Skip to main content

De laatste tijd is een aantal keren per week de Wifiverbinding weg. De reden is onbekend. Na het uitzetten van het modeum en weer aanzetten komt de verbinding weer terug. Komt dit bij meer klanten voor en is er een oplossing voor ? 

Afgelopen dagen de router weer 2x opnieuw moeten starten. Helaas heb ik van KPN niets gehoord. Ook via @Alexandra of iemand anders van KPN die deze groep beheerd taal nog teken. Frustratie alom. 


Het probleem is nog steeds aanwezig. 3 a 4x per week moet ik het modem s'morgens opstarten. Het geeft een heel onzeker gevoel omdat ik ook voor klanten activiteiten in de cloud uitvoer en op dit moment daar geen garantie voor kan geven.

Sluit u laptop of pc dan gewoon bekabeld aan. Dan heeft u geen last van WiFi problemen. Er zijn werkgevers die dit vereisen van hun thuiswerkende medewerkers. En dat is niet voor niets. WiFi is gewoon niet 100 % betrouwbaar. Het kan altijd even wegvallen of soms even wat minder snel werken.


Ik ben het met Nick eens hoor, maar de reactie van Alexandra duurt wel behoorlijk lang.

 

Misschien kan @Joep1965 de moderators een seintje geven?


@Nick83 Het zou een oplossing kunnen zijn om bekabeld de laptop etc. aan te sluiten. Er dienen dan (woonkamer) kabels getrokken te worden en dat weerhoud mij om dat te doen. Overigens blijft het niet echt klantvriendelijk om niet te reageren door KPN. 


@M.B.E. ,

In andere topics is de doorlooptijd een stuk sneller, ik heb een moderator een privébericht gestuurd met de vraag hier naar te kijken.Ik denk dat het topic tussen wal en schip is geraakt.

Hopelijk word er nu een beetje snel gereageerd😉


Hi @M.B.E., mijn reactie is later dan mijn bedoeling was, sorry! Jammer om te horen dat 't nog speelt. Ik heb je verbinding nog eens gecheckt. Daar zie ik hetzelfde als eerder: de verbinding tussen het modem en het netwerk is goed. Het zit dus puur en alleen in de wifi verbinding. Een nieuw of ander modem gaat niet helpen in deze situatie, want je huidige modem werkt goed. 

Kan je zo precies mogelijk uitleggen welke apparatuur je gebruikt thuis en hoe alles aangesloten is? Het kan zijn dat er apparatuur is die elkaar stoort of in de weg zit. Wat je daarom het beste kan doen is alles ontkoppelen en dan opnieuw testen. Sluit daarna je apparatuur één voor een aan en kijk een wat er gebeurt. Komt de storing weer terug, bij welk apparaat gebeurt dit dan?

 

Maak je gebruik van Sonos speakers en/of apparatuur, lees dan ook deze reactie van @BruisTablet eens door:


Dank voor de hulp @martijn197108 :)


Hoi @Alexandra ,

Bedankt voor de reactie🙂

De combinatie van V10a+draadloos aangesloten SW2.0 gaat niet goed, daar zijn inmiddels al meerdere topics over.

@Roy74heeft super veel getest in deze combinatie, en bij hem is ook een Box 12 opgestuurd en hierna waren de problemen verdwenen.

En wat betreft sonos, @M.B.E. heeft het ook zonder Sonos getest en dat bood geen oplossing.


@Alexandra dank voor je reactie. Het klopt wat @martijn197108 aangeeft. Met en zonder Sonos is getest zonder resultaat. Daarnaast heb alles al vaker opnieuw geïnstalleerd en aangesloten en ook zonder resultaat. Ik wordt er wel een beetje moedeloos van. Misschien toch maar vervangen zoals bij @Roy74 


Hallo @M.B.E. ik heb je topic en de antwoorden eens op mijn gemak doorgenomen. Het klopt wat @martijn197108 zegt dat Superwifi2 en de v10a geen goed huwelijk bleek, tenzij Superwifi2 bedraad werd aangesloten. Echter kreeg ik twee dagen geleden een bedankje van iemand die al meer dan een week alles stabiel had draaien in deze combinatie. Zonder in de details te gaan heb ik het vermoeden dat de laatste firmware van Superwifi2 hieraan heeft bijgedragen. Ik heb een vraag uitstaan bij Sanne om eens na te vragen of mijn vermoeden (met onderbouwing hiervan) na te vragen bij het verantwoordelijke team.

Als ik dit onderwerp goed lees dan lijkt hier voornamelijk het probleem van een uitvallende WiFi op de modem zelf. Als gevolg daarvan zal op zeker Superwifi ook niet meer werken omdat de modem de master in de mesh is.

