Skip to main content

Sinds een paar weken valt de wifi steeds weg of is deze heel traag. De 2 wifi versterkers zijn vorige week gereset met behulp van kpn per telefoon.

Welkom terug hier, @Lindata :) Is er sinds een paar weken geleden wellicht iets veranderd in je huis of netwerk? Heb je bijvoorbeeld nieuwe apparaten toegevoegd, of bestaande apparaten verplaatst? Welke Experia Box heb je, en welke Wifi Versterkers? Kun je ook iets meer vertellen over waar in huis deze apparaten staan, en hoe ze met elkaar zijn verbonden?

Wat je verder sowieso kunt doen is eens de Wifi Manager doorlopen.


We hebben een experia v10. We hebben vorig jaar een nieuwere gekregen dit werkte helemaal niet. Dus toen toch weer een oudere gekregen.Dit modem staat in de meterkast. In de woonkamer en op zolder staan zwarte vierkante wifi versterkers. We hebben wel de kerstverlichting sinds een paar weken. Wifi manager heb ik al doorlopen en de wifi versterkers zijn gereset Telefonisch contact gehad met kpn.

gr. Linda


Dat klinkt in eerste instantie prima, @Lindata. De beide zwarte Experia Wifi zijn met rechtstreekse kabels verbonden? Of zit daar nog een ander apparaat (zoals een switch of een draadloze verbindingsset) tussen? Met wat ik hier zie als ik de boel doormeet zie ik niet iets eruit springen dat dit veroorzaakt. Ervaar je dit wegvallen op alle apparaten? Hoeveel apparaten maken er, ongeveer, gebruik van de wifi? Ik zie namelijk wel dat de beschikbare bandbreedte op jouw adres niet heel groot is (ongeveer 17 Mbit) en dat betekent ook dat hoe meer apparaten er internet gebruiken, zowel bekabeld als draadloos, hoe minder bandbreedte er per apparaat beschikbaar is. 

 


Hoi Erik.

 

4 telefoons maken gebruik van de wifi en 2 laptops. Ook hebben we nog 2 tv’s. Op alle apparaten ervaren we heel traag en wegvallende wifi. Verder zit er niets tussen de wifi versterkers.

gr. Linda


Ha @Lindata, ik neem het even over van mijn collega Erik. Als ik kijk wat je maximaal op jouw adres kunt halen, is dat inderdaad 17 Mbit/s. Als daar 2 tv-ontvangers, 2 laptops en wat mobieltjes tegelijkertijd verbonden zijn, dan is dit vermoedelijk gewoon teveel gevraagd. Helaas kan je ook geen gebruik maken van Sneller Internet Buitengebied én zie ik voorlopig nog geen glasvezel gepland op jouw adres helaas. Ik ben dus bang dat we hier momenteel niets aan kunnen veranderen.


Bedankt voor uw antwoord. Het enige gekke is dat we er eerder geen last van hadden. Dat wordt dan dus toch overstappen denk ik. Jammer dat er niet eerder iets gedaan aan kan worden. Ik bel er al jaren over.

 

gr linda