Skip to main content

Sinds 2 weken valt de wifi steeds weg. als ik 's ochtends mijn laptop of telefoon aanzet pakt hij wifi niet. na een reset van het modem wel weer. ga ik de deur uit en kom ik terug, weer hetzelfde probleem. ik blijf dus resetten. KPN al 8 x aan de telefoon gehad de afgelopen weken. en het lukt ze niet dit probleem op te lossen. ook al een nieuwe experiabox v10a gekregen maar probleem blijft. wie o wie heeft nog een briljant idee?

Hoi @Ctv, welkom hier. 

Je hebt dus problemen met de WiFi. Deze heeft elke ochtend een setje nodig om op gang te komen. Je hebt hier zelfs al een nieuw modem voor gekregen, maar het probleem blijft. Je reset volgens deze stappen? En heeft de WiFi sinds het nieuwe modem ook een nieuwe naam? En heb je de WiFi manager doorlopen? 

Mag ik anders nog eens meekijken. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Ik hoor dan graag van je als je dat hebt gedaan, dan kijk ik mee. 


Hoi Bart,

Alles wat je noemt al geprobeerd. Was nu in de fase dat KPN zeiFzei dat dan de monteur moet langs komen. EnhEn toen bleek dat monteurs niet langs komen en ik dus verder niet geholpen kan worden.goed.…

Profiel is compleet gemaakt dus hoop dat je wat voor me kunt betekenen, groet Clary


wat u kunt doen, dat is de wifi analyzer downloden op een smartfoon of tablet 

met deze kun je zien welke kanalen het meest bezet is 

en welke niet de minst bezette kanaal die beschikbaar is log je in op de  modem en zet je de kanaal die het mist druk op is vast in de modem .

kans is dat dit het probleem verhelpt


Aha, uit de WiFi manager kwam dus een WiFi monteur naar voren als ik het goed begrijp? Ik kan ndit nog niet nakijken. Ik mis nog jouw huisnummer in jouw Forumprofiel namelijk. Maar als dat het geval is, dan is het nog even wachten tot er een monteur kan komen. Ook de monteurs bezoeken worden beetje bij beetje versoepelt, dus hopelijk kan de WiFi monteur binnenkort komen.Â