


Ik heb 'm binnen, verbonden en het werkte meteen weer zoals vanouds!

Thanks voor de service, hier kan een slotje op. 

Fijn dat het met de nieuwe goed werkt, dan was de oude toch defect. 

Graag gedaan uiteraard.