Skip to main content

beste lezer,

mijn wifi valt steeds weg is erg traag. hoe kan dit meerdere keren de wifi manager gebruikt, experiabox V10 opnieuw opgestart maar geen resultaat. uit eindelijk wordt er gezegd op de app alles is goed bel een monteur. daar heb ik eigenlijk geen zin in. alles werkte goed tot dit weekend wat ik wel opvallend vind is dat er sinds 2 weken heel veel reclame gemaakt wordt voor de wifi check. kunnen jullie helpen voor een oplossing wij zijn al jaren lid van de kpn (meer dan 10 jaar) en ik verwacht eigenlijk van jullie dat het goed komt. zie graag jullie reactie tegemoet.

Hoi @gunther, welkom op het forum! Je geeft aan dat het sinds afgelopen weekend ineens niet lekker meer werkt. Dat wijst erop dat er rond dat moment iets in de omgeving veranderd is. Denk aan extra apparaten toegevoegd aan het netwerk, apparaten die misschien een update hebben gekregen, apparaten die verplaatst zijn, etc… En het kan ook buitenshuis iets zijn. Als je buren hebt en daar is met in hun wifi wat veranderd qua gebruikte frequentie, aantal apparaten etc… dan kan dat ook invloed hebben bij jullie. 

De Wifi Manager is dan wel over het algemeen de beste oplossing om te kijken naar de optimalisatie van je wifi netwerk. Als het dan alsnog blijft wegvallen, kijk dan goed naar wat er wegvalt en wanneer. Als het bijvoorbeeld altijd hetzelfde apparaat is dat wegvalt, en altijd ook op ongeveer dezelfde plek, dan is waarschijnlijk het bereik niet voldoende. Je zou dan een (extra) SuperWifi punt kunnen overwegen om het bereik te vergroten.

Maar als al je apparaten uitvallen, dan is er misschien meer aan de hand. Kijk in dat geval eens naar de lampjes op je Experia Box tijdens zo'n uitval. Als er daar op dat moment rode lampjes branden kan dit wijzen op een dieper liggend probleem waar wij mee kunnen helpen.


Hoi @Erik_ bedankt voor je reactie, het enige wat veranderd dat ik via play heb  maar dag kijk ok via kanaal 225. Ook mijn snelheid is heel laag vaak onder de 25. Het ging heel lang goed de modem geef geen andere lampjes aan. de wifi versterkers pakken automatisch het beste kaneel begreep ik. wij hebben houten vloeren niks veranderd met verplaatsen van spullen. Ik wil het wel opgelost hebben.

 


Heb je de Wifi Manager ook al geprobeerd, @gunther? Zo niet, doe dat vooral eens.

Verder mag je jouw forumprofiel wel even invullen. Reageer hier als je dat gedaan hebt. Dan kijk ik hier ook nog even mee of ik gekke dingen zie.


goedemorgen Erik 

de afgelopen 10 dagen gaat het eigenlijk prima wat ik ook heel raar vindt. toevallig viel mijn wifi van de telefoon 2x weg van de week. ik heb geen idee wat het zou kunnen wezen. de Wifi manager heb ik geprobeerd en dan kom uit dat de monteur langs moet komen. ik weet dat ik een hele lage snelheid heb en die kan niet worden aangepast op mijn locatie en dat is jammer. hopelijk komt er snel een andere kabel te leggen wat ze al zo vaak hebben gezegd aan de telefoon. ik zit een beetje in het buitengebied van Nieuwerkerk aan den IJssel. zijn er nog andere mogelijkheden qua wifi of heeft het echt met de snelheid van binnen komen te maken?


Als er op jouw adres niet heel veel bandbreedte beschikbaar is, dan heeft dit zeker invloed op de wifi, @gunther. Wifisnelheid is vaak lager dan wat er bekabeld binnenkomt. Dus het kan zijn dat je de wifi als traag ervaart. Wegvallen heeft daarentegen vaak meer te maken met communicatie onderling tussen de Experia Box en het apparaat waarmee je op de wifi zit. Het kan dan zijn dat de afstand tussen beide te groot is en dat het daardoor wegvalt. Of het kan zijn dat er een stoorzender in de buurt is (denk aan dikke muren, een aquarium, of de wifi van de buren) waardoor je telefoon het signaal verliest. 

Maar, als de Wifi Manager uitkomt op een monteur, dan zou ik je toch aanraden om die te laten komen. Wellicht zijn er toch dingen te verbeteren aan je verbinding. En kan de monteur dan, aan de hand van jouw specifieke situatie, overige opties met je bespreken.


@Erik_ oke dan ga ik dat doen als ik thuis ben.

Bedankt voor de service