Skip to main content

Ik heb een experia box en 3 superwifi punten. De laatste tijd valt de wifi weg tijdens de gesprekken. Wifi manager zegt dat wifi goed is, hij hersteld ook redelijk snel, maar wel irritant tijdens een videocall.

Het is ook aan te bevelen dat soort zaken bekabeld te doen, veiliger, stabieler en sneller.

 


Dat is leuk maar whatsapp bellen is sws op mobiel, maar ik neem aan dat KPN wel goeie wifi versterkers levert??


Maar misschien was mijn keuze om naar KPN te switchen niet de juiste, ook qua support

 


Dat is leuk maar whatsapp bellen is sws op mobiel, maar ik neem aan dat KPN wel goeie wifi versterkers levert??

Je schrijft dat je al wifiversterkers van KPN gebruikt dus ik begrijp je opmerking over de wifiversterkers niet goed.

WhatsApp werkt ook op een PC, je mobiel moet dan wèl aan staan.

Het support van KPN is in de regel prima, op dit forum word je door mede-forumleden, zoals ik, bijgestaan, aanvullend helpt een moderator ook mee en voor snelle(re) reacties kun je beter bellen, chatten, Twitteren of Facebooken.

Succes.

 


Ja ik heb inderdaad wifiversterkers welke geadviseerd werden door de kpn monteur en hiervoor had ik ziggo en werkte alles goed, maar ik dacht glasvezel is iets sneller en stabieler. Alleen de afgelopen 2 maanden veel problemen, welke ik zelf op moet lossen want helpdesk zag geen probleem op hun modem experiabox. Het is leuk dat er een workaround wordt aangegeven op dit forum, maar ik zoek naar oplossingen. Een stabiele WiFi verbinding dus. 


Hallo @Fnieb stabiele draadloze verbindingen, zoals mobiel, portofoon, walkie-talkie, wifi, etc. etc. bestaan helaas (nog) niet.

 


En waarvoor had ik dit soort problemen dan niet met de andere provider??? telefoon en laptop hetzelfde gebleven…. Alleen KPN met wificontrollers in plaats van Ziggo en wifirepeaters van hun….


Ik zou het helaas niet weten @Fnieb , je zou de wifi-instellingen nog kunnen fine-tunen en kijken of dat verbetering oplevert.

Dat kun je via de thuis-app van KPN door KPN laten doen of zelf.

Succes.

 


Hoi @Fnieb, welkom op ons forum!
Het is natuurlijk niet de bedoeling er op achteruit te gaan, al helemaal niet met wifiversterkers.
Ik vermoed dat er óf iets niet helemaal goed zit in de lijn óf iets niet goed ingesteld staat.

Heb je ook last van een wegvallende verbinding op bekabelde apparaten? Bijvoorbeeld met de TV ontvanger of op een PC?

Als je bekabelde verbinding wel stabiel is vermoed ik dat het ergens in de aansluiting niet helemaal lekker zit.
Had je onze wifimanager al doorlopen? Daarnaast wil het vaak helpen alles te resetten en opnieuw te installeren met de KPN Thuis app.

Als je bekabelde verbinding ook niet stabiel is of je komt er niet uit kijk ik natuurlijk graag even met je mee. 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Je kunt hierover ook altijd met ons bellen op 0800-0402. Mijn collega’s daar kunnen altijd meteen even met je meekijken!

We hebben hier ook nog een paar relevante topics voor:
 

 


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het inmiddels opgelost is.  Anders weet je ons te vinden!


Hallo,

Ik denk dat er een probleem is in port priority setting.

1,5 jaar terug zat ik bij KPN met de super WIFI punten (eerste versie) en had dit probleem ook. Ik heb een jaar van ziggo gebruikt gemaakt met TP-Link DECO M4 mess systeem en nooit dit probleem gehad. Nu ben ik weer terug bij KPN en hetzelfde probleem treed weer op. Video of audio streaming geeft geen probleem op dezelfde computer om andere apparaten verbonden met hetzelfde aansluitpunt, zelfs niet op het moment dat teams hapert. Overigens geeft de combinatie van WIFI6 van het KPN modem en de eerste generatie super WIFI punten niet een sterke en stabile verbinding. Door het WIFI op het modem uit te zetten en het eerste super WIFI aan het modem te koppelen is het wel stabiel (maar helaas af en toe dat teams hapert). 
Groet,

Leo