wifi valt regelmatig uit, of wel verbonden geen internet melding
Hoi
Ik heb sinds lange tijd(paar maanden) al problemen met de wifi thuis. Op mn telefoon valt regelmatig de wifi uit of is wel verbonden maar dan niet met het internet geeft ie aan. Dus wordt er overgeschakeld naar mobiel internet. Opzich geen probleem want heb dat onbeperkt. Maar het werkt dus niet zoals het zou moeten. En soms dan werkt het weer wel terwijl niks heb aangepast.
Als bv iets wil printen thuis gaat dat dus niet want tel is niet met wifi verbonden of knalt ineens uit het wifi netwerk terwijl bezig ben.
Op andere wifi netwerken heeft mijn telefoon geen problemen. Ook heb ik niets aan de instellingen aangepast.
Modem en tel resetten werkt helaas niet of maar voor hele korte duur( ong 5 min) de modem is een v10a model. En mn telefoon een Samsung s22. En ik heb een glasvezel verbinding.
Heeft er iemand een oplossing hiervoor?
Groetjes cindy
Bladzijde 1 / 1
Iemand een oplossing of idee wat het kan wezen?
Hoi @cindy1982 . Zijn er nog andere apparaten in het huis verbonden met wifi? Zo ja, valt de verbinding daar ook op weg?
Ik vraag dit om een goed beeld te krijgen of het nu met één apparaat te maken heeft of dat je wifi in z'n geheel niet goed functioneert.
Ja er zijn nog meer apparaten verbonden zoals tablet, printer, andere telefoon, chromecast.
Daar is de wifi ook nie helemaal stabiel op.
Het lampje op de modem verandert ook regelmatig van groen naar rood, dan blauw dan rood enz enz.
je noemt resetten. Wat bedoel je daarmee? Zet je dan het modem even uit en aan?
Een reset is een andere handeling → (mocht je dit nog niet geprobeerd hebben, zou je dat eens kunnen doen? )
Resetten deed ik idd door uit te zetten of stekker eruit enzo.
Heb vanmiddag die reset met paperclip gedaan zoals je zei alleen nou heb ik tot op heden helemaal niks meer. Geen wifi, geen tv enz.
Ik merk dat bijvoorbeeld m'n laptop een prima Wifi verbinding heeft. Ik kan een hele dag probleemloos werken, inclusief Teams vergaderen.
Op een moment dat m'n Samsung Galaxy A54 problemen heeft met bereiken van internet, doet m'n iPhone het prima in dezelfde app.
Ik heb alle “wifi-intelligentie” van Samsung uitgeschakeld staan.
Klopt idd. Ik heb ongeveer hetzelfde.
Als wifi aanstaat op mn tel dan laad er nagenoeg geen een app. Zodra wifi op tel uitzet en mobiel internet overneemt laadt ie het wel snel.
Maar nu is er niks meer in huis. Modem staat aan maar volgens kpn thuis is er geen modem aanwezig in huis.
Kan het zijn dat, omdat je je modem hebt gereset, al je persoonlijke instellingen (Wifi naam en wachtwoord bijv.) verwijdert zijn? Hierdoor kan je niet meer verbinden met internet met je laptop/telefoon. Als dat het geval is moet je de installatie-handleiding volgen als zijnde je de modem nieuw uit de doos komt.
Of is dit niet wat je bedoeld?
Nee instellingen waren niet weg.
Paar uur erna deed ie weer ineens alleen helaas voor even…
Nog steeds dat op mn tel er constant uitklapt en verbind en weer doet. Of is wel verbonden maar dan niet met internet zegt mn tel dus dan is nog over op 5g. En ergens anders bv werk, familie geen probleem met als daar op wifi zit.
Dus ligt aan modem, update firmware? zeg het me maar..
Nee instellingen waren niet weg.
Paar uur erna deed ie weer ineens alleen helaas voor even…
Nog steeds dat op mn tel er constant uitklapt en verbind en weer doet. Of is wel verbonden maar dan niet met internet zegt mn tel dus dan is nog over op 5g. En ergens anders bv werk, familie geen probleem met als daar op wifi zit.
Dus ligt aan modem, update firmware? zeg het me maar..
Oef, ik heb je wel van de regen in de drup gebracht :-(
Ik denk dat het tijd is om 0800 0402 te bellen. Een collega moet jouw lijn doormeten. Als er iets niet deugt kan hij/zij een monteur aansturen of misschien een nieuw modem.
Dit moet in ieder geval even grondig één op één geanalyseerd worden. Dat doen we op het forum helaas niet meer.
Idd ik heb vanmiddag kpn medewerker aan lijn gehad hierover. Na lang zoeken en proberen en idd van ene probleem naar de volgende werd het besluit nieuwe modem(oude modem had ik al ruim 5/6 jaar ofzo). Nieuwe die heb ik net opgehaald
Alleen nou is mij het een en ander echt onduidelijk…
Ik pak de nieuwe modem uit de doos en het is een v10 model
Naar mijn mening een ouder model dan die ik van te voren had(dat was een v10a)…
Dat is toch nie geheel logisch te rijmen en een soort gemiste kans vanuit kpn qua klantenbinding ofzo
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.