Skip to main content

Heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem; wel wifi maar geen internet, meerdere keren per dag. Is heel vervelend nu we allemaal moeten thuiswerken. Wifi uitschakelen en weer inschakelen lukt tot nu toe wel steeds, dan is het probleem weer een poosje opgelost. Maar vandaag is het echt veel erger geworden. Elk uur valt het wel een keer uit. Gebeld met kpn, experia v10 box gereset, devolo adapters weer ingelogd op netwerk. Leek opgelost, maar nog geen uur later weer hetzelfde probleem. 

Het is vast weer zo'n algemeen probleem met de firmware, want ik heb sinds het vorige firmware issue met de experiabox nooit meer problemen gehad tot deze week. En ik zie dat meer mensen sinds een paar dagen problemen hebben met wegvallend 

Las Hier dat  je een reset kunt doen door de resetknop én de  WPS button tegelijk in te drukken. 

Is dat aanbevolen voor dit probleem?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Wat gebeurt er als je helmaal niets aansluit op de experiabox? Wel eerst resetten. https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm


Adapters eruit, reset experia en dan weer kijken wat het doet bedoel je?

Ga ik proberen, kijken hoe lang de internetverbinding dan standhoudt.


Gisteren powerlines eruit en alles gereset.

Dat keek goed te gaan. Dus de powerlines weer aangesloten mbv de cockpit app. Alle apparaten (printer, tablet, chromecast) weer verbonden met de standaard netwerknaam.

Vanochtend ging het weer mis: wel wifi, niet verbonden met internet. Als ik wifi op mijn telefoon uitschakel en weer inschakel maakt hij opnieuw verbinding en gaat het weer even goed. 

Het zijn korte onderbrekingen maar komen meerdere keren oer dag voor. Mijn werklaptop zou ik met 30 m. Kabel nog op ethernet kunnen aansluiten zoals ik in andere topics aangeraden zie. Geen goede oplossing, maar het kan.  Met de telefoon  gaat dat niet. Zonder powerline hebben we buiten de huiskamer nauwelijks wifi signaal.

De opstelling met de powerlines heeft 2 jaar prima gewerkt, dus ik kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt. Twee weken geleden zelfs nog een tweede extensie  bijgeplaatst omdat we permanent thuiswerken nu en in verschillende kamers zijn gaan werken om elkaar niet te storen met telefonische vergaderingen. 

Wat kan ik nog proberen?

 

 


Het gebeurde net weer, en toen ik Wifi uitschakelde en weer inschakelde op de telefoon kreeg ik een melding; er is een netwerkwijziging gedetecteerd.

Heb echter nog steeds verbinding met dezelfde netwerknaam.

Hoop dat iemand hier iets mee kan.


Welk type powerlines gebruik je? Het lijkt toch dat het probleem daarin zit.


Devolo 1200+ dlan wifi ac


Het lijkt er op dat er wat ruis is ontstaan op het electriciteitswerk. Dat kan bij jou of bij de buren zijn. Daar kunnen de Devolo's niet tegen. Ik ben bang dat je een oplossing zal moeten vinden in de vorm van kabels en Wi-Fi versterkers. Dit blijft tobben.


Dat is niet wat ik had gehoopt te horen. :cry:

Dank voor het meedenken. Ik ga toch nog hopen op een 'gouden tip'  waardoor het weer vlekkeloos gaat werken. 

Ik wil  graag weer zorgeloos internetten.


Hoi Grietje, Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat dit steeds gebeurd. Wat je ook nog kan proberen is om het WiFi netwerk te “vergeten” op jouw telefoon en daarna opnieuw een verbinding te maken met het WiFi netwerken d.m.v. jouw netwerkwachtwoord. Op deze manier wordt de configuratie voor deze specifieke verbinding gereset. Zou je dat eens willen testen?


Dank voor de suggestie. Dit heb ik nu gedaan. Even wachten hoe dit zich houdt. 

Ondertussen had ik ook het powerline netwerk verwijderd vandaag. 

Ik realiseer me dat we nu twee dingen tegelijk testen, maar als de verbinding nu goed blijft en weer migaat wanneer de powerlines weer aangesloten worden dan weten we ook meteen zeker dat het daaraan ligt. 


Graag gedaan @Grietje_v. We horen graag hoe het afloopt.


Vandaag geen internet dip meer gehad. 

Vanmiddag zijn ook de experia wifi versterkers bezorgd, die heb ik net geinstalleerd. In de werkkamer heb ik nu weer één streepje wifi, dus het werkt netaan. De snelheid is om te huilen; down 20, up 16.

Ik ben blij dat het internet nu in ieder geval niet meer weg lijkt te vallen. Maar vergeleken met de powerlines voordat de storing ontstond is het echt veel slechter.

Kan ik de powerlines nu ook nog aansluiten samen met de  wifi versterkers? 


