Skip to main content
Hallo, ik heb precies hetzelfde probleem en een reset verhelpt het probleem niet.



Wifi heeft het altijd gedaan op de Samsung Chromebook tot voor kort. WiFi verbind en werkt een paar minuten en stopt daarna, ik blijf wel verbonden maar heb geen internet. De andere apparaten die thuis verbonden zijn met WiFi hebben wel internet (2 iPhones).



Alleen wanneer ik de chromebook op een ander netwerk aansluit ( ander WiFi netwerk of via hotspot van mobiel ) dan werkt alles prima. Dus het ligt niet aan de chromebook.



Kan iemand helpen?



Mvg.



Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van deze
Hoi @P.pitt . Welkom op het forum.

Wat een vervelend en hinderlijk probleem dat zomaar optreed! Is er iets veranderd thuis? Heb je een nieuw modem of zijn er wifi versterkers geplaatst?

Welk type experiabox heb jij thuis staan? Alle info is welkom.
Hallo Erwin,



nee er is niets veranderd. Ik heb een experia v10 met een door jullie aangeleverde WiFi versterker. Ik heb een router reset gedaan zonder resultaat. WiFi doet het wel op andere apparaten en de chromebook werkt perfect op andere netwerken dus het probleem lijkt zich specifiek voor te doen met deze chromebook op dit netwerk.
Da's inderdaad een breinbreker. Puur om te testen: Kun je de versterker (tijdelijk) loskoppelen en dan verbinding maken met de wifi van de v10 om te controleren of de verbinding behouden blijft? Is het trouwens een zwarte of witte versterker?
Lag idd aan de versterker. Thanks!
Fijn dat we de 'boosdoener' te pakken hebben. Mag ik vragen wat je nu gedaan hebt? Is de versterker nu helemaal uit? Of heb je deze anders geconfigureerd?
Voorlopig effe uit gezet. Wat raad je aan?
Ik zou er dan op inloggen en de netwerknaam aanpassen. Zodat de apparaten die wél met de versterker overweg kunnen met dat netwerk verbinden ( mits die dichter in de buurt staan en het zinvol is, uiteraard) En dan je op die chromebook de oude v10 netwerkverbinding aanhoud. Ik weet niet of dit heel praktisch is.

Je kunt ook kijken naar de 2,4 en 5Ghz frequenties in de versterker. Wellicht heeft jouw chromebook daar moeite mee. Die zijn ook te scheiden.

Mocht je hier op termijn mee willen experimenteren kan ik je wel wat tips geven.
Ik heb niks meer gehoord en ik ga er van uit dat je voldoende weet. Mocht er ooit toch nog iets zijn, weet je mij te vinden! 🙂

Ik heb ook hetzelfde probleem, ik heb een experia v8. Alle aandere apparaten werken wel, de chromebook werkt wel op hotspot of bij anderen. Nu zie ik ook dat er geen ipv6 adres beschikbaar is als ik in de geavanceerde instellingen kijk. Wat kan ik hier nu mee doen? Chromebook betreft een HP chromebook van 4 weken oud.


Hoi @TwanM . De v8 zendt alleen op 2,4 uit en zo te lezen doet ‘ie dat goed omdat je andere apparaten wel contact kunnen maken. Ik vermoed dat het ergens in de instellingen van de chromebook zit. Nu ben ik daar geen expert mee.  Is er ook een forum voor chromebook gebruikers die misschien vergelijkbare issues hebben?


@ TwanM heb jij het probleem al op weten te lossen?

 

Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem.

De chromebook werkt wel op hotspot of bij anderen.

En ook een redelijk nieuwe chromebook hier van 2,5 maand oud.

 

 

 


Ik heb het zelfde probleem ook met een HP chromebook en een experia box v10 met superwifi, ook deze verliest na verloop van tijd 10-15 min het contact met wifi terwijl ik gewoon bereik heb met mijn internet op telefoon of andere laptop.


Ik durf niet te zeggen wat hier aan de hand is. Het lijkt op een specifiek issue van de chromebook. hebben jullie ook op de fora van dit apparaat gezocht?

@Rob R. : hoe is jouw wifi setup? Gebruik je een experiabox (zo ja, welke?)  en zitten daar ook versterkers bij?

@mikedeg : kun jij dezelfde vraag die ik hierboven aan Rob stel beantwoorden?


Ik heb een v10 experia net dubbele stekker en super wifi


Ik durf niet te zeggen wat hier aan de hand is. Het lijkt op een specifiek issue van de chromebook. hebben jullie ook op de fora van dit apparaat gezocht?

@Rob R. : hoe is jouw wifi setup? Gebruik je een experiabox (zo ja, welke?)  en zitten daar ook versterkers bij?

@mikedeg : kun jij dezelfde vraag die ik hierboven aan Rob stel beantwoorden?


