Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Paar maanden geleden overgestapt van Ziggo naar KPN en dan op glasvezel. Ik krijg er steeds meer spijt van. Waarbij ik bij Ziggo altijd stabiel internet had, valt KPN internet op mobiel om de 5 minuten weg. Dit is dusdanig zo vaak dat ik de laatste +-10 dagen door mijn mobiel internet abonnement van KPN ben (heb maar 3gb internet). 

 

In eerste instantie heb ik het laten gaan door luiheid. Maar begin mij er nu dusdanig aan te ergeren dat het nu maar een keer opgelost moet worden.

 

Het is over de gehele dag. Maar vooral savonds (omdat ik dan ook meeste thuis ben). Als ik dan op mijn mobiel YouTube kijk, valt de internet om de 5 minuten weg. Je ziet dan een groene balk dat je weer verbonden bent met netwerk. 

 

Weet iemand de gouden tip?

Hallo @Jay00, dat is slecht om te horen.

 

Heb je al de wifi manager geprobeert? Deze gaat je op een andere wifi-kanaal zetten. Branden ook alle lichtjes groen op je glasvezel hardware en modem? En wat voor modem heeft u? Voor de zekerheid kan je dit proberen met een PC

 

Ga naar https://speedtest.net op uw computer, en doe de test. Als dit klaar is ga je die info bewaren, nu ga je de UTP kabel in de computer doen en ga die zelfde test opnieuw doen en bewaar je de info.

 

En kan je deze met mij delen? Als er een groot verschil is kan ik u helpen om betere verbinding te krijgen.


@seann dank voor je snelle reactie. Ik heb helaas 2 pc's. Eentje desktop die alleen bedraad internet heeft. En sinds gisteren een splinternieuwe laptop van het werk. Deze zou ik vandaag gebruiken maar kon helaas geen wifi op krijgen. Was verboden maar stond bij "geen internet, beveiligd". Zag op internet dat dit vaker voorkwam bij KPN, en alle tips geprobeerd maar niks werkt. Tot mijn verbazing had ik boven (eerste verdieping) wel wifi op de laptop. Maar zodra ik beneden kwam geen. Modem staat beneden en boven de wifi versterker van KPN (weet even niet hoe het heet), een ronde witte schelp achtige apparaat. 

 

Wat betreft de rest van de vragen ga ik morgen even proberen en aan je doorgeven. 


De laptop ondersteund mogelijk geen WiFi 6. Of hij ondersteund het wel, maar het werkt niet goed in combinatie met de KPN Box. 

Kunt u inloggen op http://mijnmodem.kpn?


@seann dank voor je snelle reactie. Ik heb helaas 2 pc's. Eentje desktop die alleen bedraad internet heeft. En sinds gisteren een splinternieuwe laptop van het werk. Deze zou ik vandaag gebruiken maar kon helaas geen wifi op krijgen. Was verboden maar stond bij "geen internet, beveiligd". Zag op internet dat dit vaker voorkwam bij KPN, en alle tips geprobeerd maar niks werkt. Tot mijn verbazing had ik boven (eerste verdieping) wel wifi op de laptop. Maar zodra ik beneden kwam geen. Modem staat beneden en boven de wifi versterker van KPN (weet even niet hoe het heet), een ronde witte schelp achtige apparaat. 

 

Wat betreft de rest van de vragen ga ik morgen even proberen en aan je doorgeven. 

@Jay00  Wat @Nick83 zegt kan u proberen, als dit niet werkt kan u de Wifi Speedtest gebruiken van KPN, deze functie zit in de MijnKPN app


Hoi @Jay00, welkom op ons forum!
Ik zie dat de community je al een goed eind op weg geholpen heeft!
Kom je er uit zo?
We hebben hier ook een paar handige topics over:

 


Excuses had er nog geen tijd voor om te reageren. Ik heb zoals @seann zei de kpn manager gebruikt. Hierdoor werd de internet snelheid trager dan eerst. Ook zit ik hierdoor op een ander kanaal en het internet valt minder vaak uit op telefoon dan eerst maar nog steeds niet wat ik wil.

 

Ook heb ik op de laptop getest zoals eerder iemand aangaf. Eerst op wifi en dat was 36.70 download en 22.65 upload. En bedraad 38.16 en 21.07. Dit is een meter van mijn modem vandaan.

 

Steek ik de kabel in mijn gamepc dan heb ik 119.06 mbps en 143.45 upload. Tevens uploads hieronder. Ik ben ten einde raad waar dit aan kan liggen

Â