Skip to main content

Ik woon in een flat op de 5e etage. De Experiabox staat in de kast in de woonkamer. Mijn kamertje waar ik mijn computer en printer heb staan is zegge en schrijve 5 meter verwijderd. Omdat de printer steeds aangaf dat er geen verbinding kon krijgen dit eerst met de importeur van de printer aanhangig gemaakt. Helaas kwamen ze er niet uit. De ene keer een prima signaal en dan weer was er niets. Op hun aanraden de printer dan maar aan de kabel gezet. Dat was niet de bedoeling. De laptop had ik ook via WiFi verbinding met de router. Ook daar steeds problemen. De ene keer wel uitstekende WiFi en dan weer niet. Ook deze dan maar aan de kabel, terwijl ik graag alles eens kabelloos wilde. Nu valt ook de verbinding met de router steeds weg. Deze dan maar weer resetten en ja hoor daar heb ik weer signaal Kan iemand mij uitleggen wat er aan de hand is?

Beste @Rodek75, welkom! Wat jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! Ik heb het vermoeden dat er in jouw omgeving te veel apparatuur gebruik maakt van wifi. Dus niet zo zeer bij jou thuis, maar in de flat zelf. Je zou de Wifi Manager eens kunnen doorlopen. Wellicht is het voor jou interessant om gebruik te maken van SuperWifi punten. Welke Experia Box heb je? 


Hallo Marcia,

Ik heb mee eens eert ingelezen wat je allemaal aan me meldde. Er zijn inderdaad veel WiFi apparaten die gebruik maken van de router (Experiabox V10) en met de WiFi manager kom ik niet verder dan dat ik een SuperWiFi zou moeten kopen. Nu heb ik eens gekeken hoe dat dan in zijn werk gaat, maar dat is voor mijn leeftijd veel te ingewikkeld. Is er geen simpelere weg voor mij?


Als u inlogt op de Experiabox v10(zonder a) kunt u de 2,4 en 5 Ghz WiFi verschillende namen geven. Mogelijk is dat een oplossing. 


Bedankt voor reactie. Ik heb echter geen flauw idee wat u bedelt om in te loggen. Is daar een handleiding voor?


Inloggen op de Experiabox kan via http://192.168.2.254.

Lukt dat? De eerste keer zonder wachtwoord bij dit model.


En nu verder?

 


Inloggen op de Experiabox kan via http://192.168.2.254.

Lukt dat? De eerste keer zonder wachtwoord bij dit model.

 

Wat rot dat dit niet lukt! Heb jij misschien zelf iets ingesteld al eerder? Of is het door een monteur ingesteld die dan misschien een wachtwoord ingevuld heeft? Mocht je het niet meer weten, dan kan je de Experia Box resetten. Je kunt het dan opnieuw proberen. In dit topic lees je meer over het splitsen van de 2.4 en 5 GHz frequenties op de V10.


Mijn slechte WiFi is nu opgelost door iemand in de flat waarin ik woon. Hij heeft een Mesh (hopelijk schrijf ik dit zo goed) geïnstalleerd en ik heb nu prima WiFi signaal. Bedankt iedereen voor het meedenken.