Skip to main content

beste medewerker van KPN,

De frustratie is momenteel meer dan hoog. Constant ervaren wij het zelfde probleem dat de wifi thuis uitvalt met de box 12 en 2x supersnelle WiFi punten. Dit gebeurd momenteel dagelijks. Wij hebben glasvezel + 1 GB internet. 
Het heeft niks te maken met de supersnelle WiFi punten, want met de vorige versie (1) gebeurde precies hetzelfde. Na iedere keer weer contact met KPN op te nemen als de WiFi wederom weggevallen is, en ons steeds weer hetzelfde riedeltje aan de telefoon verteld wordt (de stappen doorlopen, modem resetten, super snelle WiFi punten resetten etcetc.) wordt verwezen naar het inschakelen van een monteur (voor eigen rekening). 
 

hoe gaan we dit oplossen want zo kunnen wij niet verder met het thuis werken. 
 

We horen graag van jullie

 

mvg

 

JisCas

Hallo @JisCas zijn de wifipunten bekabeld of draadloos aangesloten?

Werkt alles bekabeld wèl goed?

 


Goedenavond JanD,

 

De WIFi punten fungeren als mesh verbinding en zijn niet bedraad aangesloten. 
 

Mvg 

 

JisCas


Goedenavond JanD,

 

De WIFi punten fungeren als mesh verbinding en zijn niet bedraad aangesloten. 
 

Mvg 

 

JisCas

En ik vermoed dat het modem in de meterkast staat, 1 wifipunt in een slaapkamer op de eerste etage en nr.2 op zolder. Zit ik een beetje in de goede richting?


Hier het zelfde probleem

al een half jaar of driekwart jaar geen problemen, maar sinds vorige week vallen de WiFi punten uit rode lamp, alles resetten en een half uur later valt het weer uit. Tv en computers werken bedraad, ook WiFi als extra punten zijn uitgezet. Why werkt het ineens niet meer? Het is nu niet te doen.

wat is de oplossing?


Waar heb jij de wifipunten staan @Jkig ? Heb je de witte of de zwarte SuperWiFi's?


Ik heb 1 zwarte, modem 12 in meterkast en WiFi punt in woonkamer ongeveer 2 meter van het modem nu om te kijken of de afstand iets doet. Voorheen een jaar bijna in de woonkamer ongeveer 7 meter van het modem verwijderd.

met de kabel in WiFi werkt het . Na los koppelen en WiFi knop te hebben gebruikt voor het koppelen (oranje groen) werkt het even een uur of zo en dan wordt de led weer rood


Heb je dit soort dingen in huis?

 


Nee die heb ik niet

 


Hoi @JisCas en ook @Jkig

Beide dus last van wegvallende wifi met de SuperWifi. Dat kan heel frustrerend zijn, dat begrijp ik heel goed. 

Allereerst wil ik wat uitleg over wifi geven. Wifi is een signaal dat door de lucht gaat. Dit kan verstoord woorden door storingsbronnen waar jij en ik geen invloed op hebben. Bijvoorbeeld dikke betonnen muren. Maar ook de wifi van de buren. Als daar verandering kom, kan dat eventueel nadelig zijn voor jullie eigen wifi. Als een SuperWifi niet via een kabel is aangesloten en deze krijgt een slecht signaal binnen, zal hij dus ook een slecht signaal uitzenden. Ik zal altijd aanraden om deze bekabeld aan te sluiten voor het beste resultaat. De SuperWifi krijgt dan een veel betere snelheid binnen. 

Wat ik nu wil aanraden is om alles af te koppelen, het modem te herstarten en dan de SuperWifi als nieuw te installeren. Dan kun je nog kijken wat de beste locatie is voor de SuperWifi's.


ik had hetzelfde met 3 superwifi 2 punten en het modem12 in de meterkast, heb gewoon 1 vd 3 superwifipunten die van zolder gepakt en bedraad aangesloten op de box 12 en net buiten de meterkast gezet en het draait weer als n zonnetje het lijkt wel alsof de mesh wifi vd box 12 te zwak is vanuit de meterkast.