Skip to main content
Vraag

Wifi valt meerdere keren per dag weg op Experia Box V10

• September 24, 2026
  • 2 reacties
  • 45 keer bekeken

Sinds vorige week vrijdag krijg ik bij mijn apparaten enkele keren per dag de melding “geen wifinetwerk beschikbaar”, terwijl alle lampjes op de experiabox V10 groen branden en ook de super wifipunten groen licht geven. Ik heb al contact gehad met een collega van u en op aanraden van hem hebben we een volledige reset van de experiabox V10 uitgevoerd en voor de zekerheid ook van het kastje van de TV en de super WIFI punten. Dit blijkt het probleem niet op te lossen. Meerdere keren heb ik de WIFI verbeteraar doorlopen. Ook dat lost het probleem niet op. In huis is er helemaal niets veranderd. Ook is in eerste instantie geen enkele instelling aangepast. In Roosendaal heeft KPN geen glasvezelaansluiting. Ik ben aangesloten via een pair bound systeem en om die reden heb ik een experiabox v10. Hogere versies blijken niet te werken met dat systeem. Ik heb op Internet gelezen dat door de recente updates de WIFI van de experiabox V10 minder stabiel zou zijn. Klopt dat?

Als de WIFI niet wegvalt, is het signaal optimaal en is de snelheid van de WIFI tussen de 100 en 120, op de benedenverdieping en op de bovenverdieping rond de 80 terwijl ik een abonnement voor 100 Mbps heb.

Graag zou ik een oplossing voor mijn probleem zien!

2 reacties

• Nieuwkomer
  • September 27, 2026

Hier precies hetzelfde sinds deze week met de V10A (VDSL), vooral vandaag heel extreem en ook 2x gebeld met de klantenservice. Ze kunnen helaas geen verbrekende verbindingen zien maar ik heb zowel op het 2.4Ghz als 5Ghz het hele WiFi netwerk eruit liggen. Het lampje van het modem blijft bij de wegvallende WiFi verbinding nog wel gewoon groen branden. Als de KPN TV+ vastloopt en aangeeft: WiFi is niet verbonden dan kijk ik even rond en dan zie ik dat meerdere andere devices eruit liggen.

Zeer hinderlijk dit ook omdat er vanmorgen een factory reset is uitgevoerd zonder dit te melden door de medewerker, ik had al mijn smart devices eruit liggen. Na die factory reset nog 2x dit probleem gehad en na die 2e keer weer gebeld, ik werd naar de WiFi manager gestuurd maar dit zal wel niets oplossen, de WiFi manager zag namelijk ook geen probleem.

• Nieuwkomer
  • September 27, 2026

Ik denk dat onze problemen komen door de software-update van de SuperWifi 2 punten, zie: