Op advies (handleiding) alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen en wat denk je…..? Nu afwachten tot morgen of het mijn wifi signaal weer heeft verloren. Door deze actie werkt nu de afstandsbediening v.w.b. het geluid niet meer. Via autom. en handmatige instellingen incl. met codes voor mijn TV (TCL) werkt het evengoed niet zucht.... Dan lees ik dat ik ook de codes van andere merken kan uitproberen…. tja daar word ik niet vrolijk van. De problemen gaan nu vanzelf weg?
Hajopa schreef:
Sinds enkele maanden moet ik elke dag mijn tv+ box opnieuw, via Instellingen aan mijn wifi koppelen. Dat is in principe zo gebeurd want het netwerk en wachtwoord worden gewoon onthouden maar het is heel irritant. Als de wifi weer opnieuw gekoppeld is en ik zet de tv en box uit en later op de dag weer aan, dan doet hij het gewoon... de volgende dag begint echter alles weer opnieuw.
Resetten helpt niet.
De 2e tv+ ontvanger die boven staat doet het prima.
Hoe kan ik dit oplossen?
Is je probleem inmiddels opgelost en wat was deze?
mvgr
Balen dat jouw KPN TV+ Box de verbinding met wifi iedere dag weer verliest, @Harry van L. Overdag gaat dit dus wel goed, maar de volgende ochtend moet het weer opnieuw verbinden. En als je even wacht, komt het dan niet alsnog vanzelf tot stand?
Ik begrijp ook dat je al een frisse start hebt uitgevoerd. Heeft dit het probleem nou verholpen?
Wel gek dat nu de afstandsbediening niet meer het geluid van de TV kan bedienen. Want daar is niks veranderd. Mijn advies is om de afstandsbediening ook te resetten.
Verwijder infraroodcodes
Druk 5 seconden tegelijk op de source/AV knop + de terug knop. Dit reset de afstemming van de KPN afstandsbediening met jouw tv.
Probeer eerst alleen infrarood te resetten. Helpt dit niet, doe dan het volgende:
Fabrieksreset afstandsbediening
- Druk 5 seconden tegelijk op de 🔴 en 🔵 knop bovenaan de afstandsbediening.
- Het LED-lampje brandt nu rood. Druk vervolgens op de OK knop.
- De rode en groene lampjes knipperen 2 keer. De afstandsbediening is gereset.
- Doorloop de instructies op het beeldscherm.
De reset zet de afstandsbediening terug naar de fabrieksinstelling. Je moet hem dan opnieuw koppelen met de TV+ Box én opnieuw afstemmen op je tv.
Hallo Denise,
Bedankt voor je snelle reactie. Als iets (ineens) niet werkt is dat soms erg frustrerend.
Ik heb mijn TV box teruggezet naar de fabrieksinstellingen waardoor het ernaar uitziet dat het ineens en steeds verliezen van het Wifi signaal is opgelost 😁 Ik moest daarna Netflix e.d. weer opnieuw aanmelden, maar dat was niet zo erg. Wat wel (erg) vervelend was is dat ik op meerdere manieren heb geprobeerd mijn afstandsbediening te vertellen dat het 100% moest communiceren met mijn smart-TV waaronder het geluid 😒. Ik heb dat op meerderen manieren geprobeerd, via de Instellingen, via de handleiding op KPN en op basis van de tips van jou. Niets werkte.
Gisteren werkte de onderstaande methode niet, maar zojuist (voor 99%) wel:
- source/AV knop + cijfer 9
- daarna de knop voorruit » spoelen en knop OK. (dit werkte incl. gisteren pas na ongeveer 35x )
Voor nu, na 2 uren van uittesten is mijn probleem (voor nu, voor 99%) opgelost, hopelijk werkt dit ook voor anderen. Oh ja mijn geluidsknoppen voor harder en zachter werken precies andersom, maar daar kan ik wel mee leven.
Frustrerend dat het zoveel tijd kostte om de afstandsbediening weer aan de praat te krijgen, maar fijn dat het nu toch gelukt is!