Wij wonen in een flat… Dus versterkers was volgens de monteur ook niet nodig.
Heb zelfs geen wifi in de woonkamer.

Maar wij hebben...2 rare problemen…

 

Als alles op enable staat:

Radio 2.4GHz  en 5GHz on

SSID 2.4GHz en 5GHz on

 

2.4GHz

Channel: 6-2437 MHz

 

5GHZ

Auto
Current channel 56

 

 

Dan werkt de nieuwe telefoon van mijn vrouw wel (samsung A51)

Maar loopt de Chromebook van me zoontje wast.

 

Zetten we 5GHz uit… Dan blijft de telefoon zoeken naar Wifi

Maar dan werkt de Chromebook wel.

 

hebben de nieuwste box 12

 

 

 

 


Problemen zijn bij mij begonnen na aanpassen van de snelheid van mijn internet, dat was maar 13 mb en toen is mijn V12 vervangen door een v10 met dubbele stekker wel allebei met superwifi maar nu stopt mijn chromebook er telkens mee terwijl de rest perfect werkt en mijn chromebook ook als ik mijn telefoon als hotspot gebruik


Ik kan er helaas nog geen rode draad in ontdekken. Ik denk dat de chromebook niet goed overweg kan met 5Ghz maar ik kan er lastig een vinger achter krijgen. 

@Rob R. : jij gebruikt superwifi's via een v10. Dat houd in dat de wifi van de v10 uit zou moeten gaan. Is dat bij jou ook het geval? Zo ja: de superwifi's werken volgens mesh principe. En switchen, als ze dat nodig achten van 2,4 naar 5Ghz. 

@mikedeg : Jij hebt een v12 en de chromebook lijkt moeite te hebben met 5Ghz. 

Wat staat er op de fora van de chromebook/fabrikant zelf? als jullie zoeken op 5Ghz? 


Ik kan er helaas nog geen rode draad in ontdekken. Ik denk dat de chromebook niet goed overweg kan met 5Ghz maar ik kan er lastig een vinger achter krijgen. 

@Rob R. : jij gebruikt superwifi's via een v10. Dat houd in dat de wifi van de v10 uit zou moeten gaan. Is dat bij jou ook het geval? Zo ja: de superwifi's werken volgens mesh principe. En switchen, als ze dat nodig achten van 2,4 naar 5Ghz. 

@mikedeg : Jij hebt een v12 en de chromebook lijkt moeite te hebben met 5Ghz. 

Wat staat er op de fora van de chromebook/fabrikant zelf? als jullie zoeken op 5Ghz? 


Ik kan er niets over vinden. HP 14A-NA0053ND

Maar als ik via me hotspot doe...Dan werkt ie wel…
Logt ie bij iemand anders thuis in...werkt het ook!


Bij mij werkt ie ook via mijn hotspot op de telefoon, ik heb ook nog een Chromebook van mijn werk die zal ik ook nog eens proberen, ik denk wel dat het ligt aan de KPN experia box, omdat ie ergens anders wel werkt maar thuis niet.


Helaas hier nog steeds dezelfde problemen en krijgen het maar niet opgelost...Sinds we terug overgestapt zijn naar KPN.

is er geen mogelijkheid om per apparaat de onderstaande dingen aan te passen???

 

Radio 2.4GHz  en 5GHz on

SSID 2.4GHz en 5GHz on

 

Want zodra we 5GHz op Off zetten heeft mijn vrouw Wifi op telefoon… (ook abbo van KPN

En zodra we hem aanzetten heeft mijn zoon op Chromebook geen problemen meer.
maar zijdus wel...


waarom is mij reactie weg gehaald had een hele lange bericht getypt lekker


hoi hoi ik had net ook ff problemen op me Chromebook Van Merk Lenovo heb kpn Internet Kasje en op me telefoon dus dubbel en had net gezeik met me Chromebook heb hem net 3 maanden net en kreeg net gelazer met dat de WiFi weg viel echt iritant op me telefoon niet of op me tv wel op me chromebook heb Experia box V10 heb hem opnieuw opgestart geen resultaat toen me V10 op nieuw op gestart niks toen me wifi op vergeten geklikt nu geen problemen meer maar ja ik heb van de week wel snelle internet aan gedaan maar wel ook weer uit gezet omdat je 3 maanden gratis snelle internet kreeg maar daarna moest betalen ja je kon uit zetten maar wilde ik niet dus kan t ook daar aan liggen gewoon raar heb anderen keren geen last gehad op me Chromebook 

groetjes chantal hoop dat die nu blijft staan 


@Chantal198921 . Er is niks weggehaald, Chantal. Je vraag is naar een eigen topic verplaatst.

 

Nog even geduld en dan pakt een van mijn collega's dit op.


het is opgelost door kpn blijkbaar heb gisteren gebeld en geen last meer gehad als ik weer krijg zal ik berichtenÂ