Skip to main content

Onze draadloze WiFi valt steeds weg. We hebben dan wel verbinding maar geen internet 

Hallo @UK43 

 

Welke modem heb je (een witte Experiabox V8, V9, V10, V10A of een zwarte Box 12) en heb je ook extra WiFi punten zoals Experia WiFi of SuperWiFi en zo ja, welke?

Is dat op alle apparaten die op WiFi zitten of alleen bepaalde notebooks o.i.d.?


Hallo, een witte experia V10. Alleen de WiFi op 2 telefoons en de laptop valt steeds weg.

Geen extra wifi punten. 

Twee smart calex stekkers en airco  LG ook wifi


Hallo @UK43 

 

Met een V10 zou het normaal goed moeten werken, wellicht dat er nu iets in jullie omgeving het WiFi signaal verstoort.

Je kan kijken of je via de WiFi manager het probleem kan verhelpen, die zoekt naar de optimale instellingen voor de WiFi.

 


Al verschillende keren gedaan,  gereset en ander ww. 

Ik weet het niet meer


Heb je dan nog wel internetverbinding op zo'n moment, als je ook via netwerkkabel aangesloten PC's, TV ontvangers e.d. hebt, hebben die nog wel internetverbinding op zo'n moment?

Wat geeft het internetlampje op de V10 aan op het moment dat internet wegvalt?


Wat bekabeld is werkt probleemloos. Lampjes branden goed. Alleen het draadloos hapert


Soms kan er wel eens storing op een bepaald kanaal zijn wat de WiFi manager of andere WiFi Analyzers niet kunnen detecteren, die calex stekkers en airco zijn waarschijnlijk via 2.4GHz verbonden, die hebben geen probleem?

Als het via 2.4GHz wel goed werkt dan kan je het volgende proberen:
Als je inlogt op het modem en dan naar WiFi instellingen gaat dan zou je eens kunnen kijken of handmatig selecteren van een ander 5GHz kanaal verbetering geeft.
Als dat niet helpt kan je als test de 5GHz ook uitzetten en kijken of het op de laptop en mobieltjes beter werkt via 2.4GHz.


Ok, ga ik proberen. Ik kan inloggen maar hoe zet je dat uit?


Bij Geavanceerd, daar kan je de Radio uitzetten:

 

 


Nieuw modem toegestuurd gekregen. Werkt nu prima. Bedankt!