Skip to main content

Hi allen,

Ik zit al maanden met een probleem, en inmiddels weet ik niet meer waar ik het moet zoeken. Ik heb ruim over de 10 uur aan telefonisch contact gehad met KPN hierover, en ook de medewerkers hier hebben moeten erkennen helemaal niets meer te kunnen doen.

Sinds begin van het jaar hebben wij last van wegvallende wifi op compleet willekeurige momenten. Dit is ongeacht welk wifi kanaal er wordt gebruikt, ongeacht de hoeveelheid apparaten die er op aangesloten zitten. De snelheid fluctueert ook geregeld, maar dat is inmiddels stabiel, zij het niet al te hoog op de 1e verdieping, ook met een Wifi versterker. We hebben overigens de V10 box en glasvezel. Snelheden verschillen tussen de 2 mbps download (ja, echt) tot 150 mpbs download.  

Wat er inmiddels is gebeurd is dat de wifi manager een ontelbaar keer is ingezet. De medewerkers aan de telefoon hebben samen met mij talloze resets uitgevoerd, heel veel tests gedaan, verschillende kanalen ingezet, en zelfs bij het wegvallen van de wifi, wordt dit niet geregistreerd op een of andere manier. Het is ook niet apparaat afhankelijk, want dit is getest met een Medion laptop, 2 HP laptops, een Macbook, 2 iPhones, 2 Samsungs. De belasting hiervan is ook niet relevant gebleken, want zelfs met 1 aangesloten apparaat bleef dit gebeuren. De TV verbinding is wel stabiel en bekabeld, dat doet het verder prima (behalve als we over de menus gaan praten, maar goed).
De enige mogelijkheid die ik geboden krijg is een betaalde monteur, of KPN wifi versterkers. Zo ver was ik uiteraard ook gekomen, maar laten we wel wezen, de versterkers gaan het probleem hierin niet oplossen. Het is namelijk niet dat ik wifi vraag op zolder, al zou ik dat graag willen, maar simpelweg werkend internet/wifi op een paar meter van de box. Mocht dat het geval zijn geweest had ik het volledig begrijpelijk gevonden dat dit op eigen kosten is, maar in dit geval gaat het uitsluitend over de werkbaarheid van de basisbehoeften die geleverd horen te worden. Persoonlijk vind ik het belachelijk dat ik honderden euro's moet betalen om dit normaal werkend te krijgen, terwijl ik al over de 100 euro per maand betaal.

Mochten er nog suggesties zijn van leden dan wel van KPN zelf, hoor ik het heel graag. Want ik weet het niet meer.

Hoeveel wifi versterkers zijn er aanwezig ? Wat zijn het voor versterkers ?


Hoi @CraigF. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je al een lange tijd problemen ervaart met jouw wifi verbinding. Ook ik ben benieuwd welke/hoeveel wifi versterkers jij in huis hebt en hoe oud is de ExperiaBox? We horen graag van je!


Hoi @CraigF. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je al een lange tijd problemen ervaart met jouw wifi verbinding. Ook ik ben benieuwd welke/hoeveel wifi versterkers jij in huis hebt en hoe oud is de ExperiaBox? We horen graag van je!

Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga ervan uit dat het probleem inmiddels is verholpen of dat je via een andere weg een oplossing hebt gevonden. Als dat niet het geval is vindt je misschien wel de oplossing in het topic “Oplossingen voor trage en wegvallende wifi

 


Hallo,

Ik had nooit wifi problemen maar toen ik recent een aantal verschillende laptops van nieuwe software wilde voorzien kreeg ik ook te maken met dit fenomeen.

"’kan geen verbinding maken” etc. En dat op 4 verschillende laptops, behalve op die ik permanent zelf gebruik.

Hoewel ik Windows 10 hiervan verdacht, al dan niet in combinatie met drivers, heb ik dat niet kunnen traceren.

Maar….: op mijn V10 experiabox zit een “herstelknop".

Na indrukken hiervan geen probleem meer en alles verbindt direct. Ra ra….

Wel heb ik daarna ook nog b/g/n keuze in router op permanent N gezet.