Heb je al eens in de modemlog gekeken? In dit geval lijkt me de OWL (mesh) log en systeemlog relevant. Zou je eens een stukje log kunnen posten rondom het wegvallen van WiFi? Mogelijk zien we daar iets van een oorzaak. Als eerste zal WiFi op de modem correct moeten functioneren en daarna zal bekeken moeten worden of Superwifi inmiddels wel stabiel verbonden blijft met de v10a.

Eens?


Ik heb dezelfde problemen.

Wanneer ik de WiFi (experia WiFi)versterkers los koppel en dus alleen WiFi heb vanuit de v10a gaat het goed.

maar heb dus nu geen WiFi meer op mijn andere verdiepingen.

dit is ook sinds een maand of 3 is er een “update”geweest bij kpn rond die periode?


Ik heb dezelfde problemen.

Wanneer ik de WiFi (experia WiFi)versterkers los koppel en dus alleen WiFi heb vanuit de v10a gaat het goed.

maar heb dus nu geen WiFi meer op mijn andere verdiepingen.

dit is ook sinds een maand of 3 is er een “update”geweest bij kpn rond die periode?

Ik snap je enthousiasme maar als je Experia WiFi hebt, dan zijn deze bedraad aangesloten op de v10a en dan is er echt iets anders aan de hand lijkt mij. Ik denk dat je beter zelf een topic kan maken hiervoor want anders gaan zaken door elkaar lopen.


Hoi @Roy74 ,

Eens .

Maar een herstart op de V10A triggert ook een reconnect op de SW2.0 natuurlijk.

Misschien is het een idee dat, als de wifi niet meer werkt @M.B.E. alleen de SuperWifi 's herstart i.p.v. de V10A.

Ik ben benieuwd wat er dan gebeurt.

 

 

 


Hoi @Roy74 ,

Eens .

Maar een herstart op de V10A triggert ook een reconnect op de SW2.0 natuurlijk.

Misschien is het een idee dat, als de wifi niet meer werkt @M.B.E. alleen de SuperWifi 's herstart i.p.v. de V10A.

Ik ben benieuwd wat er dan gebeurt.

 

 

 

Dat kan een optie zijn maar ik zou wel eerst zeker willen zijn dat WiFi op de v10a zelf actief is. Volgens mij is dat het primaire probleem. Laten we even kijken wat de topic starter er zelf van zegt want die kan zekerheid geven wat er precies niet beschikbaar is als hij de storing ervaart.


@M.B.E. Ik ben ook benieuwd naar wat er uit de vragen en suggesties hierboven komt. Laat je het ons weten?

 

@Jsl82 Meelezen is natuurlijk prima! Kom je er niet uit, maak je dan je eigen topic aan? Op die manier kunnen we je het beste helpen en gaan vragen niet door elkaar lopen, zoals Roy ook tipte :)


Goedemorgen, Dank allemaal voor de reacties tot nu toe. Ik ga proberen er de komende week weer wat aandacht aan te geven. Let wel de technische kennis cq netwerk kennis is niet van een geweldig hoog niveau. 


Als je hulp nodig hebt dan is hier vast iemand die even helpt.


Ga ik de eerst volgende keer als WIFI er uit ligt testen.

Dank voor de redactie

Na 2 dagen goed te zijn gegaan is het vanmorgen weer mis. Ik vraag me werkelijk af hoe ik nu verder kan komen. @Alexandra wat kan ik doen?

Ik zie dat jij al meer dan 6 maanden met dit probleem zit. Ik heb een 'dergelijk' probleem met wifi, sinds weken. Ik wil niet vooruit schuiven maar ik heb ook alles geprobeerd iov Kpn op het forum hier. Is het bij jou goedgekomen en hoe? Misschien heb ik dat iets aan. Alvast dank voor je antwoord 


@M.B.E. 

Er is in dit topic al een paar keer gevraagd of u een DVS gebruikt. Deze dingen dus:

Ik kan me vergissen. Maar volgens mij heeft u daar nog niet op gereageerd. Klopt dat?


Ik heb alles terug gelezen en heb ook de v10 en ook al maanden problemen! Inmiddels een kabel via de trap naar de 2e etage om zoonlief direct bekabeld met de experiabox internet op z'n ps5 te kunnen  geven. Voorheen via de versterker geen probleem met de wifi

We hadden de draadloze verbindingsset in zijn kamer met een versterker en daarop het tv kastje, zijn ps5 (beide bekabeld via de versterker). Dus nu moet hij de kabel wisselen tussen de pc, ps5 en tv.…

Beneden op nog geen 5 meter afstand van de experiabox valt alles ook spontaan uit. De tv is bekabeld met de experiabox. Héél veel contact gehad met de helpdesk: u moet nieuwe versterkers kopen, deze zijn te oud> nieuwe gekocht.. ellende blijft doorgaan. Vervolgens, " als wij meten is uw verbinding goed, geen problemen" maar ik moet alles 3x per dag soms 3x per week opnieuw opstarten... nog zo'n fijne oplossing: " tja, aan ons signaal ligt het niet dus we kunnen een monteur sturen maar die betaald uzelf".... ik betaal €90 per maand voor dit soort flauwekul!! Ook nog m'n abonnement verhoogd op advies van een helpdesk mannetje....

