Skip to main content

Nu sinds een week valt de WiFi om het uur uit. Dit duurt zo’n 10 min en kunnen we er even weer tegenaan. Het lampje op de modem voor het internet gaat ook uit. Wifi manager al doorlopen en dat heeft geen zin gehad, daarnaast diverse malen de router uit en ingeschakeld maar ook zonder resultaat. Een erg vervelende situatie als je over het algemeen thuis werkt en afhankelijk bent van de WiFi/internet. 
 

Al contact gehad met de klantenservice en die zouden overleggen of het nodig is om een monteur langs te sturen. Ik heb voor het overleggen een uur in de wacht gestaan en dat vind ik echt te lang en hier ook geen reactie meer op gehad. Dus bij deze een oproep aan diegene die hiervoor een oplossing heeft. 

Valt de DSL of glasvezelverbinding en eventueel je tv ontvanger ook uit?


Ik heb alleen Internet van KPN en ik maak geen gebruik van vast internet (bekabeld). Op alle apparaten in huis (telefoon, tablet, ps, laptop, tv etc.) heb ik hier last van. 


Sluit je laptop eens met een kabel aan op het modem en kijk of er tijdens de WiFi storing wel verbinding instand blijft.


Dat lijkt mij geen optie, aangezien ik geen laptop heb met ethernet aansluiting en daarnaast ook geen kabel van 20 meter naar de meterkast. 


Nog steeds issues met wegvallende WiFi. Iemand ervaring met de oplossing om een eigen router aan te schaffen ipv de Expedia box? 


Goedemiddag @pascal91 en welkom hier op ons forum :)

Altijd vervelend wanneer de wifi wegvalt. De snelste manier om dit opgelost te krijgen, is door even met onze helpdesk te bellen op het gratis nummer 0800 0402 (en geef vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken). 

Wat ik je sowieso ook aan kan raden, is om de KPN wifi manager eens te doorlopen. Deze tool kan de kwaliteit van de wifi bij jou thuis in kaart brengen en op basis daarvan verbeteringen doorvoeren en de instellingen optimaliseren. 

Wat betreft het gebruik van een eigen modem; daar is een speciaal topic voor en hier vind je veel informatie over het gebruik van een eigen router. Mocht je daar specifieke vragen over hebben dan kan ik je adviseren om die vraag in dat topic te stellen!