Skip to main content

Mijn modem blijft hangen op het rode lampje bij een reset, er gebeurt niets. Het betreft een Experia box V8. De wifi stoort al een tijd ontzettend en kpn is niet bereikbaar.

Ook de optie dat Kpn mijn modem reset lukt niet, “een storing” of “niet ingelogd” terwijl ik daar dan juist uitgegooid word.

Heb je zelf het resetknopje al gebruikt? Dat zou je nog kunnen doen. 


Een paperclip op de achterkant induwen totdat het rode lampje gaat branden. Dat is wat ik gedaan heb.


Een rood lampje geeft meestal aan dat er een probleem is tussen de centrale en je modem.  Je zou het kabeltje tussen het modem en israpunt nog kunnen vervangen maar meer kan je niet doen. Bel morgen 0800-0402 tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal. 


Beste @Modem reset, welkom! Wat balen zeg 😞. Heb je al gebeld, zoals Joep1965 adviseerde? Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Dan kijken we graag met je mee. 


Ik heb gebeld en ben nu aan de slag gegaan met de wifi manager.

Resultaat dat het veel te te laag is en na aanpassingen door KPN nog steeds veel te laag (niet alleen twee hoog, maar ook een hoog en op de begane grond, waar het modem staat).

Nu mag ik kiezen tussen twee versterkers (een kostbare en een gratis, waarvan ik niet weet of ik die zelf kan aansluiten). Maar ik geloof niet zo in versterken door de rest van het huis als de basis veel te laag is. Of zie ik dat verkeerd?


@Modem reset . Ik denk dat het nuttig is om (tijdelijk) met een kabeltje een laptop of pc aan te sluiten en te kijken wat je bekabeld voor snelheid haalt.

Als deze afdoende is, kun je met 2 van die versterkers een snel en stabiel netwerk opzetten. 


Omdat alle metingen en aanpassingen niet veel uithaalden (scores kwamen niet veel hoger dan 6) nog een keer gebeld. Deze medewerker heeft gelijk het modem gecheckt: de experia box V8 is verouderd. Maandag krijg ik een nieuwe.

Verder heeft hij gekeken naar mijn situatie en vastgesteld dat bij mij alles gewoon ruim voldoende zou moeten werken, geen bijzonderheden in en om huis.

Blij mee!


Goed om te lezen! Mocht het nu, na de modemwissel, nog steeds niet afdoende zijn, loop dan vooral de wifi manager nog eens door.