Skip to main content

Bekabeld internet op pc altijd 100 punten, WiFi 90% van de tijd 100 punten maar soms even helemaal weg meestal na reset modem Experia V10 meestal weer 100 punten.

Laatste tijd moet ik steeds vaker de modem resetten, op Chromebook op slaapkamer regelmatig even verbinding weg op verschillende tijden en woning is 1 verdieping en muren net iets dikker als papier en buitenmuren van dik beton.

 

Problemen zijn erger geworden na installatie glasvezel iets meer als een jaar terug.  (aansluiting glasvezel in de meterkast, Xperia in woonkamer) en bedraad nooit problemen.

Hi @mpool79! Wat me direct opvalt is dat je aangeeft alleen het modem weer te resetten. De kans is groot dat het probleem blijft bestaan door communicatie tussen de SuperWifi en Experia Box. Klopt het dat je gebruikmaakt van de SuperWifi?

Als dit zo is hebben we om dit op te lossen een stappenplan. Volg de stappen voor een schone installatie van de SuperWifi punten. Daarna moet alles het weer doen. 

Als dit niet zo is hoor ik het graag van je. Laat dan ook weten of het toch gaat om andere apparatuur. 


Nope, geen super WiFi. 

Denk wel dat ik het probleem gevonden heb, de automatische kanaal selectie stond aan en 2 van de 3 kanalen waaruit de modem mag kiezen zijn druk bezet en heb hem nu vast gezet op 1 kanaal welke door het hele huis het sterkste signaal had en werkt nu goed tot dusver.


@mpool79 dat is het betere nieuws! Zou je nog willen laten weten met welke apparatuur dit is? Dan pas ik de titel aan en bestempel ik dat als beste antwoord. 🙂