Skip to main content

Ik moet om de aantal dagen een reset moeten uitvoeren van de modem omdat wifi wegvalt op de mobiele telefoons, maar uiteindelijk is dit geen blijvende oplossing .

ook lijken sommige bekabelde devices (met vaste ip's) niet meer te werken. niet via de cmd tool te bereiken

Hi @molim en welkom op het forum! Inderdaad niet de bedoeling dat je het modem elke keer moet resetten, dus ik ben benieuwd hoe de lampjes op je modem branden als de wifi wegvalt en je bekabelde apparatuur niet meer werkt. Heb je de stappen op onze storingspagina al doorlopen en, zo ja, heb je dan ook extra apparatuur aangesloten op je modem zoals een switch, eigen router of wifi versterker? Zo ja, zou je die dan eens los willen koppelen en kijken hoe het dan gaat met de verbinding? Ik ben benieuwd! 


Ivm een persoonlijke situatie was ik genoodzaakt om tot een snelle oplossing te komen. Inderdaad hangen er diverse switches achter, maar daar mag een router niet mee onderuitgaan na mijn mening. Bovendien was ook het beveiligings certificaat verlopen, wat mijn noodzaak te om met een andere browser in te loggen. Het tijdelijk loskoppelen van switches is voor mij geen optie ivm het bewakingsdeel wat er aan vast hangt. Het heeft altijd gewerkt tot een paar weken geleden toen het wifi rottig ging doen. Raar was wel dat het begon met sommige apjes wel werkte en sommige niet. Waaronder nos app.

Ivm de urgentie die ik had heb ik een andere router aangeschaft en aangesloten. Mijn netwerk is nu goed bereikbaar.

Ik had begrepen nl dat het beveiligings certificaat bijgewerkt had moeten zijn, mijn v10a had dat dus niet gedaan, dus is voor mij de router software onbetrouwbaar, dat blijkt ook wel door het uitvallen van de wifi,

Groeten molim


Met switches zou het ook moeten werken, maar door de verbinding ‘schoon’ te testen kunnen we bijvoorbeeld kijken of er dan wat instellingen/bekabeling bij de switches anders moet bijvoorbeeld. Fijn dat het met een andere router in elk geval opgelost is. 🙂 Een gebruiker op het forum heeft ook een topic over het gebruiken van je eigen router: 

Dus mocht je daar nog vragen over hebben of wat exacte instellingen over willen weten, dan kun je dat topic doornemen of een reactie achterlaten. 🙂 Hopelijk blijft alles nu stabiel!Â