Skip to main content

Ik lees dit nu pas en heb precies dezelfde problemen als luckyme. Ben heel benieuwd wat nu de oplossing was?

heb ook experia v10 en 2 Experia wifi routers.

ook de 2 kanalen apart benoemd.

hoor het graag.

 

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic gemaakt

Ik ben nu beschik


@Lake . Leuk je even gesproken te hebben. Als het goed is gegaan heb jij zojuist een SMS met logistieke info gehad.

Ik spreek de hoop uit dat we het probleem hiermee verhelpen. Mijn advies is om na de omruil de nieuwe experiabox aan te sluiten en vervolgens de versterkers aan te sluiten en die even te resetten (10 seconden resetknopje)

Vergeet ook niet om daarna toch even weer alle draadloze verbindingen te verwijderen en opnieuw op te zetten. Op die manier maakt alles even opnieuw kennis met elkaar. 

Ik ben benieuwd naar de voortgang.


Sms is binnen. Ik zal alles nogmaals opnieuw opzetten zodat we met nieuwe start gaan beginnen. 
Ik hoop echt dat dit de situatie verbetert.

Lake


Hoe is het afgelopen?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Beste Erwin,

ik wilde echt even afwachten hoe het zou gaan voordat ik te vroeg zou juichen. 
Maar het gaat tot nu toe echt beter incl de Sonos componenten. Ik heb dus een nieuw wifi netwerk gemaakt alleen blijft de oude ook nog oppoppen en hier kun je ook nog steeds mee verbinden incl wifi. Hoe kan dat terwijl ik de EW’s allebei hard gereset heb? Ik dacht dat deze dan ook het nieuwe wifi netwerk zouden versterken. Weet jij wat ik kan doen om dat “oude” Wifi netwerk te verwijderen?

Dank nogmaals voor de verbetering.

Lake


Dit is erg vreemd. Als het goed is, is er nu een wifi ‘paraplu’ ontstaan tussen de v10a en de 2 Experia wifi's . Die zouden, mits je dat zelf niet hebt aangepast één draadloos netwerk moeten vormen.



Heb je de mogelijkheid om de app te installeren? https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/kpn-thuis-app.htm 



Ik ben benieuwd wat die laat zien. 


Bij deze app zegt hij telkens dat ik met het  “ oude netwerk “ verbonden ben incl het oude wachtwoord. Mijn telefoon is wel met het nieuwe netwerk van de modem verbonden maar dit wordt in de thuis app niet herkend.Dit netwerk heb ik anders genoemd en heeft ook ander wachtwoord. Wat kan ik doen?

Rare is wel dat beide EW’s en het modem in het oude netwerk staan en 1 van de EW is het hoofd. Dus niet het modem.

Hopelijk is dit eenvoudig op te lossen dat alles op hetzelfde netwerk zit met zelfde wachtw 


Ik snap er niets van 😅.  Jij hebt zelf de naam aangepast. Heb je dat gedaan nadat je de Experia wifi's hebt aangesloten of daarvoor? Wáár heb je die gegevens aangepast? 

 


Ik heb het daarvoor gedaan in de nieuwe v10a modem. Daar heet het dus Maanwifi en in de thuis app zie ik langzaam Maan staan het oude netwerk. Daarna heb ik dus de EW er aan verbonden. Heb je nog een oplossing?


Waarim blijven die oude naam bestaan? Hoe verwijder ik die?


Volgens mij doe je het goed. Maar misschien dat het via deze weg wel werkt: https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/wijzigen/servicetool-wifi-ssid-wachtwoord-wijzigen.htm

Kun je eens proberen om via deze tool je wifi netwerk een andere naam te geven?


Het lijkt nu echt gelukt te zijn. Ik heb de stappen netjes gevolgd in de app en wat er niet goed zat was dat de EW via een switch verbonden was( zo gedaan door KPN monteur). Dit heb ik aangepast en nu lijken ze alledrie op hetzelfde netwerk te zitten. Verbinden met Sonos gaat nu ook goed.
So far so good dus.

Lake


**Fingers crossed** ;-)

Ik hoop ook dat het nu werkt, @Lake