Skip to main content

Hallo,

 

sinds dat ik kpn heb valt mijn wifi meerdere malen per dag weg. Eerst dacht ik het gaat van zelf wel over. Het begint nu echt irritant te worden. Wat kan ik doen? Als ik bel of internet  op zoek dan kom ik steeds bij wifimanager uit. Daar zit het probleem niet want wifi valt steeds uit! Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Hallo @Johannve, welkom op het forum. De Wifi Manager kan ook voor wegvallende wifi helpen, afhankelijk van wat precies de oorzaak is van dat wegvallen. Heb je de Wifi Manager al wel een keer geprobeerd? Zo niet, dan raad ik dat toch wel aan om een keer te doen.

Als dat niet helpt, kun je dan aangeven hoe je thuisnetwerk er uitziet? Welke Experia Box heb je, gebruik je SuperWifi en/of Experia Wifi, waar staan je apparaten, en op welke apparaten ervaar je het wegvallen?


Wifi manager heb ik al geprobeerd geen resultaat. Ik heb de experia box 12 in huis en gewoon normale wifi. Terwijl ik dit typ valt mijn weer uit... 


Ha @Johannve, je gebruikt dus geen versterkers? Hoe merk je dat de wifi uitvalt? Krijg je dan een bepaalde melding op je telefoon? En krijg je dit ook op andere apparaten? Valt het bekabelde internet ook uit? En zie je dit ook op de Box 12 terug in het lampje dat wel of niet brandt? Als het alleen om de wifi gaat, zou ik je willen adviseren om ons topic voor oplossingen bij wegvallende en trage wifi door te nemen. Als het ook om het bekabelde internet gaat, kan je dan de kabels tussen de Box 12 en het IS/RA-punt of glasvezelkastje controleren? En, indien mogelijk, het glasvezelkastje 2 minuten stroomloos maken?


Ik zie het inderdaad terug op de box 12. Vaste kabel en wifi vallen dan uit en de lampjes staan te knipperen of helemaal uit. Wat moet ik dan precies controleren voor de kabel box 12 naar is/ra punt dit is een kabel ? Die naar de is/ra punt gaat. Ik heb geen glasvezel. 
 

gr Johann


Ik heb echt alles geprobeerd. Als ik bel naar kpn krijg ik niemand aan de telefoon. Kunnen jullie niet gewoon een monteur sturen? Ik zit nu paar maanden bij kpn verschrikkelijk spijt van. Bij ziggo nooit last van internet/wifi. Ik kan niet eens iemand bellen van kpn.


Heb je dit soort dingen in huis? 

 


Nee, wat is dat?


Inmiddels wordt het steeds erger het doet het al 20 minuten niet meer. En valt miss nu wel 20x per uur uit. Kunt mij een telefoon nummer van een collega die mij gelijk te woord kan staan geven. Slechte service hoor. 


Bel 0800-0402 en spreek in ik wil een medewerker spreken.


En waar kan ik klacht indienen voor slechte service? Manmanman is dat alles...


Je kan toch gewoon een monteur laten komen. Kost niks als het probleem bij kpn ligt. Kost geld als het door iets wordt veroorzaakt wat van jou is. https://www.kpn.com/service/monteur.htm


Ik zie het inderdaad terug op de box 12. Vaste kabel en wifi vallen dan uit en de lampjes staan te knipperen of helemaal uit. Wat moet ik dan precies controleren voor de kabel box 12 naar is/ra punt dit is een kabel ? Die naar de is/ra punt gaat. Ik heb geen glasvezel. 
​​​​​​

Dat klinkt als een probleem dat wat dieper zit dan alleen wegvallende wifi. Met kabel controleren bedoelen we dat je kabel tussen je Experia Box en het IS/RA punt (meestal in de meterkast) even langsloopt om te zien of hij er aan beide kanten goed in zit en je geen duidelijke defecten ziet. Als die kabel gewoon in orde is, dan kunnen wij aan onze kant verder kijken. Dat kan via het telefoonnummer dat je inmiddels hebt gekregen (0800-0402). Heb je daar ook contact mee gehad?

Zo niet, dan kan het natuurlijk ook via het forum. Daarvoor hebben we dan wel nog je gegevens nodig. Zou je die dan willen invullen op je forumprofiel en hier reageren als je dat gedaan hebt?