Skip to main content

Sinds ongeveer 2 maanden valt onze wifi boven regelmatig weg, al op de gang op 1e etage.

Experiabox v10 hangt in de gang buiten de meterkast.

Ook met Devolo Magic 1 powerline’s geen succes.

Paar weken geleden leek het verholpen met de Wifi Manager van KPN, maar we zijn weer terug naar af.

Heeft iemand een idee hoe het probleem te verhelpen?

 

M.V.G. Heleen

Hoi @Heleen11!

Wat ontzettend irritant dat de wifi-verbinding boven met regelmaat wegvalt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! 

Ik lees dat je de Wifi Manager een aantal weken geleden al hebt doorlopen. Dit heeft toen wel tijdelijk geholpen? Ik zou je dan willen vragen om hem nog eens te doorlopen. Wellicht is het modem een keer gereset waardoor de instellingen weer teruggezet zijn naar de fabrieksinstellingen. Met de Wifi Manager kun je het weer opnieuw goed instellen. Lukt het niet om de snelheid van de wifi hoger dan 20 Mbit/s te krijgen, dan wordt er een gratis oplossing geboden in de vorm van gratis Experia Wifi's of een gratis afspraak met de wifi-monteur. 


Hallo Jose,

Ik heb 23 okt. tel.contact gehad met iemand vd klantenservice. Experiabox gereset, weer Wifi Manager doorgelopen. Het leek goed te gaan, maar sinds 3 dagen valt wifi weer regelmatig weg op 1e verdieping en zolder. Je word er nu moedeloos van. 

Dank voor uw reactie


U heeft geen versterkers? 


Jazeker, Devolo Magic 1


@Heleen11 Jammer dat het alleen tijdelijk heeft geholpen! Zou je de Devolo Magic 1 eens los willen koppelen en dan vanaf de 1e verdieping en zolder de Wifi Manager eens willen doorlopen? Ik ben benieuwd naar de uitkomst! 


Hallo Jose,

de Devolo’s hadden wij eruit gehaald na contact 23 okt. met klantenservice, dus tijdens het uitvoeren van Wifi Manager


Hallo @Heleen11,

Helder verhaal! Ik zou je toch nog eens willen vragen om de Wifi Manager eens twee keer achter elkaar volledig te doorlopen zodat we kunnen zien wat de meest recente uitkomsten zijn.

Als je geen oplossing aangeboden krijgt vanuit de online wifi tool, zou je dan je gegevens willen invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik met je meekijken.


@Heleen11 Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!


Ik ben nu nog met vakantie, gaan dat meteen doen als we terug zijn.

Zal het dan op dit forum laten weten


Dat is goed Heleen. Voor nu eerst een fijne vakantie gewenst! :blush:


Hallo Jose,

Ik heb mijn Profiel bijgewerkt en ook net de Wifi Manager doorlopen (zonder powerline’s).

Geen verbeterd succes en alweer meerdere malen dat wifi wegvalt paar minuten

 

Gr.Heleen


Super, dankjewel @Heleen11! Om je verder te helpen zou ik graag inzicht willen hebben in welke apparaten bij jou thuis allemaal verbonden zijn met de Experia Box. Daar heb ik jouw toestemming voor nodig. Vind je dat goed?


dat is prima


Top, bedankt. Ik zie dat er uit de Wifi Manager die je gisteren hebt gedaan als resultaat is gekomen dat je twee gratis Experia Wifi's van ons kan krijgen, maar dat deze nog niet zijn opgestuurd. Ik heb er daarom voor gezorgd dat dit alsnog wordt verstuurd naar een servicepunt bij jou in de buurt (die informatie stuur ik even in een privébericht). Het is dan handig om de eerste Experia Wifi aan te sluiten bij jouw modem in de buurt (de Experia Wifi zet namelijk de wifi van de Experia Box uit en neemt dit over), het tweede punt kun je dan het beste op zolder zetten, zodat daar een extra wifi-punt komt.  Ik ga er vanuit dat de verbinding op deze manier wordt verbeterd!


Dank je Jose, heel blij met deze oplossing:relaxed: !

 


Reageer