Skip to main content
Antwoord

Wifi valt meerdere keren per dag weg

• February 25, 2025
  • 7 reacties
  • 101 keer bekeken

Het gebeurt bij mij meerdere keren op een dag dat mijn wifi (via glasvezel) wegvalt. Stekker eruit en weer erin helpt niet en via de site van KPN kom ik ook niet verder als ik hele menu van internetstoring doorloop. Wie weet waar ik mijn melding kwijt kan? 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Veeraa. Erg hinderlijk dat je Wifi zo vaak wegvalt. Dat kan eerlijk gezegd allerlei oorzaken hebben. Het kan zijn dat je complete thuisverbinding wegvalt of dat alleen iets aan de hand is met de Wifi. Ik weet niet of je ook tv hebt van ons. Merk je dan bijvoorbeeld ook dat het beeld ineens stilstaat? Of zie je misschien dat er een rood lampje gaat branden op de Experia Box? 

Als je dat laatste ziet, dan kan er iets met je complete verbinding aan de hand zijn. Dan is het verstandig om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen je verbinding doormeten op fouten en dan eventueel  vervolgacties uitzetten. Maak dan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt. 

Als het puur je Wifi is die wegvalt (en je tv werkt verder nog prima), dan wil ik je adviseren om de Wifi Manager te doorlopen. Die meet eerst ook of er een storing is en daarna gaat deze tool bezig met je Wifi-verbinding om die te optimaliseren. 

Dit alles geldt eigenlijk ook voor jou ​@Ronaldooo :) 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• Deelnemer
  • February 25, 2025

Hi Veeraa, ik weet dat niet maar hier sinds een paar dagen hetzelfde probleem...traag en uitvallen van internet

• Helper
  • February 26, 2025

Komt dit bekend voor? 

De titel van mijn topic is aangepast door een moderator, die klopt niet meer, maar de beschrijving binnen de topic wel. Ben benieuwd of jij hetzelfde hebt.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 27, 2025

Hoi ​@Veeraa. Erg hinderlijk dat je Wifi zo vaak wegvalt. Dat kan eerlijk gezegd allerlei oorzaken hebben. Het kan zijn dat je complete thuisverbinding wegvalt of dat alleen iets aan de hand is met de Wifi. Ik weet niet of je ook tv hebt van ons. Merk je dan bijvoorbeeld ook dat het beeld ineens stilstaat? Of zie je misschien dat er een rood lampje gaat branden op de Experia Box? 

Als je dat laatste ziet, dan kan er iets met je complete verbinding aan de hand zijn. Dan is het verstandig om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen je verbinding doormeten op fouten en dan eventueel  vervolgacties uitzetten. Maak dan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt. 

Als het puur je Wifi is die wegvalt (en je tv werkt verder nog prima), dan wil ik je adviseren om de Wifi Manager te doorlopen. Die meet eerst ook of er een storing is en daarna gaat deze tool bezig met je Wifi-verbinding om die te optimaliseren. 

Dit alles geldt eigenlijk ook voor jou ​@Ronaldooo :) 

• Deelnemer
  • February 27, 2025

Hi Arjan, dank voor je reactie.

Ik heb ook TV van KPN, eenmaal bekabeld en een via wifi en die laatste start vaak moeizaam op. Even de stekker van de wifi+box eruit en opnieuw laten opstarten helpt dan wel maar het is niet handig dit steeds te moeten doen. Verder last van trage pc, laptop, tablet en telefoons (apps). 'S nachts een podcast luisteren met een telefoon met alleen wifi (geen simkaart erin) lukt niet meer want geen wifisignaal. Tot ongeveer een week geleden ging alles nog vlekkeloos en in huis en qua apparatuur is er hier niets verandert. Wifimanager al diverse keren doorgelopen, modem (V12) gereset naar fabrieksgegevens alles zonder verbetering. Volgens de wifi snelheidsmeter op de KPN site is het 100 a 120 mbs maar volgens de app Speedtest rond de 50 mbs met uitschieters naar beneden en soms naar boven. Deze app heb ik eerder gebruikt en toen was het steeds >100 mbs dus mijn gedachte is dat het signaal minder is dan voorheen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Niet fijn dat je Wifi zo matig presteert. Ik raad je dan toch aan om contact op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen dan met je jouw verbinding langslopen en kijken of misschien het gebruik van Wifi versterkers voor jou handig kan zijn. Maak dan een terugbelafspraak met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt. 

• Deelnemer
  • March 3, 2025

Hoi Arjan, geen idee hoe het kan maar sinds zaterdag hebben we geen klachten meer het wifi werkt weer net zo snel als tevoren. Er zal toch iets door KPN gedaan zijn denk ik. Via de Speedtest kom ik ook weer aan 120 mbs net zoals voorheen, vreemd maar hopelijk blijft het nu zo.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dat zijn mooie snelheden. Wat er precies veranderd is, zal ben ik bang een raadsel blijven. Dat kan bijvoorbeeld ook een storingsbron in de omgeving zijn geweest, die nu weg gevallen is. 

Mocht het in de toekomst weer mis gaan, dan weet je ons te vinden!