Skip to main content

Zoals inmiddels al vele topics. Hier al enkele weken regelmatig wegvallende wifi of verbonden zonder internet. Zowel op de 2,4 en 5 GHz wifi. Bij andere wifi netwerken met andere modems geen issues. Telefoons alles gereset.enige wat af en toe helpt is Modem Experia resetten. Met name onze  Samsung Android telefoons hebben dit issue. iPhone niet of beduidend minderZou heel graag een oplossing willen. Nieuw modem???? 

Welk type modem heb je en wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem? Gebruik je draadloze verbindingssets?


Hoewel ik zelf door meerdere ervaringen uiterst kritisch ben op KPN software (de programmeurs doen te vaak aannames en bouwen dan zinloze toevoegingen in die nergens voor dienen, maar die juist de boel verknoeien).

Lees ik toch in dit forum dat de Wifi Manager soms tot succes leidt. (Hoewel ik ook hier weer heb gelezen dat het soms een negatief effect kan hebben.) Is het echter zo slecht dat je een oplossing nodig hebt, dan kom je er bij KPN niet om heen om eerst dit te gebruiken. En dan geldt natuurlijk baat het niet dan schaadthet ook niet. 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


Ik heb een kpn box 12. 1 lannkabel van tv uitgang kpn Box  naar een 5 poortsSwitch en dan naar  3 tv ontvangers bedraad aangesloten . 1 tv ontvanger met een verbindingsset. 1 lan kabel van KPN box internet naar switch voor alle apparatuur in huis bedraad aan te sluiten. Alle apparatuur is via de switch bedraad aangesloten. 1 kan kabel van kon Box naar router op zolder. Deze heeft een apart netwerk


WiFi manager gebruikt. Zelf kijk ik ook welke kanalen veel gebruikt worden in de wijk. Snelheid is top als ik wifi heb


Op zich doe je het goed maar een draadloos  verbindingsset moet je gewoon niet gebruiken. Die kunnen je hele netwerk plat gooien.  De switches moeten igmp snooping ondersteunen. Het beste om achter de oorzaak te komen is testen,  testen en nog eens testen . Alle randapparatuur verwijderen en één voor één weer aansluiten.  Het is bijna zeker dat het probleem in je eigen netwerk zit. Controleer ook de kabels op breuk en oxidatie. 


Op zich doe je het goed maar een draadloos  verbindingsset moet je gewoon niet gebruiken. Die kunnen je hele netwerk plat gooien.  De switches moeten igmp snooping ondersteunen. Het beste om achter de oorzaak te komen is testen,  testen en nog eens testen . Alle randapparatuur verwijderen en één voor één weer aansluiten.  Het is bijna zeker dat het probleem in je eigen netwerk zit. Controleer ook de kabels op breuk en oxidatie. 

Joep, @langelubbus  schreeef “Met name onze  Samsung Android telefoons hebben dit issue. “ Nu hebben wij 3 generaties Samsung Android telefoons in huis. Ik gebruik de oudste als een soort tussenschakel voor Whatapp, hierop is de Wifi verbinding vaak heel slecht.  De nieuwste doet het altijd. 

Dus mijn vraag, hoe kan ik deze Samsung telefoon bekabeld aansluiten ?  


Ik denk dat er in het klantdomein iets is wat storing veroorzaakt aan de box 12 waardoor TS deze problemen heeft. Vrijwel zeker zal hij/zijdit probleem niet hebben als er niets aangesloten is op het modem. Om daar zeker van te zijn adviseer ik te testen. 


Zal dit eens gaan knutselen Ans het probleem zich voordoet.


Van harte welkom op ons forum @langelubbus

Opvallend dat je het wegvallen of niet werken van Wifi vooral op de Samsung apparaten opmerkt. Fijn om te zien dat je al zo goed op weg geholpen bent. We zijn benieuwd wat er uit het uitproberen en testen voor resultaat voort komt, we horen het graag van je. Laat het ook gerust weten als je vragen hebt.


Nog niet kunnen testen omdat het nu al sinds een paar dagen probleemloos werkt.


Nog niet kunnen testen omdat het nu al sinds een paar dagen probleemloos werkt.

Goed om te horen! Ik vermoed dat de WiFi manager heeft geholpen 🙂 Als je toch iets opmerkt of als je vragen hebt, dan weet je ons hier te vinden.


Dan doet de wifi manager meer dan ik dacht. Loopt hier nog steeds zonder issues