Skip to main content
Vraag

Wifi valt vaak uit

  • November 18, 2019
  • 6 reacties
  • 62 keer bekeken

HaBroe
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Hallo,

Vrijwel elke dag moet ik mijn experia v9 box opnieuw opstarten omdat wifi niet goed werkt. Sommige apparaten doen het wel andere juist niet. op de experiabox is een splitter aangesloten. 

Alles bij elkaar zijn veel apparaten verbonden met de wifi: muziek via Sonos, lampen via Hue, een netwerkschijf en drie PC’s, twee telefoons en een tablet. De tv is bekabeld.

Het probleem doet zich vrijwel iedere ochtend voor. De ene keer werkt de muziek niet, de andere keer kan ik de lampen niet bedienen. Dan weer heeft een van de PC’s geen internet verbinding.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Harrie

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste @HaBroe, welkom! Wat een irritant probleem! Heb je de wifi tuner al eens doorlopen? Wellicht zijn er teveel apparaten tegelijk verbonden? Werkt bekabeld alles wel goed? Welke snelheid kan je halen? Ik ben benieuwd naar je bevindingen. 


HaBroe
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 21, 2019

Hoi Marcia,

Dank voor je reactie.

Alles wat bekabeld is werkt prima. De wifi tuner heb ik doorlopen, de verbinding vanuit de wijkcentrale naar huis is gemeten. Geen problemen gevonden.

De snelheid die ik haal is ongeveer 60% van wat het theoretisch zou moeten zijn.

Er zijn inderdaad veel apparaten verbonden. Kan het daar aan liggen? Helpt een nieuwe experia box?

Groet

Harrie


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Als alle apparatuur tegelijkertijd verbonden is met wifi, zou het daar inderdaad aan kunnen liggen. Aan de V9 ligt het denk ik niet: dat is een prima modem verder. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik nog even met je mee. 


HaBroe
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 25, 2019

Dag Marcia, ik heb mijn profiel aangevuld. Is inderdaad veel wat aan de wifi hangt. 


fdpg1963
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • November 25, 2019

@HaBroe Kijk eens of je DHCP pool niet vol loopt, lijkt erop dat apparaten soms geen IP adres krijgen van de Experiabox. Wellicht kun je in het log van de router iets zien.


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Vanuit hier zie ik ook niet meteen iets vreemds. De lijn ziet er prima uit en ik zie ook geen wegvallende verbindingen. Lastig dit! Heb je gekeken naar de tip van @fdpg1963? Heb je daar iets aan gehad?