Skip to main content
Vraag

Wifi valt steeds weg met ExperiaBox V10 en TV-ontvangers via powerline

  • June 26, 2026
  • 7 reacties
  • 31 keer bekeken

wifi signaal valt regelmatig weg, komt ook weer terug maar met gevolg dat je elke keer je Tv ontvangers opnieuw moet opstarten. we hebben de experiabox V-10 en 2 tv ontvangers wifinetwerk wordt versterkt met TPlink poweradapters. Al een paar keer met de probleemoplosser van KPN het hele proces doorlopen maar daar heb ik weinig vertrouwen in komt elke keer met de oplossing je wifi sttat uit in je modem zal ik het aanzetten maar ik zie in mijn modem dat de wifi aanstaat. en vervolgens komt hij met de oplossing zal ik je modem opnieuw opstarten klik je op oké maar vervolgens gebeurd er niks en dan komt de vraag is je probleem opgelost!!! op dat moment is mijn signaal natuurlijk goed anders kon ik niet chatten. 

Groet Leo

7 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 26, 2026

Je hebt toch geen powerlines die het signaal via het electriciteitsnetwerk versturen hoop ik?? 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2026

Goedemiddag Joep, 

Thx voor de snelle reactie.

Ja dat wel maar ook mijn apparaten welke direct met het Kpn modem zijn verbonden verliezen het signaal


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 26, 2026

Ik ben bang dat de powerlines voor grote problemen zorgen. Eigenlijk kan het niet meer. Zoals je weet is het electriciteitsnetwerk overbelast en het lijkt erop dat ze daar niet tegen kunnen. Zijn de tv ontvangers wel met een kabel aangesloten op het modem?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2026

Goedemiddag Joep,

Nu ik hier over schrijf valt me in dat de internet snelheid het laatste jaar ook steeds wisselen is geworden Volgen de gegevens zou dat 100 Mbps down moeten zijn maar regelmatig kom ik nog niet aan de 10 gemeten met speedtest op dit moment is deze goed 82 down en 11,5 up dat is denk oke.

Maar regelmatig lukt me nog niet om de test uit te voeren modem opnieuw opstarten is dan wel eens een oplossing weet niet of dit wat te maken heeft met het totaal wegvallen van het wifi signaal?


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 26, 2026

Mijn advies voor nu zou zijn om de powerlines weg te halen en dan het modem te resetten dmv het resetknopje. Ben benieuwd of het dan beter wordt. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2026

maar de powerlines hebben toch geen invloed op de snelheid?

 


rvk01
Slimmerik
  • June 26, 2026

maar de powerlines hebben toch geen invloed op de snelheid?

 

Ja, zeker wel. En helemaal als ze over groepen of zelfs fases moeten springen. Welk type heb je, want dat maakt ook (de nieuwere kunnen dit iets beter).