Na het Hemelvaartweekend nog 1x bellen met Kpn,  geen oplossing .. Hello Caiway, by by kpn…

Helemaal klaar mee.…

Maar... Ben stiekem blij om te lezen dat ik dus niet de enige ben die hele testdagen inplan, allerlei toeren uithaal om maar gewoon tv te kunnen kijken en gebruik te maken van m'n wifi…

En dan vandaag....  hele dag ligt de mail eruit... pffffffffff


Ik heb alles terug gelezen en heb ook de v10 en ook al maanden problemen! Inmiddels een kabel via de trap naar de 2e etage om zoonlief direct bekabeld met de experiabox internet op z'n ps5 te kunnen  geven. Voorheen via de versterker geen probleem met de wifi

We hadden de draadloze verbindingsset in zijn kamer met een versterker en daarop het tv kastje, zijn ps5 (beide bekabeld via de versterker). Dus nu moet hij de kabel wisselen tussen de pc, ps5 en tv.…

Beneden op nog geen 5 meter afstand csn de experiabox valt alles ook spontaan uit. De tv is bekabeld met de experiabox. Héél veel contact gehad met de helpdesk: u moet nieuwe versterkers kopen, deze zijn te oud> nieuwe gekocht.. ellende blijft doorgaan. Vervolgens, " als wij meten is uw verbinding goed, geen problemen" maar ik moet alles 3x per dag soms 3x per week opnieuw opstarten... nog zo'n fijne oplossing: " tja, aan ons signaal ligt het niet dus we kunnen een monteur sturen maar die betaald uzelf".... ik betaal €90 per maand voor dit soort flauwekul!! Ook nog m'n abonnement verhoogd op advies van een helpdesk mannetje....

Na het Hemelvaartweekend nog 1x bellen met Kpn,  geen oplossing .. Hello Caiway, by by kpn…

Helemaal klaar mee.…

Maar... Ben stiekem blij om te lezen dat ik dus niet de enige ben die hele testdagen inplan, allerlei toeren uithaal om maar gewoon tv te kunnen kijken en gebruik te maken van m'n wifi…

En dan vandaag....  hele dag ligt de mail eruit... pffffffffff

Dat is 'goed' nieuws 😉. Ik bewoon slechts één etage. Ik heb nog eens bij kennissen geïnformeerd en die hebben hetzelfde. Een paar daarvan zijn dan ook overgestapt. Ik stond met het doormeten via KPN, telefonische klantenservice, naast het modem. 'staat u erg ver van het modem af?', vroeg een medewerker. Ik zei: 'ik sta 25cm van het modem af'.  'Oh, ,dat kan het dan niet zijn'🥴. Ook via de telefonische klantenservice modem gereset. Vandaag is de wifi zo'n 8 keer weggevallen. Volgens mij werken bij de telefonische klantenservice alleen mensen die een vragenlijstje afvinken. Dat denk ik echt. En dan tig keer dezelfde vragen, hemeltergend! Nog een paar vaktermen er tegenaan gooien ook, zodat je dat eerst moet opzoeken. Sommigen hebben daar zelfs plezier in zo lijkt het 😆. Ik ga ook eens bij Caiway kijken 👍👍 oh oh, geen Caiway, ik heb geen glasvezel 🥴


We hadden de draadloze verbindingsset in zijn kamer met een versterker en daarop het tv kastje, zijn ps5 (beide bekabeld via de versterker). Dus nu moet hij de kabel wisselen tussen de pc, ps5 en tv.…

Gebruik dan een switch. Deze bijvoorbeeld:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2052

Als u een ander model aanschaft: zorg dat die IGMP-Snooping ondersteund. Er zijn ook switchen van 15 euro. Maar meestal hebben die geen IGMP-Snooping. 

Probeer eens wat apparaten los te koppelen en een tijdje niet te gebruiken. Kijk of het daarvan beter word.


Goedemorgen, Dank voor je reactie. Een DVS heb ik in het verleden wel gebruikt maar al heel lang niet meer. Het probleem leek in de router te zitten. In de afgelopen periode lijkt het er op dat het probleem een stuk minder is geworden. Af en toe is de verbinding nog wel weg, maar lijkt het er op dat het aan de SUPER WIFI 2.0 punt ligt. Deze zet ik dan uit en aan als het groene lampje knippert en is de verbinding weer hersteld. Misschien is dat ook wel eerder het probleem geweest. Ik heb toen elke keer het modem opnieuw gestart. Ik denk dat hiermee het probleem wat mij betreft wel is opgelost. Dank aan alle mensen die een bijdrage hebben geleverd aan het oplossen.