Skip to main content

onze wifiverbinding valt geregeld op het hele uur even uit. Resetten van de router lost niets op.

Daarnaast wil ik graag een oplossing voor het volgende: we hebben een 1Gb abonnement, maar als mijn kinderen ‘s middags op YouTube gaan, valt de internetverbinding op ons kantoor (via powerline adapter) weg. Kan ik het internet voor mijn kinderen knijpen? We hebben de Exp V10 met Wifi boosters

 

Tsja met Powerlines kan je problemen verwachten zoals dit. Waar heb je die dingen voor nodig??


Ik dacht inderdaad dat ik toch maar een cat6 kabel ga leggen. Dat is er nog niet en het heeft wat voeten in de aarde (letterlijk). Maar zou dat werkelijk het probleem oplossen dat pas ontstaat als de kinderen op you tube gaan? Want zonder dat geyoutube werkt het prima.


Het ligt uiteraard aan het aantal kinderen maar als je onder de 15 bent gebleven dan gaat het prima werken. 


Met een directe kabel zal je het beste signaal hebben inderdaad. De powerlines kunnen ook een goed signaal geven, maar je bent afhankelijk van het stroomnetwerk. Als die het signaal niet volledig aan kan merk je dat sneller. 

De Wifi versterker is daar dus ook op aangesloten, dat kan er ook mee te maken hebben, maar het hoeft niet. Als je een computer (of laptop) direct op de powerline aansluit, heeft die dan ook een wegvallend signaal of werkt die wel goed?