Skip to main content
Vraag

Wifi valt weg op box12 sinds de laatste update

• September 28, 2026
  • 4 reacties
  • 42 keer bekeken

Hallo - sinds de laatste update op de V12 valt elke keer de WiFi weg. Voorheen (bijna) nooit issues. De V12 staat in de meterkast. 2 WiFi punten bekabeld aangesloten. 1 wifi punt niet bekabeld maar geeft goed signaal in de app. Wat kan het issue zijn? Bedankt

4 reacties

vanramselaar
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 28, 2026

Ik heb sinds een paar dagen vergelijkbare problemen. De verbinding is ineens weg, de KPN Box 12 is niet meer te pingen. En op een gegeven moment komt de verbinding vanzelf terug. Het meermaals herstarten van de Box heeft niet geholpen. Meerdere keren per dag valt de verbinding weg. Het is bijna onwerkbaar.

Het issue lijkt zich te beperken tot de wifi-verbinding. Bekabelde systemen lijken gewoon hun verbinding te houden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 28, 2026

Klinkt inderdaad hetzelfde. Bekabeld geen issue. Ik las ook dat de hue bridge pro storing kan geven als deze dicht bij een super wifi spot staat. Heb deze nu een ander plekje gegeven ook. Dus even afwachten. 

• Deelnemer
  • September 28, 2026

Hier ook hetzelfde. Alleen gaan bij mij alle bekabelde devices 30 seconden uit. Heb al een nieuwe box 12 gekregen maar zelfde probleem blijft. Zit echt in de fw update van die sw2. Ik had ook nog een ander apparaat via kabel aan de sw2 zitten. Als ik die eruit haal lijkt het iets stabieler te zijn. Maar blijft wegvallen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 28, 2026

Philips Hue Bridge pro verplaatsen had geen invloed. Wifi valt nog steeds regelmatig weg....