Wat goed om te lezen dat jouw internetverbinding niet weer wegvalt. Je zou nog kunnen proberen om de versterkers aan te sluiten op de powerlines. Als jouw verbinding opnieuw wegvalt, dan kan je het altijd er weer tussen uit halen.


Dank voor de suggestie Vikash. Dat ga ik nog proberen dit weekend. Verbinding is te slecht om het zo te laten, met telefonisch overleg hapert het te veel. 

Durf het nog niet aan om dat nu te doen, morgen nog even werken met deze verbinding, ik heb nu in ieder geval iets dat werkt :relaxed:


Misschien goed om even met kabel te testen of je dan wel je volledige snelheid haalt waarvoor je betaald. Bij mij bleek enkele jaren geleden er een foutje in de kabels te zitten buiten mijn huis. Ik had een belabberde verbinding (ook bedraad), maar de Wifi ging er daarna wel op vooruit.


Dank voor de tip! Zal ik ook even checken.


Aan de andere kant zou KPN die fout dan ook moeten meten. Misschien kan een medewerker deze verbinding eens uitlezen.


Aan de andere kant zou KPN die fout dan ook moeten meten. Misschien kan een medewerker deze verbinding eens uitlezen.

@Grietje_v Zou je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Dan kan ik jouw verbinding vanuit deze kant doormeten. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan?


Heb de gegevens in het profiel aangevuld. 


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik ben geen bijzonderheden tegengekomen tijdens mijn meting, zou jij zelf voor de zekerheid nog een bekabelde speedtest willen uitvoeren? Heb je het ook al getest met jouw Powerlines ertussen?


Heb een speedtest gedaan met kabel met de wifi versterkers nog gekoppeld aan de experia: 

Up: 37, down: 122

Nu wifi versterkers weer weggehaald en de powerlines weer ingeschakeld, kijken wat er nu gebeurt met de wifi.

 


Helaas, het probleem is terug. Het zijn de powerlines. Ik begrijp niet waarom die na ruim 2 jaar prima functioneren nu ineens voor deze problemen zorgen. 

De wifi versterkers vind ik niet ideaal, daarmee verlies ik te veel functionaliteit; in de werkkamer één streepje wifi en geen ethernet meer (de powerline heeft 2 ethernetcontacten). Die verbinding is erg instabiel.

Welke opties heb ik nu nog?


Natuurlijk zijn het de powerlines maar dat had ik 7 dagen geleden al verteld.  En hoe het komt dat ze niet meer werken?? Het kan een slecht functionerende ledlamp zijn of een dimmer of misschien wel de zonnepanelen van de buren het kan allemaal. Bel een installateur als je er zelf geen kans toe ziet en laat kabels leggen. Dat kost dan misschien €250,00 maar dan heb je nooit meer problemen.  Hoe fijn is dat dan?!


Helaas, het probleem is terug. Het zijn de powerlines. Ik begrijp niet waarom die na ruim 2 jaar prima functioneren nu ineens voor deze problemen zorgen.

  • Je hebt een extra powerline ethernet adapter in gebruik genomen
  • Doordat nu veel meer mensen thuis zitten is er veel meer wifi drukte

Die extra powerline adaptor zorgt ervoor dat de capaciteit van het powerline ethernet voor jouw van 50% naar 33% gaat sowieso. Daarnaast hebben ze ook wifi lees ik, dus nog een extra wifipunt/drukte.

Zowel wifi als powerline maken gebruik van gedeelde capaciteit. Daar heb je uiteindelijk weinig of geen controle over. Net als ergens op een weg een file kan ontstaan, omdat teveel anderen ook tegelijkertijd van die weg gebruik willen maken.

De wifi versterkers vind ik niet ideaal, daarmee verlies ik te veel functionaliteit; in de werkkamer één streepje wifi en geen ethernet meer (de powerline heeft 2 ethernetcontacten). Die verbinding is erg instabiel.

Welke opties heb ik nu nog?

Jouw bevindingen zijn min of meer een schoolvoorbeeld waar je tegenaan kan lopen als je geen vaste ethernetkabels wilt gebruiken. Is echter al vele malen ten tonele gekomen. Het is misschien nu de keus tussen een (tijdelijke) lange kabel over de vloer (naar elke werkkamer 1) of langzaamaan ‘op de probleemlijst’ komen te staan bij collega’s. Er zijn overigens ook vrij platte (platter dan 3 mm) ethernetkabels te koop bij b.v. allekabels. Met wat handigheid  kan je die ook semi-permanent dienst laten doen, hoewel het ook een compromis is, want ze zijn niet de meest degelijke kabels. Maar beter dan wifi of powerline.

 


Hoi @Grietje_v. Wat jammer dat het probleem weer terug is. Waar staan de wifi versterker in huis en hoe groot is de afstand van de ExperiaBox en versterker naar jouw werkkamer? Door een kabel naar jouw werkkamer te trekken ben je van alle problemen af, zoals hierboven al aangegeven wordt.


Reageer