Skip to main content

Modem staat beneden, wifi valt heel de tijd weg. Hebben al extra mb`s moeten kopen omdat deze iedere x over gaat op 5g. Diverse keren gebeld maar krijg alleen maar te horen dan moet je maar versterkers kopenĀ  kunnen we niks aan doen. Jammer dat ze niemand langs sturen of meedenken. Ga na heel veel jaar maar overstappen omdat ik hier niks mee kan. Geen tip geen reset want dat helpt niet ga maar bij ons versterkers kopen. Nooit geen last gehad. Heel jammer.Ā 

Met alleen een modem in de meterkast ga je het anno 2023 bijna niet meer lukken om in het hele huis goed wifi te hebben.Ā  Er is gewoon teveel wifi in de lucht. Dus je zal inderdaad aan de slag moeten met wifipunten. Het liefst op iedere etage Ć©Ć©n met een kabel aangesloten op het modem.Ā  Welk type modem heb je?


kpn box12


Hallo @Naadje78Ā draai de wifimanager eens en kijk eens wat daar voor advies uit komt.

Binnen je mobiel kun je automatisch overschakelen naar mobiele data uit zetten, dan verbruik je geen data meer die wifi zou moeten kunnen.

Zie onderstaande links:

en

Ā 


Wifimanager al diverse keren gedaan die doet het niet. Dan krijg ik een melding dat deze niet werkt en doorgegeven word aan medewerker en er contact opgenomen word wat dus niet gebeurd.Ā 


Wifimanager al diverse keren gedaan die doet het niet. Dan krijg ik een melding dat deze niet werkt en doorgegeven word aan medewerker en er contact opgenomen word wat dus niet gebeurd.Ā 

Hallo @Naadje78Ā de wifimanager werkt perfect, zojuist bij mezelfĀ getest, je moet echter via je thuis-abo testen en ingelogd zijn, dus niet via mobiele data.


Ā 


Hallo @Naadje78Ā probeer het eens op een ander apparaat, en laptop of pc bijvoorbeeld en met verschillende browsers. Eventueel eerst cookies verwijderen.

Ā 


Al gedaan blijf dit krijgen.


Jammer @Naadje78Ā 

Heb je de link van slechte wifi, zoals eerder genoemd, al doorgenomen?

Ā 


Ja heb alles al gedaan helaas dus denk dat voor mij kpn tijdperk voorbij is šŸ˜”


Hallo @Naadje78Ā als je glasvezel hebt haal dan de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en na herstart geef de modem/router eens een fabrieks-reset.

Bij koper alleen advies voor modem volgen.

Bij glas hoef je modem niet meer in de meterkast te staan, kun je ergens op een centrale plaats in huis zetten waar je ook een netwerkkabel naar toe kunt leggen, dat verbetert de wifi ook enorm.

Bij koper is je modem gebonden aan de plaats van de aansluiting, meestal de meterkast en zou je het met een externe versterker kunnen proberen, geen resultaat, binnen 14 dagen in originele verpakking weer retour en geld terug.

Ā 

Ā 


Heb je bovenstaande (screenshot) ook vlak bij het modem?


HoiĀ @Naadje78, welkom op ons forum! Ik zie dat de community je al een flink eind op weggeholpen heeft.
Ik zie dat er meerdere abonnementen gekoppeld zijn aan je KPN ID. Hierdoor werkt de wifimanager niet. Ik heb het verzoek ingediend om het oude abonnement daarvan te verwijderen. De wifimanager zou het straks dan ook weer moeten doen. Wil je het later nog eens proberen?

Ā 

Admin edit: hij zou nu weer moeten werken!