Skip to main content
Beantwoord

Wifi valt regelmatig weg met SuperWifi punten

• February 15, 2026
  • 3 reacties
  • 43 keer bekeken

Ik heb meerdere wifi versterkers van kpn, altijd goed gewerkt maar sinds laatste update van het modem van kpn, volgens mij in december? Valt de verbinding regelmatig weg, hersteld zichzelf wel weer maar erg irritant zeker met tv kijken via wifi. Alles al geprobeerd, reset, firmware update, plek gewisseld, wifi punten gewisseld maar niets werkt, gaaf soms een tijdje goed maar soms ook wel 10 keer op een dag dat hij weg valt

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Dicktenbrinke, welkom allereerst bij onze community. Ik denk graag mee. 

Zou ik mogen weten welk modem je hebt en welke SuperWifi punten? Zou ik ook mogen weten welke softwareversie er op deze apparaten staat? 

Verder lees ik dat je het ook hebt gereset, heb je dit gedaan precies zoals hier wordt aangegeven? KPN SuperWifi: resetten

3 reacties

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • February 16, 2026
Haperende wifi kan frustrerend zijn, maar is vaak op te lossen door
de router 30 seconden uit te zetten, kabelverbindingen te controleren, of over te schakelen naar de 5GHz-frequentie. Andere effectieve oplossingen zijn het bijwerken van netwerkdrivers, storende apparaten (zoals magnetrons/babyfoons) verplaatsen, of een mesh-wifi-systeem aanschaffen. 
Stappenplan voor aanhoudende Wifi-haperingen:
  • Router en Modem Herstarten: Haal de stekker uit het stopcontact, wacht 30 seconden en start opnieuw op. Dit lost de meeste problemen op.
  • Interferentie Verminderen:
    • Verplaats de router naar een open plek (niet in een kast).
    • Houd rekening met storing van andere apparaten (magnetrons, babyfoons, draadloze telefoons).
  • Frequentie Wijzigen: Probeer over te schakelen van 2.4 GHz naar 5 GHz. De 5GHz-band is minder gevoelig voor storing van buren en andere apparaten.
  • Apparaten Beperken: Controleer of er te veel apparaten tegelijkertijd gebruikmaken van het netwerk, wat tot overbelasting leidt.
  • Controleer Kabels: Zorg dat de kabels tussen het modem en de router goed vastzitten en niet beschadigd zijn.
  • Netwerkinstellingen & Drivers: Werk de netwerkdrivers op je computer bij. Als dit niet helpt, reset dan de netwerkinstellingen op je apparaten.
  • Fabrieksinstellingen: Reset de router naar de fabrieksinstellingen met de knop aan de achterkant (houd 10-20 seconden ingedrukt).
  • Storing bij Provider: Controleer bij je provider (bijv. KPN of Ziggo) of er een storing in de regio is. 
Als bovenstaande stappen niet werken, kan een mesh-wifi-systeem of een sterkere wifi-antenne de oplossing bieden. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 16, 2026

Het probleem zit hem juist in het Mesh systeem, dit functioneerde altijd perfect, nu valt de verbinding vaak weg, op de versterkers brandt dan het lampje rood en na een minuut is hij dan weer groen, hij hersteld dus de verbinding wel steeds.

Dit gebeurt op alle versterkers, wisselend over de dag

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 19, 2026

Hi ​@Dicktenbrinke, welkom allereerst bij onze community. Ik denk graag mee. 

Zou ik mogen weten welk modem je hebt en welke SuperWifi punten? Zou ik ook mogen weten welke softwareversie er op deze apparaten staat? 

Verder lees ik dat je het ook hebt gereset, heb je dit gedaan precies zoals hier wordt aangegeven? KPN SuperWifi: resetten