Skip to main content

Vandaag 2x aan de telefoon gezeten met jullie over dat mijn serie steeds vastloopt via discoveryplus, en voorheen ook bij videoland. Ook steeds even storing kleine storingen. Ook merk ik op mijn telefoon dat mijn wifi af en toe ineens wegvalt terwijl ik vaak op dezelfde plek zit. Dit begint wel erg vervelend te worden. Alles gereset vandaag tot 3x toe. Maar helaas is er blijkbaar geen oplossing voor. Ben nog maar pas klant bij jullie, maar als ik hier geld voor uit moet gaan geven om een monteur te laten komen, zal mijn abbonement snel opgezegt gaan worden, want dit is volgens mijn laatste gesprek met een medewerker, de enigste oplossing volgens hem nog, en ben niet van plan te gaan betalen terwijl ik gewoon een abbonement heb lopen. Dan mag je verwachten ook dat alles werkt zoals het hoort. 

Blijkbaar blijft hij steeds bufferen is de conclusie van discoveryplus, maar ik heb geen idee wat ik hieraan kan veranderen

Hi @Johoek en welkom op het forum! Niets zo irritant als bufferen wanneer je net helemaal in je serie zit. Je hebt al gebeld geef je aan, dus ik neem voorzichtig aan dat je de Wifi Manager al hebt doorlopen. Die verbetert je instellingen en komt met een eindadvies, aan de hand van dat advies zou je wifi erop vooruit moeten gaan. Mocht je deze nog niet doorlopen hebben, dan raad ik je aan om dit nog te doen. Je noemt ook dat je geld uit moet gaan geven, is je aangeraden om wifi versterkers te kopen? Zo ja, dan snap ik dat je weinig zin hebt om hier geld aan uit te geven, maar een sterk wifi signaal is niet iets wat we kunnen garanderen. Het signaal moet door je woning heen, en er zijn een hoop zaken wat het kan verstoren. Met een wifi versterker breidt je het signaal uit wat vaak betekent dat je wifi minder of niet wegvalt. Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd op je aankoop, dus mocht je ze willen proberen en mochten ze toch niet naar tevredenheid werken, dan kun je ze altijd weer retourneren. 🙂


Geld uitgeven aan een monteur die langs zou moeten komen ja. Vind ik geen topservice als dat de enigste oplossing zou zijn zoals gezegd is aan de telefoon de 2e x toen ik belde. Een wifi versterker lijkt me erg overbodig, aangezien mijn modem nog geen meter van mijn tv afstaat. Heb inderdaad de wifi manager al tig keer gedaan en ook daar kom ik niet verder mee


Dan kun je nog kijken of het modem verplaatsen helpt. Als het nu in een hoek staat of er veel apparatuur bij in de buurt staat, zorg dan dat het zo vrij mogelijk komt te staan. Controleer ook welke snelheid er maximaal haalbaar is op je adres, dit kun je zien als je op onze bestelpagina je adres invult. Als de maximaal haalbare snelheid daarop niet erg hoog is (zeg onder de 20 of 30 Mbit/s, afhankelijk van hoeveel apparatuur je gebruikt) dan is er met de monteur ook niet meer snelheid uit te halen. Mocht de snelheid toereikend zijn, dan is een monteur een idee. Die doorloopt de wifi volledig tot het naar tevredenheid werkt, maar die keuze is uiteraard aan jou!


Hij valt zeer regelmatig weg. Dat is het probleem. Videoland al afgezegd omdat dat steeds storing gaf. Nu discoveryplus, maar ook daar is steeds een ramp. Dus ligt niet aan videoland of discoveryplus maar bij kpn. En dat probleem kan niet opgelost worden blijkbaar. Alles al gereset tot meerdere keren toe. Zelf, met hulp aan de tel, alles. En als je per maand betaald voor de diensten, mag ik denk ik toch ook wel verwachten dat dit soort zaken kosteloos opgelost worden, maar blijkbaar dus niet. Heel jammer dit


Als het wegvalt, dan valt alleen de wifi weg? Of ook de bekabelde internetverbinding? Hoe kijk je Discovery+ precies, op je toestel, cast je hem naar de Smart TV of kijk je op een andere manier? 

Controleer ook welke snelheid er maximaal haalbaar is op je adres, dit kun je zien als je op onze bestelpagina je adres invult. Als de maximaal haalbare snelheid daarop niet erg hoog is (zeg onder de 20 of 30 Mbit/s, afhankelijk van hoeveel apparatuur je gebruikt) dan is er met de monteur ook niet meer snelheid uit te halen.

Hier ben ik ook benieuwd naar.


Ik kijk op mijn tv hetzelfde als wat ik met videoland deed. En ook de bekabeling valt regelmatig weg. Mijn wifi wegval zie ik op mijn telefoon regelmatig en tv is via kabel


Welk type modem heb je en wat is er zoal op aangesloten?


Een zwarte die ik van kpn gehad heb met het afsluiten van mijn abbonement. Hij staat in de meterkast waar die van mijn vorige provider ook altijd stond en waar ik met de andere provider nooit geen problemen mee heb gehad


En uw tv draait dan op wifi of bekabeld? En hoe gaat het met andere apps op de tv? Werken die wel goed?


Tv op bekabeling. Videoland was idem als discoveryplus. Abbonement van videoland daardoor inmiddels opgezegt en daarom discoveryplus genomen. Maar weer hetzelfde liedje


Check. Je kijkt de apps dus op de SmartTV zelf en daar blijven ze bufferen. Als de wifi op je toestel wegvalt dan kun je nog proberen op de Wifi Manager een paar keer te doorlopen. Die houdt rekening met de eerdere resultaten en kan op die manier een oplossing aandragen, al kan dit ook een betaalde optie zijn. Ik raad je ook aan om ons wifi kennisartikel door te nemen. Daar staan ook een hoop tips in waarmee je hopelijk uit de voeten kunt. 🙂 Anders raad ik je voor de wifi toch echt aan om te bellen. Dat kan doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00 via 0800-0402. Mijn collega kan dan alles direct met je doorlopen, en geef daarbij dan ook aan dat de bekabelde verbinding ook wegvalt. Dat is een belangrijk signaal. 

Controleer in de tussentijd ook of de TV met een rechtstreekse internetkabel op je modem is aangesloten en dat er geen andere apparatuur tussen zit. Haal ook voor de zekerheid alle andere apparatuur van het internet af, en gebruik alleen je Smart TV om Discovery+ te kijken. Als dat goed gaat, verbind dan één voor één de apparaten weer met de wifi. Zo kun je zien of het internet slechter wordt wanneer één bepaald apparaat aan staat of niet.Â