Skip to main content

Hallo. Zoals de titel al zegt, valt bij ons thuis de hele tijd de wifi weg op 1 laptop. Alle andere apparaten in huis met wifi hebben hier geen last van. Het is ook alleen bij ons thuis, want op andere locaties doet dit probleem zich niet voor.

Iemand enig idee waar dit door zou kunnen komen en hoe ik dit oplos? Het is namelijk erg lastig om aan school te zitten op deze laptop, als je elke 10 minuten opnieuw moet verbinden met de wifi.

Alvast bedankt!

Hi @roestigbarrel, wat gek dat op één laptop de WiFi verbinding wegvalt. Ik begrijp dat je daar elders geen last van hebt, dat is opvallend dus. Ik zoek graag met je mee naar de oplossing.

Het is vrij druk op het moment, waardoor we niet eerder bij je topic aangekomen zijn. Hoe staat het er in de tussentijd voor? En heb je onze WiFi manager al doorlopen, om je WiFi verbinding thuis zo optimaal mogelijk in te stellen? Ik ben benieuwd of dit verschil maakt.


Hi @roestigbarrel, wat gek dat op één laptop de WiFi verbinding wegvalt. Ik begrijp dat je daar elders geen last van hebt, dat is opvallend dus. Ik zoek graag met je mee naar de oplossing.

Het is vrij druk op het moment, waardoor we niet eerder bij je topic aangekomen zijn. Hoe staat het er in de tussentijd voor? En heb je onze WiFi manager al doorlopen, om je WiFi verbinding thuis zo optimaal mogelijk in te stellen? Ik ben benieuwd of dit verschil maakt.

Bedankt voor het antwoord!

Het probleem is nog steeds niet verholpen. Vandaag viel het internet weer 2 keer weg tijdens een les. Toen maar een andere laptop gebruikt.

WiFi manager is ook doorlopen, waarbij het modem is herstart.

Mocht het nuttig zijn, de laptop waar het om gaat is een HP ZBook Studio x360 GP.


Goeie kans dat de interne wifi adapter een beetje brak is. Probeer een externe usb wifi adapter. En vergeet de interne wifi adapter in apparaatbeheer niet uit te schakelen.


@roestigbarrel Dat is jammer. Fijn dat je uit de voeten kon met een andere laptop. De tip van HGD is een prima oplossing, de kans is groot dat het met de WiFi adapter van de laptop te maken heeft. Je kan er ook voor kiezen om contact op te nemen met de fabrikant van je laptop. Zij kunnen je helpen met controleren en updaten van de WiFi adapter die in de laptop zit.


@Alexandra @HGD Bedankt voor de tip. We gaan het binnenkort even proberen!

Wat ik me alleen wel afvroeg, als het zou liggen aan de interne WiFi adapter van de laptop zou het probleem zich dan niet overal voor moeten doen?


@roestigbarrel Graag gedaan. Dat is een goede vraag, lastig om met zekerheid te zeggen aangezien andere apparaten bij je thuis geen problemen hebben met WiFi. Daarom raad ik je aan om de adapter van je laptop te updaten en uit te proberen hoe het daarna gaat.Â