Skip to main content

Ik heb sinds kort een nieuwe MacBook en deze maakt in eerste instantie een wifi verbinding maar die houdt geen stand en valt telkens weg. Met mijn vorige MacBook geen last van gehad. Alle andere apparaten werken uitstekend en wifi snelheden zijn zeer goed.

ik heb de MacBook helemaal geupdate, op andere wifi netwerken werkt deze wel. 
 

mijn dochter ervaart hetzelfde probleem met haar dell laptop, sterker nog,  zij krijgt helemaal geen wifi verbinding tot stand.

wie o wie helpt mij verder? Dank alvast 👍🏽

Hoi @013inhetKPNhuis, welkom op ons forum!
Welk modem gebruik je?
Als je de box12 gebruikt kan het helpen Wifi6 uit te zetten. Dat werkt niet met alle apparaten.

  

Hallo  

De KPN Box staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

Zet daarom in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

De andere oplossing voor dit probleem is mogelijk de driver van je laptop handmatig te updaten via de Intel website.

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

 


Hoi @013inhetKPNhuis 
Ik zou toch eerst eens kijken of je wel de nieuwste macOS Monterey hebt, je kunt altijd gratis updaten.
Klikt in de bovenste taakbalk het Appeltje aan en kies voor Over deze mac en dan Software Update

 

Je spreekt over een nieuwe macbook is het een nieuwe of is het een oude nieuwe, als je begrijpt wat ik bedoel.
In het laatste geval kan het wel eens problemen geven om macOS Monterey te downloaden