Skip to main content

Sinds een week valt de wifi iedere keer weg. Met name op mobiele telefoons (beide iphones). Laptop gaat beter, maar het is niet mogelijk thuis te werken. 

 

Op de telefoon maakt hij wel verbinding met de wifi en het signaal lijkt goed te zijn (5streepjes), maar simpele weg pagina's en apps laden traag. Ook valt de wifi regelmatig helemaal weg. 

 

De wifi manager hebben we al 10x doorlopen. Modem ook al 2x gereset en op afstand ook door de service desk gereset, echter het helpt allemaal niet. Ik denk dat het na een update is gekomen? Hoe dit op te lossen?? We hebben naast het modem ook 2x een klein zwarte wifi versterker van de experia box. 

Hallo @Ties en Madelief ,

Hebben jullie deze problemen ook als je elders van Wifi gebruik maakt? 

In dat geval zou ik jullie iPhones opnieuw instellen via : Instellingen, Algemeen en  Stel iPhone opnieuw in. (Helemaal onderaan het menu Algemeen.) 


Nee het is niet als we ergens anders zijn, dan doet de wifi op onze mobiel het prime. Het is trouwens niet alleen op onze mobiel maar wel het meest frequent daarop. Maar zoals ik al aangaf is het ook op de laptop niet te doen om thuis te werken omdat de wifi iedere keer wegvalt of ontzettend traag is. 

 

@ Marie-Angela: ja dat was bij ons ook het advies dan een monteur. Belachelijk want ik heb al 2 jaar KPN en er was nooit iets aan de hand en nu opeens is dit probleem er. Volgens mij is er gewoon ergens een update oid gedaan waardoor het niet goed werkt nu.


Hoi @Ties en Madelief . Welkom op het forum.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Ik wil graag even meekijken.


Hi ik heb mijn profiel aangevuld! 


Hoi @Ties en Madelief . Welkom op het forum.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Ik wil graag even meekijken.

Ik heb hem ingevuld 


Het probleem is nog steeds niet opgelost… vaste lijn doet het goed. Als we in de studeer kamer met kabel aansluiten gaat het prima. Maar de WiFi blijft wegvallen zowel op mobiel als op laptop 


Ik heb je lijn doorgemeten en ik zie inderdaad dat er Experia Wifi's zijn aangesloten. Die zouden dus het wifi signaal moeten overnemen. 

Kun jij mij verstellen waar die 2 zwarte kastjes staan?  Kun jij verder aangeven of het wifi lampje op de v10 ook brand (wireless) ?


Ik heb je lijn doorgemeten en ik zie inderdaad dat er Experia Wifi's zijn aangesloten. Die zouden dus het wifi signaal moeten overnemen. 

Kun jij mij verstellen waar die 2 zwarte kastjes staan?  Kun jij verder aangeven of het wifi lampje op de v10 ook brand (wireless) ?

We hebben er eentje beneden staan in de woonkamer op de vensterbank en eentje boven in de slaapkamer op de vensterbank. Beide worden gevoed via een verbinding naar een vaste aansluiting vanuit de wand. De wireless op de v10 brand niet. 


Ik heb je lijn doorgemeten en ik zie inderdaad dat er Experia Wifi's zijn aangesloten. Die zouden dus het wifi signaal moeten overnemen. 

Kun jij mij verstellen waar die 2 zwarte kastjes staan?  Kun jij verder aangeven of het wifi lampje op de v10 ook brand (wireless) ?

Het lijkt er dus op dat de experia boxjes het signaal niet goed doorgeven. Is dit een bekend probleem? en belangrijker hoe lossen we dit op want we hebben nog steeds slecht wifi!


@Erwin_  zou jij nog met ons mee kunnen denken? We hebben nog steeds slecht wifi. Zoals ik al zei als we direct met kabel aansluiten gaat het goed maar wifi heeft een zwak signaal. We hebben twee experia wifi boxjes staan die al 2 jaar prima wifi geven in het gehele huis en de tuin. Wat is er opeens veranderd dat dit signaal zo zwak is en wat kunnen we eraan doen? 


Ik zou het volgende doen:

Koppel de Experia Wifi's fysiek los (kabeltje uit de apparaatjes halen). Hierna geef je de experiabox een harde reset. (eventuele portforwardings gaan verloren)

Sluit de EW's weer aan en doe daarna op beide apparaatjes een reset (knopje langere tijd indrukken totdat de lampjes anders gaan branden)

Op deze manier reset je de hele configuratie. 


@Erwin_  het leek even goed te gaan maar we zijn weer terug bij af. Is er nog iets anders aan te doen? Zijn de Expedia boxjes verouderd? We willen gewoon heel graag goed werkende WiFi… 


@Ties en Madelief . Ik heb een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren?