Skip to main content

Goedendag,

 

Ik zit met een probleempje, ik heb last van vaak weggevallen internet. Ik heb onze router al een paar keer gerestart, dan werkt hij een tijdje goed. Maar dan krijgt hij na een tijdje dezelfde kuren! Ik heb al een wifiversterker, maar dan blijft hij wegvallen. 

Plus ik zit op een plek, waar ik dicht bij de router zit. Ik heb ook al een paar keer die checks gedaan via KPN.com, maar tevergeefs. De checks zeggen niks te vinden, toch valt mijn internet steeds weg met gevolg uitval. 

Dag @Famtijhof dat klinkt niet best en goed dat je hier een hulplijntje uit gooit. Kan je iets meer vertellen over je netwerk? Welk type modem,  gebruik je wifi versterkers,  is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem? Graag, zoveel mogelijk info. 


Hoi @Famtijhof, we denken hier op het forum graag met je mee. Ik lees dat jouw wifi verbinding niet lekker werkt, dat is niet fijn. 

Heb je de vragen van @Joep1965 hierboven al gezien? Alle informatie is welkom, daarmee maak je het ons makkelijker om je te helpen. En bedoel je met de checks dat je onze Wifi Manager gevolgd hebt? Zo niet. dan raad ik je dat aan. De Wifi Manager is een handige servicetool die helpt om jouw verbinding te controleren en wifi optimaal in te stellen. Het helpt in veel gevallen goed.


Ik herken dit probleem en heb het eindelijk opgelost. Bepaalde perioden was het goed en dan ineens een hele tijd weer dezelfde problemen. Heel vaak de wifi manager doorgelopen, resetten  modem verplaatst et cetera. Niets hielp! We werken ook dicht bij het modem en dachten dus goed te zitten qua opstelling.  Elders in huis twee KPN experia versterkers. Uiteindelijk hebben we deze vervangen door 3 KPN Super wifi punten. Één daarvan hebben we in de ruimte waar we werken geplaatst en waar dus ook het modem staat. Problemen zijn sindsdien 100%  verholpen. Het voordeel van deze super wifipunten is ook dat ze draadloos zijn (alleen stekker in een stopcontact) 

Echt heel blij mee!


Dag @Famtijhof dat klinkt niet best en goed dat je hier een hulplijntje uit gooit. Kan je iets meer vertellen over je netwerk? Welk type modem,  gebruik je wifi versterkers,  is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem? Graag, zoveel mogelijk info. 

Excuses voor de late reactie!

 

Wij hebben de nieuwe experia box 12, die hebben we vorig jaar laten vervangen omdat we nog een oude variant hadden. Wij hebben één wifiversterker, een TP-link die ook continue vastloopt omdat de verbinding steeds wordt verbroken. Terwijl die nog redelijk dicht bij de modum zit!  En ja de televisie is inderdaad aangesloten via bekabeling aan de modum! 


Hoi @Famtijhof, we denken hier op het forum graag met je mee. Ik lees dat jouw wifi verbinding niet lekker werkt, dat is niet fijn. 

Heb je de vragen van @Joep1965 hierboven al gezien? Alle informatie is welkom, daarmee maak je het ons makkelijker om je te helpen. En bedoel je met de checks dat je onze Wifi Manager gevolgd hebt? Zo niet. dan raad ik je dat aan. De Wifi Manager is een handige servicetool die helpt om jouw verbinding te controleren en wifi optimaal in te stellen. Het helpt in veel gevallen goed.

En inderdaad, ik doelde op de wifi manager. Die heb ik inderdaad doorstaan, maar dan komt het na minimaal paar uur maximaal paar dagen weer opzetten.


@Famtijhof Dank voor de extra informatie! Daarmee kunnen we verder op onderzoek uit naar wat er aan de hand is.

  • Goed om te weten dat de tv-ontvanger met een kabel op de KPN Box 12 aangesloten is. Hoe gaat het met tv kijken? Valt dat ook weg net als de wifi of werkt het goed?
  • De TP-link wifi versterker die je hebt loopt ook vast, lees ik. Waar merk je dit aan? 
  • Als je de KPN Box 12 reset volgens stap 2, én de wifi versterker reset, hoe doet de wifi het daarna?
  • Speelt het na het resetten nog: Hoe werkt de wifi verbinding als je de TP-Link wifi versterker tijdelijk loskoppelt en de wifi van de KPN Box 12 gebruikt?

@Famtijhof Dank voor de extra informatie! Daarmee kunnen we verder op onderzoek uit naar wat er aan de hand is.

  • Goed om te weten dat de tv-ontvanger met een kabel op de KPN Box 12 aangesloten is. Hoe gaat het met tv kijken? Valt dat ook weg net als de wifi of werkt het goed?
  • De TP-link wifi versterker die je hebt loopt ook vast, lees ik. Waar merk je dit aan? 
  • Als je de KPN Box 12 reset volgens stap 2, én de wifi versterker reset, hoe doet de wifi het daarna?
  • Speelt het na het resetten nog: Hoe werkt de wifi verbinding als je de TP-Link wifi versterker tijdelijk loskoppelt en de wifi van de KPN Box 12 gebruikt?
  • De televisie is aangesloten met kabel aan de box 12. Het tv kijken gaat prima, het is echt alleen maar problemen met de WiFi! 
  • Dat merk ik door dat de verbinding wegvalt, en meesta ik de versterker uit en in het stopcontact moet steken. Plus dat merk ik, dat de ene laptop rechtstreeks verbonden is met de Box 12 en de ene via de versterker. ALs de WiFI dan wegvalt, ondervinden ze allebei dezelfde problemen.
  • Ik heb hem al een paar keer gereset (handmatig en door de wifi manager, meestal werkt het dan eventjes maar dan na een tijdje vliegt hij er wel weer uit, Dan voer ik ook wel eens probleem oplossing op mijn laptop, dan zegt hij ook wel eens vaak dat de DNS niet correct is ofz. 

    En wat me nu ook opvalt, is dat mijn mobiele telefoon nu ook van de verbinding wordt gevlogen. 

@Famtijhof Fijn dat je tv wel goed werkt, dat betekent dat de verbinding wel goed werkt en het puur in de wifi zit.

Er is op de een of andere manier iets dat je wifi stoort lijkt het, waardoor de verbinding wegvalt. Mogelijk storen de TP-Link en de KPN Box 12 elkaar, aangezien je met beide wifi signalen kunt verbinden. Als je de TP-Link een poosje ontkoppelt en niet gebruikt, dan de Wifi Manager nog eens volgt, wat is dan de uitkomst van de Wifi Manager? En hoe werkt je wifi verbinding dan?

 

Het kan ook behulpzaam zijn om ons topic met tips voor slechte wifi door te lezen. Plaatsing van de apparatuur bij je thuis en de instellingen zoals het wifi kanaal zijn ook van grote invloed op een goede of slechte wifi verbinding.