Skip to main content

Sinds een week valt de wifi steeds voor een paar minuten uit. Circa een jaar geleden ook last van gehad. Toen hebben we een nieuwe experia box ontvangen. Nu weer het zelfde probleem. Youtube en Netflix zijn niet te doen. Ik heb de scan al via jullie site gedaan, al gereset, stekker eruit. Geen idee wat ik nog verder kan doen, Maar dit is heel erg irritant. Is er een oplossing?

Goedemiddag @Margro78, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'.

Laat u me nog even weten of het gelukt is? Dit is ter aanvulling op het advies van jou @Thomas .


Beste Joep, dit heb ik al meerdere malen gedaan. ik heb weer opnieuw de vraag gesteld omdat ik dacht dit deze topic gesloten was. er gaat iemand contact met mij op nemen of een monteur langs sturen. daar wacht ik nu nog ff op (zaterdag laatste antwoord gehad).


fame29, bedankt. met dat pinnetje heb ik idd al meerdere malen gedaan. nu mbv de servicetool. hopelijk werkt het.


Hey @Margro78 Ik heb je even niet meer gevolgd maar ik zie dat je nog niet uit de problemen bent. Want gaat er nou nog mis??


De internetverbinding valt 2 a 3 keer per dag uit. Dan valt alles wat op internet is aangesloten weg. Nu we de devolo adapter hebben weg gedaan is het wel minder. Maar nu nog steeds 2 a 3 keer per dag ipv ieder uur. het zou gewoon niet meer mogen weg vallen toch? Doordat ik via jabber (bellen via internet) bel voor mijn werk kan ik het niet hebben dat het weg valt. (kost klanten). Ik weet niet wat ik nog meer kan doen.

 


Ik heb het allemaal nog even terug gelezen maar je hebt niets aangesloten op de v10a misschien een tv ontvanger. Verder doe je alles via Wi-Fi toch?


Ja idd alles via wifi. we hebben geen tv ontvanger (alleen zo een kaartje in de tv voor ons abonnement)


En is het bij alle apparaten die je gebruikt dat Wi-Fi uitvalt? Om even uit te sluiten dat je bijvoorbeeld alleen je laptop uitvalt? En mn laatste vraag is of er lampjes op de v10a van kleur veranderen tijdens de uitval?


Ja alles valt uit. de kleur op de experiabox wordt dan ook rood. Echt alles valt uit… Radio / laptop / computer / thermostaat / tv. Alles waar internet op zit. Ook de telefoon gaat van wifi naar 4 g. Dus geen verbinding meer met internet.


Dat is wel balen @Margro78  zou je onze wifimanager eens stap voor stap willen doorlopen? Deze moet eigenlijk altijd wel een oplossing hebben!

Kun je dit eens proberen @Margro78?

 

edit: ik lees nu net pas dat je internetlampje ook rood brandt als de verbinding wegvalt. Ik heb nog even gekeken naar de stabiliteit van je aansluiting en zie dat je verbinding wel vrij vaak wegvalt. Ik ga kijken naar een oplossing. Ik stuur je dadelijk een privébericht!


Oh top. ik hoor het graag.  Ik heb de wifi manager gedaan. maar daar ligt het probleem niet. ik heb goed bereik en goede snelheid.


Fijn dat Thomas het snel oppakt. Laat je weten hoe het afloopt?


ik krijg net een sms dat ik een nieuwe experia box morgen kan ophalen. Super. Hopelijk is het probleem dan verholpen. Ik laat het weten. Bedankt voor de service.

 


Je moet meteen de oude inleveren denk ik. Vergeet dat niet want anders krijg je de nieuwe niet mee. Althans dat is meestal zo.


Oh bedankt. Dan zal ik ff een doosje zoeken. 


ik krijg net een sms dat ik een nieuwe experia box morgen kan ophalen. Super. Hopelijk is het probleem dan verholpen. Ik laat het weten. Bedankt voor de service.

 

Jammer dat mijn tip niet heeft gewerkt. Ik lees nu dat je een nieuwe ExperiaBox kan ophalen! Top! Hopelijk is inderdaad dan uw probleem verholpen! Als er nog problemen zijn, weet u ons te vinden!


Alleen voeding (adapter) en modem is voldoende. De snoeren die je mogelijk ook weggewerkt hebt, kan je laten zitten.


Ik heb het nieuwe modem aangesloten. Het lijkt er op dat alles werkt….. Behalve….. mijn mobiele telefoon gaat constant van wifi naar 4g. Hij pakt de wifi heel slecht. Op mijn computer heb ik wel volledige wifi (niet bedraad aangesloten). Kan het zijn dan bv de wifi van de buren sterker is dan dat van mij zodat hij mijn mobiele telefoon wegdrukt?


Ik heb op mijn mobiel al de netwerkinstellingen verwijderd en opnieuw opgestart. Ook netwerk verwijderd en opnieuw aangemeld. Dit helpt helaas niet. Met het vorige modem had ik hier geen last van. Het is dan ook echt alleen mijn mobiele telefoon (iphone 11).


Nog niet uit de problemen dus. Ik vraag of @huistijger Er even bij komt want die weet alles over Apple producten dacht ik.


Nee helaas niet. Ik hoor het graag.

 


Naar mijn weten zou dit ook kunnen komen door een nieuwe “privénetwerkadres“ instelling op iPhones met de laatste softwareupdate.
Het kan dan helpen deze stappen te doorlopen:

 


Een privéadres uitschakelen voor een netwerk

  1. Tik in Instellingen  op 'Wifi' en tik op de instellingenknop voor een netwerk.

  2. Schakel 'Privéadres' uit.

    Belangrijk: Voor nog meer privacybescherming houd je 'Privéadres' ingeschakeld voor alle netwerken die deze optie ondersteunen. Als je een privéadres gebruikt, wordt je iPhone minder gevolgd in verschillende wifinetwerken.

bron


Los daarvan wil het natuurlijk ook helpen onze wifimanager een (paar) keer stap voor stap te doorlopen vanaf je iPhone!


Ik heb het priveadres uitgezet en inmiddels al meerdere keren de wifi manager doorlopen. Helaas blijft mijn mobiel van wifi naar 4g springen. (vaker op 4g dan wifi). Het lijkt of mijn mobiel heel moelijk het wifi signaal kan opvangen. Als ik dan weer naar instellingen ga zie ik de wifi an mijn buren wel steeds, en die van mij niet. Met het vorige modem had ik totaal geen last hiermee. Op het nieuwe modem zie ik wel steeds het lampje wifi knipperen. 

 


Ah jammer, en de wifimanager? Wat is daar de uitkomst van? Aan het einde zou deze een conclusie moeten trekken.


Hij geeft steeds aan dat hij mij niet verder kan helpen omdat ik aanklik dat ik geen versterker heb. Nu had ik gisteren visite en die hadden het zelfde probleem. Geen wifi op mobiel. Kan het zijn omdat het wifi lampje knippert op modem?