Skip to main content

Wifi valt steeds weg in huis. Zowel op begane grond als op 1e en 2e verdieping. Het modem staat in de gang bij de trap, het (draadloze) wifipunt 1e verdieping 2 meter verder en het draadloze) wifipunt 2e verdieping daar weer 2 meter verder.

De Wifimanager geeft niets aan. Als de Wifi het doet dan is de snelheid goed maar hij valt constant even uit. Firmware is volgens mij laatste versie.

Dit is geen doen met thuiswerken.

 

Op deze manier ga ik weer snel terug naar ZIGGO!

Was de WiFi voorheen wel goed? Valt de Wifi weg op meerdere apparaten of op enkele? Wat voor een modem is er in gebruik? Indien op enkele of 1 apparaat dan kan het mogelijk zijn dat de software update van de V12 de oorzaak is. Probeer dan enkele oplossingen die hier op het forum uitgebreid staan beschreven. Even zoeken op update en Wifi.

 

 


Sinds half juni hebben wij KPN op dit adres. Glas met 1gb abonnement. Experiabox 12 met de nieuwste software, deze staat in de hal beneden bij de trap. Ik gebruik 2 super Wifi punten die dicht bij elkaar staan. Alles in 1 netwerk.Volgens de Wifi manager is alles ok qua sterkte. Over de snelheid heb ik geen klachten en als het werkt dan is het bereik ook prima. Tv geen storing…

Als de Wifi wegvalt is dat overal. Dit gebeurt meerdere keren per uur. Na enkele seconden/ minuten is het dan weer terug. Dit gebeurt zowel overdag als savonds laat.( als er verder niemand op de Wifi zit) .

 

Al vaak opnieuw opgestart , ook de glasvezel kast…

niets helpt.

En met thuiswerken is dit zeer onwenselijk.


Hallo @josvanEijndhoven , thuiswerken doe je bij voorkeur bekabeld i.v. m. veiligheid,  snelheid en stabiliteit. 

Zijn jouw wifipunten wel bekabeld aangesloten op het modem of in cascade gekoppeld aan elkaar, zodat je daar weer bekabeld een pc/laptop voor je werk op aan kunt sluiten?


Hoi, het gaat er niet om of thuiswerken nu bekabeld of draadloos gaat. Overigens is het onzin dat draadloos “gevaarlijk ” zou kunnen zijn. Nooit gehoord van 2 traps authentificatie en VPN?

De issue is hier dat de wifi wegvalt. De Wifipunten zijn niet bekabeld aangesloten( huurwoning) maar staan heel dicht bij de router. Het probleem is dat de router zijn werk niet goed doet. Als de Wifi het namelijk wel doet dan is de verbinding en snelheid prima. Dus daar ligt het niet aan.

 

maar goed , dit heb ik al vermeld in mijn eerdere berichten 


@Apie74 sinds het begin niet goed gewerkt en geldt voor alle apparaten. En onafhankelijk hoeveel er op dat moment aan hangen. Misschien is de router op dat moment aan het zoeken naar een ander kanaal of 2.4/5ghz.

ik bedenk maar wat


Hi @josvanEijndhoven, van harte welkom op ons forum. Goed om te zien dat er al hulp toegesneld is.

Jouw wifi valt dus weg ondanks dat je SuperWifi hebt en de Wifi Manager al gevolgd hebt. Bekabeld aansluiten van je SuperWifi is geen optie begrijp ik. Wat voor kleur branden de lampjes op de SuperWifi punten? 

Wifi is draadloos en daarom gevoelig voor andere signalen en storingsbronnen in je buurt. Het kan daarom even zoeken zijn naar de beste oplossing. Ik raad je aan om ons topic over SuperWifi door te lezen en eens kritisch te kijken naar hoe/waar je je SuperWifi hebt geplaatst. Het is vaak ook goed om een ‘schone installatie’ te doen en het daarna opnieuw te proberen. Je leest in voorgaand topic hoe je dat doet.


@Alexandra Hetgeen jij aangeeft is allemaal al gedaan. De modem/router staat al in het trapgat, de eerste Superwifi hangt op de gang boven en de 2e op zolder. Als het werkt dan zijn de lampjes groen, als hij wegvalt dan eerst oranje. Soms worden ze daarna weer groen maar evenzo veel keer naar rood. Daarna duurt het weer even voordat alles opnieuw naar groen gaat. Dit alles gebeurt random. Het maakt niet uit of er meerdere apparaten tegelijktijdig gebruiken maken van de Wifi of dat er 1 persoon op zit. Blijkbaar gebeurt er iets in de modem/router dat ervoor zorgt dat dit gebeurt.

Heel irritant omdat deze onderbrekingen ervoor zorgen dat thuiswerken erg lastig is….

Welke instellingen in de modem/router zijn het beste? 


@josvanEijndhoven De kleur van de lampjes van je SuperWifi geeft aan hoe hun onderlinge verbinding is. Het zegt niks over of het modem iets doet (of niet doet). Je leest hier precies wat de lampjes van SuperWifi betekenen.

Je kunt intussen een paar dingen testen. Denk aan je SuperWifi tijdelijk met een kabel aansluiten op het modem. Werkt het dan goed? Dan zit het echt in de onderlinge verbinding en raad ik je aan om ze een andere plek te geven, als je ze weer draadloos wilt gebruiken.

Wat je ook eerst kan testen; neem al je SuperWifi's mee naar beneden en zet ze in dezelfde ruimte. Kijk of de verbinding dan goed is. Plaats ze dan één voor een (ongeveer) op de plek waar je ze wilt hebben en kijk wat de lampjes doen. Je kunt het beste op die manier de beste plek voor je SuperWifi zoeken. Tips en adviezen vind je ook in het topic dat ik al noemde.


Hallo ALexandra,

 

Ik heb het modem in het trapgat hangen, het eerste SuperWifi punt hangt boven in de gang, effectief 2 mtr van de modem en het 2e punt staat op zolder ook bij het trapgat. Dus zonder muren ertussen.

Omdat wij bijna altijd thuiswerken/online moeten zijn voor werk en studie heb ik nog niet geprobeerd om de punten bekabeld beneden naast elkaar te hebben staan.

 

Verder alles al geprobeerd vanuit alle tips en adviezen van iedereen hier.

Nieuwste software, alles herstarten incl glasfiber kastje, etc etc.

Het kan m.i. niet liggen aan de omstandigheden. Uitval gebeurt zeer onregelmatig zowel overdag als 's nachts. De snelheid is trouwens (als het werkt) prima. 


@josvanEijndhoven Ik hoop dat je de mogelijkheid ziet om de gegeven suggesties te proberen. Er is helaas geen magische knop die alles oplost, zeker niet bij wifi. Wifi is doordat het draadloos is wispelturig en het kan even zoeken zijn naar wat bij jou thuis de beste oplossing is.