Skip to main content

Sinds enkele weken heb ik ik problemen met de Wifi van KPN. Wanneer ik bijvoorbeeld met iemand wil facetimen die op zolder zit dan heb ik vastlopend beeld en versta ik de ander niet. Ik heb 2 Experia wifi kastjes 1 bij de modem en 1 op zolder. Ik heb een aantal malen alle stappen doorlopen  die op de Kpn site beschreven zijn om mijn wifi te verbeteren maar zonder resultaat. Uiteindelijk de klantenservice gebeld en die gaf me direct aan me niet te kunnen helpen. De enige optie die hij aangaf was om maar 2 super wifi punten aan te schaffen ter waarde van 109 euro. Voor de rest kon er niks gedaan worden, en geen enkele andere mogelijke oplossing werd aangedragen. Buiten het feit dat ik geen enkele garantie heb dat het dan wel optimaal werkt, na aanschaf van 2 superwifi punten,  vind ik het erg klant onvriendelijk om zo afgescheept te worden. Ook gaf de medewerker aan dat de experia wifi kastjes verouderd zijn en dat dat het probleem is. Ook dit is gek omdat ze tot enkele weken terug probleemloos werkten en dit probleem zich opeens aandiende. Ik vind het erg raar dat KPN zo met zijn klanten omgaat die al jaren klant bij hen zijn en hen zo feitelijk in de armen van de concurrent jaagt.

Hoi @Art81, welkom op ons forum!
Ook met de experia wifi's moet het goed te doen zijn lijkt me!
We denken graag even met je mee:

Kun je toelichten hoe je alles op elkaar aangesloten hebt zitten en hoe de lampjes branden op je apparaten?
Wat voor netwerkapparatuur gebruik je verder?

We hebben hier ook een handig topic over:


Het is al opgelost en het werkt nu redelijk. Het is uiteraard wel jammer dat ik er 2 superwifi punten en 2 experia wifi kastjes voor nodig hen om het een beetje werkend te krijgen. Alle lampjes brandden  overigens naar behoren dus daar lag het niet aan.


Ik ervaar hetzelfde probleem. Ben ook voornemens om 2 nieuwe superwifi punten aan te schaffen. Met de ExperiaWifi ervaar ik met mijn Imou IP Buitencamera soms een heel slecht wifi signaal evenals bij mijn Ring Deurbel.

Hoe heb je het dan ingericht?  Ik heb nu op de eerste verdieping in de woonkamer het modem (v12) staan  en ook de eerste ExperiaWifi. De tweede Experia Wifi heb ik boven op de slaapkamer staan. Op de derde verdieping heb ik een Netgear repeater die verbinding maakt met de tweede Experia Wifi.

Hoe heb jij nu de superwifi's geplaatst naast de Experia Wifi's?

Ben heel benieuwd. Wil graag mijn camera goed aan de gang hebben maar om zo maar twee extra superwifi's te kopen is ook best wel een investering zonder de garantie dat het dan goed is!

 

Gr.

Rick