Skip to main content

Ik heb deze telefoon nu ongeveer een half jaar, en ik ben er prima tevreden mee behalve dat elke paar seconden mijn WiFi wegvalt. Ik heb mijn toestel al 2 keer laten opsturen dus daar ligt het niet aan. Zodra mijn wifi sterkte iets naar boven of onder gaat, valt het uit en dan staat er "wifi gecodeerd" of "toegang tot het netwerk ontzegd". Dit is natuurlijk complete BS, want dit is mijn eigen wifi netwerk.

 

Hallo @The vibe ,

Ik heb deze telefoon nu ongeveer een half jaar, en ik ben er prima tevreden mee.

 

Met die problemen zou ik helemaal niet tevreden zijn. Aangezien je nu nog in de garantieperiode zit, zou ik bij de winkel vragen om een nieuw toestel. 
(Ervan uitgaand dat jij deze telefoon nieuw in de winkel hebt gekocht.)


Hi @The vibe, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Daar zou ik inderdaad ook niet heel vrolijk van worden.. Heb je zonder WiFi, dus als je op het mobiele netwerk zit, geen problemen? En nog iets belangrijks, hebben andere apparaten dit ook op je WiFi? Dan kan het namelijk ook heel goed aan je WiFi verbinding liggen.

Heb je de instellingen op je mobiele toestel al een keer gecontroleerd? Misschien heb je automatisch schakelen tussen WiFi en het mobiele netwerk aan staan, en is dit ongeveer even sterk. Dan wisselt hij af en aan. En, heb je dit probleem ook op andere WiFi netwerken, of alleen bij jou thuis?

Heel wat vragen, maar hierdoor kunnen we wel wat meer inzicht krijgen in het probleem en de oplossing.


Hallo @Susan_. Ik heb dit probleem alleen op deze telefoon. Automatisch schakelen heb ik uit, WiFi + heb ik uit. Ik heb dit probleem ook op andere netwerken. Het hele rijtje met "vliegtuigmodus aan, router resetten" etc. Heeft ook niet gewerkt. Als ik op mobiel netwerk zit heb ik het probleem niet, maar ik heb een relatief kleine bundel. 


Dan blijf ik bij mijn advies om terug te gaan naar de winkel als je nog in de garantieperiode zit. 

Een alternatief is om jouw bundel te verhogen. Je hebt tegenwoordig zelfs onbeperkt internet. Je kunt over naar deze abonnementsvorm als jouw einddatum van jouw lopende contract is bereikt. Als je nu al een KPN Hussel abonnement hebt, dan kun je maandelijks jouw abonnement aanpassen naar een hogere bundel.   


@Noordzee dat gaat natuurlijk allemaal veel te veel geld kosten, en zoals ik al zei: het ligt niet aan de telefoon want die heb ik al 2 keer laten opsturen en die zeiden dat het aan de WiFi ligt. 


@The vibe, om welk toestel ging het ook alweer? Dat je het ook met andere WiFi netwerken hebt stuurt me wel naar het idee dat het aan het toestel ligt.. Heb je misschien iemand in het huishouden of directe omgeving waarmee je een kruistest kan uitvoeren? Dat betekent dat je jouw simkaart in een ander toestel test, en een andere simkaart in jouw toestel. Dan kunnen we lokaliseren waar het probleem zit. Gaat het probleem namelijk mee met de simkaart? Dan kunnen we deze vervangen. Blijft het probleem bij jouw toestel? Dan is het echt iets ín het toestel ben ik bang (instelling of fout). 


@Susan_ het is echt niet mogelijk dat het aan het toestel ligt, want die heb ik dus al 2x laten opsturen. Gaat om een honor 20. De mensen van huawei zeiden dus al dat het aan de WiFi of provider moet liggen. Ik heb deze simkaart ook nog in mijn oude telefoon gehad, daarmee niet dit probleem. Moet haast wel aan het internet liggen. 

 

 


Hi The vibe, ik snap niet helemaal hoe je tot die conclusie komt. Ik lees namelijk hierboven dat je met dit toestel dit probleem niet alleen thuis hebt maar ook op andere WiFi netwerken, of begrijp ik dit verkeerd?

De kans dat alle WiFi netwerken waar jij bent precies hetzelfde probleem hebben is vrij klein. 


@The vibe

Ga er toch maar vanuit dat het aan jouw toestel ligt. De andere mogelijkheden zijn eigenlijk al uitgesloten omdat bv jouw oude telefoon wel gewoon goed werkt. 
 

Vraag bij de winkel om een vervangend toestel nu je nog in de garantieperiode zit. Nu kan dat nog! 


Reageer