Skip to main content

lampen en televisie vallen regelmatig uit de wifi. elke keer weer opnieuw instellen.

waardeloos. wifimanager gedaan, maar dat is een lachertje. ik ga van 262mb naar 103mb

download. Ik ben mij nu aan het orienteren op een andere provider. jammer na 14 jaar kpn

 

Welk modem heeft u?


hoi,

de V10


hoi,

de V10

Ok. Heeft u WiFi versterkers van KPN? 


2x superwifi

 


2x superwifi

Ok. Bekabeld aangesloten? 1 minimaal, maar de 2de ook? WiFi op de Experiabox staat uit? 

 


ja klopt

 


1 bekabeld ander niet

 


Hallo @Geer59 snelheid testen is alleen zinvol als je dat bekabeld doet met 1 PC rechtstreeks op het modem aangesloten en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Jouw huis en woonomgeving bepaalt o.a. de wifikwaliteit, dat wordt bij een andere provider niet anders.

 


het gaat mij niet om snelheid die WAS goed. maar de verbinding met apparatuur valt regelmatig weg


zoals je in de manager kunt zien WAS de download 260MB, niet slecht voor een laptop met wifi dongle

 

 


Heeft u wel eens ingelogd op de Experiabox? Daar kunt u de aangesloten apparaten zien. 

Daar staan ook de SuperWiFi's tussen. Het ip adres staat erbij. Open een nieuw tabblad en vul op de adresbalk het ip adres in met "http://" er voor. Bijvoorbeeld "http://192.168.2.15/".

Dan zie je het inlogvenster van de SuperWiFi's. 

Login met het wachtwoord wat achterop de SuperWiFi staat, het Admin Password. 

Lukt dat?


@Nick3336 

hoi,

 

ja heb ik ook gedaan. en probeer in te loggen met gegevens achterzijde wifipunt, maar geeft wachtwoord fout. bij mij is wel wifi kolom leeg

 


hoi,

 

ja heb ik ook gedaan. en probeer in te loggen met gegevens achterzijde wifipunt, maar geeft wachtwoord fout

 

Dan het Admin Password van de andere SuperWiFi proberen. Lukt dat ook niet? Heeft u ooit de KPN Home app gebruikt?


Even voor de duidelijkheid: inloggen op de Experiabox lukt dus wel?


heb alles wat er is al geprobeerd. net vliegt mijn google assistent er ook weer uit.

 

ik denk dat ik de wifipunten eraf haal. kijken wat er dan gebeurd

 


@Nick83 

 

ja dat lukt wel.

met die gegevens ook geprobeerd op wifipunt, maar lukt niet

 


De SuperWiFi's hebben tegenwoordig "Extra WiFi". Daarmee kun je een 2de WiFi netwerk maken wat alleen 2,4 Ghz of alleen 5 Ghz is. Dat is mogelijk de oplossing voor uw probleem.

Maar daarvoor moet u wel inloggen op de SuperWiFi's. En het niet zomaar opgeven als een wachtwoord niet in 1 keer geaccepteerd word.


@Nick83 

 

ik geef niet zo snel op. ik heb ook al het wachtwoord van de v10 gewijzigd. maar helpt niet.


@Nick83 

 

baal er wel van dat ik nu van 260 mb downl. naar 100mb downl. ben gegaan

door de wifimanageer

 


@Nick83 

 

mijn wifi op laptop gaat over 5ghz


@Nick83

 

ja dat lukt wel.

met die gegevens ook geprobeerd op wifipunt, maar lukt niet

Uiteraard lukt dat niet. Beide Admin Passwords van beide SuperWiFi's werken niet om in te loggen op de SuperWiFi's?

Dan resetten. Achterop de SuperWiFi's zit een klein resetgaatje. Deze kunt u indrukken met een paperclip, ongeveer 15 seconden. Bij beide doen. Dan weer bekabeld aansluiten op de Experiabox. Allebei. Wachten tot ze beide stabiel groen branden. En probeer dan eerst maar eens op de SuperWiFi's in te loggen. Hoop dat het dan wel lukt.


@Nick83 

dat ga ik straks proberen. dank je voor de hulp zover


Hoi @Geer59, ik lees wegvallende wifi. Dat is natuurlijk nooit fijn. @Nick83 heeft je al heel goed geholpen. Ik ben wel benieuwd of zijn advies geholpen heeft. :)


@Bart_Z 

hoi,

 

nee niets helpt en heb nu helemaal zin om de KPN troep in de sloot te gooien.

netflix  primevideo en vieoland lopen heel veel vast en de itv gaat dan weer opnieuw opstarten.

 

wat een ellende tegenwoordig met KPN.


@Bart_Z 

 

en gaat om tv beneden en tv op 1 hoog.

afstandsbediening die constant van de bluetooth af gaat.