Skip to main content

Ik heb sinds twee dagen een KPN box 12 met glasvezel, geïnstalleerd door de monteur in de meterkast. De snelheden zijn prima, maar de wifi valt regelmatig een paar seconden weg. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het feit dat 2,4Ghz en 5Ghz tegelijk werken en als ik het goed begreep mijn apparaten zelf kiezen via welk van die twee ze willen verbinden en dat dan als er gewisseld wordt tussen de twee de wifi even wegvalt. Graag had ik zelf al geprobeerd om maar 1 van de twee frequenties aan te zetten om te checken of het dan wel werkt, maar dat is probleem nummer twee: mijnmodem.kpn en 192.168.2.254 werken allebei niet dus ik kan niet inloggen op de modem.

@Sara R

Hmmm strange :thinking:

Deze dus ook niet https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/ ?

Ik denk trouwens dat jouw wifi niet zomaar even wegvalt als er geswitched wordt van 2,4 naar 5 Ghz !! Dat zou niet mogen gebeuren.


Nee, dat werkt ook niet...

 


@Sara R 

Gebruik eens een andere browser :thinking:


@tonymelony Ik heb chrome, edge en internet explorer al geprobeerd, werken allemaal niet


@Sara R

https://kinsta.com/nl/kennisbank/dns_probe_finished_nxdomain/

KIjk hier eens even naar Sara :neutral_face:


@tonymelony Het lijkt allemaal niet te werken jammer genoeg :(


@Sara R

Een oplossing is om via Google Chrome in incognito modus naar 192.168.2.254 te gaan. Hierna kan bij geavanceerde opties doorgeklikt worden naar het ip adres en komt het beheersysteem in beeld. 

Kies rechtsboven voor nieuw incognito venster :thinking:

 

 


@tonymelony Ook Incognito modus helpt niet

 


@Sara R 

Het zou ook iets met de certificaten te maken kunnen hebben.

Je kunt de update forceren door je Experia Box een reset te geven.

 


Ben je er met behulp van @tonymelony's hulp nog uitgekomen, @Sara R?


@Denise_ Het probleem lijkt wat gecompliceerder dan gedacht, want zelfs een nieuw modem dat ik via de klantenservice heb gekregen helpt niet. Maandag komt er een monteur langs die het hopelijk wel kan oplossen

@tonymelony ontzettend bedankt voor al uw hulp!


@Sara R 

Graag gedaan Sara !!!

Laat aub nog even weten hoe het afloopt.

Prettig weekend :smiley:


Hopelijk kan de monteur het probleem vandaag verhelpen, @Sara R:blush:


@Denise_ De monteur heeft het probleem inderdaad kunnen verhelpen!